וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: לא דנו עם שרון על חלוקת תיקים

7.1.2001 / 14:08

"אנחנו דורשים שיתייחסו אלינו כמו אל מפלגה שיש לה 17 מנדטים ולא עשרה", אומרים במפלגה; מוקדם יותר פורסם כי רק לאחר שהבטיחו לש"ס תיקים בכירים התאפשרה פגישת שרון-עובדיה הערב

מאת אסף לוי, תולי שרגאי ולירון מרוז

בש"ס הכחישו בצהריים את הידיעות שהתפרסמו, ולפיהן הבטיח יו"ר הליכוד, אריאל שרון, למפלגה תיקים במקרה וייבחר לראשות הממשלה.

דובר ש"ס אמר כי דרישות המפלגה הן שותפות מלאה בדיונים על הנושא המדיני, בדיוני התקציב בנושא החברתי וזכות וטו במינוי שר החינוך. בנוסף דורשת המפלגה את קידום הליכי הכשרת הרדיו הפיראטי ושמירה על הסטטוס קוו בנושאים הדתיים. "לא דנו על תיקים ומשרדים, אנחנו רק דורשים שיתייחסו אלינו כמו אל מפלגה שיש לה 17 מנדטים ולא עשרה", אמר הדובר.

בבוקר פורסם בגלי צה"ל כי שרון ויו"ר ש"ס, אלי ישי, כבר סיכמו מה יהיה אופי התיקים שתקבל ש"ס אם שרון ירכיב את הממשלה הבאה. לדברי בכירים במפלגה, רק לאחר סיכום זה תואמה סופית הפגישה הערב בין שרון לבין מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף. אחת האופציות שהועלתה היא כי אם לא תוקם ממשלת אחדות, צפויה ש"ס לדרוש משרון להעניק לישי את תיק האוצר.

כמו כן הובהר לליכוד, שש"ס תתנגד בתוקף לכך שיושב ראש ישראל בעליה, נתן שרנסקי, ישוב לכהן כשר הפנים. בישראל בעליה, שהתייצבה מאחורי שרון באופן חד משמעי, דוחים את הפרסום על התנגדות ש"ס למינוי שרנסקי. לוואלה! חדשות נאמר בתגובה: "ש"ס מתנגדת, אז מה? אנו יודעים להגן על האינטרסים של העליה ושום התנגדות לא תזיז אותנו מדרכינו". לשאלה האם אינם מרגישים נבגדים לאור התמיכה שהעניקו לשרון והאם הם שוקלים להסירה נמסר מהמפלגה כי "היום אנו עוסקים בדבר שהוא בנפשנו - ירושלים. שום התנגדות, והיו כאלה בעבר, לא יזיזו אותנו מדרכינו".

יו"ר סיעת ישראל בעליה, ח"כ יולי אדלשטיין, הוסיף כי עד כמה שידוע לו מקורה של הידיעה על התנגדות ש"ס לשרנסקי, במטה ברק. "שמעתי ממקורות מאוד אמינים שהדבר לא היה ולא נברא. בישיבת סיעות האופוזיציה אני מצפה לשמוע הכחשה חד משמעית משרון", אמר אדלשטיין לוואלה! חדשות.

שרון התראיין בשבת - וש"ס החרימה ישיבה עימו

ש"ס מחרימה היום את ישיבת סיעות האופוזיציה במחאה על חילול השבת שנגרם בהופעתו של שרון שלשום בערוץ הראשון בטלוויזיה. בתגובה אמר שרון כי "אני רוצה להבהיר כי אינני מתכוון לקבל הכתבה מאף אחד, וגם לא מש"ס". שרון סירב לענות על השאלה האם יתראיין גם בעתיד בשבת במסגרת מערכת הבחירות, וציין כי המגבלות שחלות על ראש ממשלה אינן חלות עדיין עליו. "כשאהיה ראש ממשלה אנהג בהתאם", אמר שרון.

היום צפוי מועמד הליכוד להגיע לביתו של הרב עובדיה יוסף בירושלים לפגישה שאמורה לפתוח את הדרך לשיתוף פעולה רשמי וגלוי בין הליכוד לש"ס. בפגישה יועלו הנושאים המעסיקים את ש"ס, המבקשת להבטיח כי "הקלקולים שהיו בימי ברק" לא יישנו עם מועמד הליכוד.

ככל הנראה לא תבקש ש"ס משרון להתחייב בכתב, על מנת שלא להקשות עליו, אך עם זאת תבקש ממנו הבהרות לגבי ההבנות אליהם הגיעו נציגי ש"ס עימו.

בתגובה לפרסומים לפיהם תקבל ש"ס את תיק החינוך בממשלת שרון ותהיה בעלת זכות וטו על מינוי שרנסקי לתפקיד שר הפנים, אמר שרון כי "אנחנו לא עוסקים בחלוקת תיקים, אנחנו עוסקים בניצחון. אין חלוקת תיקים ועד לאחר הבחירות לא נעסוק בזה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully