וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' לרפואה נעצר בקיסריה בטענה ש"תקף שוטרים". התיעוד מוכיח: המשטרה הטיחה אותו בקרקע

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 8:08

המשטרה טענה שפרופ' יעקב סיון בן ה-73, חוקר מחלות ריאה בילדים שבעבר היה מפקד גדוד שריון, צילם את מפקד תחנת חדרה "מקרוב מדי". לראשונה בחייו הוא נעצר ביחד עם שניים נוספים. ואולם בצילומים נראה מפקד תחנת חדרה המטיח אותו בקרקע בכוח. סיון: "זו רוח המפקד"

עימותים בין שוטרים למפגינים, לוחמי יום כיפור, בקיסריה/מוקד קיסריה

מעצרם של שלושה המפגינים הראשונים במוצאי שבת בקיסריה, לוחמי יום כיפור, התרחש עוד טרם החלה ההפגנה. "טנק דמה", עשוי קלקר, חנה על משאית קלה בחנייה הפרטית בביתו של אחד מהם, שאמי, אל"מ בשריון בעברו, פצוע מלחמה והלום קרב. שוטרים בפיקודם של סגן-ניצב עמית פולק, מפקד תחנת חדרה ורפ"ק פז בלה, מפקד יס"מ מנשה, הגיעו למקום ודרשו את סילוקו של ה"טנק" לאלתר, ולדברי המפגינים, זאת בטענה כי "הוא מעורר בהלה בקרב האזרחים בזמן מלחמה".

בעל הבית שאמי, וחבריו אליעזר ויעקב (קובי) נעצרו באירוע, הושלכו לניידת והועברו לחקירה בתחנת חדרה. המשטרה טענה כי הם "תקפו שוטרים". אבל בתיעוד שצולם במקום, נראה מפקד תחנת חדרה הודף בחוזקה את אחד המפגינים שמועד ונופל לקרקע לקול מחאות חבריו. הסיבה: "צילם אותו מקרוב מדי". אח"כ עוצרים אותו ושניים אחרים, והשלושה הועברו לחקירה בתחנת חדרה.

עימותים בין שוטרים למפגינים, לוחמי יום כיפור, מחוץ לבית רה"מ בקיסריה/צילום: מוקד קיסריה

רק בסביבות שתיים לפנות בוקר שוחרר המפגין. זה מעצר ראשון בחייו של האיש, שמסתבר שהוא פרופ' יעקב סיון, רופא בכיר בן 74, חוקר מחלות ריאה בילדים בבית החולים שיבא בתל השומר, ובעבר מנהל טיפול נמרץ ילדים באיכילוב. הוא נשוי, אבא וסבא לחמישה. הוא היה מפקד מחלקת טנקים בפלוגה שעליה פיקד אהוד ברק. אחר כך, כשאהוד ברק היה מג"ד, סיון היה מ"פ אצלו. במלחמת יום כיפור לחם בסואץ. בשיא הקריירה הצבאית הוא עצמו היה מפקד גדוד שיריון.

סיון אכן סובל מנכות. בשבת, כאמור, הטיח אותו קצין המשטרה בקרקע, משל היה שק תפוחי אדמה. "אם הפריע לו שצילמתי, היה יכול לבקש לא לצלם מקרוב", הוא אומר. "אח"כ טענו שהכשלתי שוטר בעת מילוי תפקידו. זה הכול הצגה".

"עמדתי ליד קובי כשדחפו אותו", סיפר אליעזר בפוסט שפרסם, "אמרתי לדוחף, השתגעת, אתו דוחף אדם בין למעלה משבעים, בתגובה התקרב אלי שוטר נוסף, ודחף אותי (לא נורא) "זוז אחורה! הרמתי את האצבע המורה ואמרתי לו: אני בן 77 (לפעמים מותר להשתמש בגיל) ושלא תעז לגעת בי", מבלי שהתנגדתי הגיע שוטר נוסף והסיפור חזר על עצמו. התנפלו עלי כמה שוטרים ודחפו אותי גם כן לזינזנה, תוך כדי, אחד השוטרים צועק (למען הפרוטוקול) 'הוא תקף את מפקד התחנה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כאלף איש הפגינו בשבת בקיסריה. יואב איתיאל
כאלף איש הפגינו בשבת בקיסריה/יואב איתיאל
מפגינים שוכבים על הכביש בהפגנה בקיסריה. יואב איתיאל
מפגינים שוכבים על הכביש בהפגנה בקיסריה/יואב איתיאל

"החלק הפיזי והנכות שלי הם לא העיקר", אומר סיון, "מה שמטריד זה שגם ברגעים כאלה כשמדינה מותקפת, המשטרה שלנו מתנהלת בצורה מבישה ובבזבוז אנרגיה. טילים בדרך ומפקד תחנה, במה אתה מתעסק? להערכתי או שהוא סופר ביביסט או שהוא כל כך משועבד לבן גביר ולרצות אותו. לא כל השוטרים היו ככה. חלק היו אנושיים ויש לי עליהם מילים טובות. אבל זו רוח המפקד. הם אמרו לי אנחנו ממלאים הוראות. ככה הוא רוצה".

סיון אומר כי התנהלות משטרת חדרה מול המפגינים והתייחסותה אליהם הינה יוצאת דופן בהשוואה לתחנות משטרה אחרות בארץ. בסה"כ נעצרו 15 במוצ"ש בקיסריה. ח"כ לשעבר עו"ד גבי לסקי ועו"ד אושרת קירמה מ"מערך עוטף עצורים" הביאו לשחרורם, בתנאים, עוד באותו ללילה. בית משפט בחדרה נעתר לעו"ד אורית שלו מהמערך ושיחרר את תא"ל מיל' אמיר השכל ללא תנאי, לאחר שסירב לחתום על תנאי המשטרה לשחרור. הבוקר בבית המשפט המחוזי בחיפה יישמע ערעור המשטרה על החלטה זו שנתו השופט אהוד קפלן.

סיון אומר שלא יגיש תלונה במח"ש. "כשאני רואה השבוע שמח"ש סגרו את התיק כנגד שוטר ששיבש הליכי חקירה בהרג של קסטלמן, או של המפקד מתל אביב שזרק רימון הלם, אז אין לי אמון במח"ש. אנחנו נעשה את מה שהמליץ היום השופט קפלן. נתבע את המשטרה בתביעות אזרחיות".

ח"כ לשעבר, עו"ד גבי לסקי בהפגנה בקיסריה. יואב איתיאל
ח"כ לשעבר, עו"ד גבי לסקי בהפגנה בקיסריה/יואב איתיאל

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת בקיסריה מדי שבת בכוחות גדולים על מנת לאפשר את קיום המחאות ע"פ החוק, תוך שמירה על בטחונם של המפגינים ועל הסדר הציבורי. במהלך היערכות למחאה בקיסריה, התקבלו דיווחים מתושבי המקום כי ישנה משאית שחונה על המדרכה ועליה טנק, דבר אשר מעורר בהלה נוכח המצב בו המדינה שרויה וכמו כן, המשאית חוסמת את המדרכה בשכונת מגורים. שוטרים שהגיעו למקום ביקשו מהנהג לעזוב את המקום. בעודו מסרב, חלק מהמפגינים מסביב החביאו את מפתחות הרכב, קיללו, תקפו והכשילו את עבודת השוטרים. משהתנגדו למעצר, השוטרים נאלצו להפעיל כוח על מנת לעוצרם ולהשיב את הסדר על כנו".

המשטרה הוסיפה: "ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום מן הראוי להפנותם לבדיקת הגורמים המוסמכים לכך. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק אולם לא נאפשר הפרות סדר, מעשים פליליים ותקיפת שוטרים בניגוד לחוק".

  • עוד באותו נושא:
  • הפגנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully