וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג ארה"ב במועצת הביטחון: נבחן בימים הקרובים אפשרות לפעול נגד איראן באו"ם

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 2:21

ארה"ב ובריטניה גינו בדיון במועצת הביטחון את התקיפה האיראנית, אך שתיהן קראו גם למנוע הסלמה. הנציג הרוסי לעומתן תקף את ישראל: "מה שקרה אמש לא קרה בוואקום". מזכ"ל האו"ם בהצהרה דו משמעית: "אין להשתמש בכוח נגד מדינה חברה". שגריר ישראל קרא "להסיר את הכפפות"

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

נציג ארה"ב אמר הלילה (שני) בדיון במועצת הביטחון: "אנחנו מגנים באופן החריף ביותר את המתקפה האיראנית חסרת התקדים נגד ישראל ביחד עם שותפיה. מטרת איראן הייתה לגרום נזק חסר תקדים והרג בישראל. הפעולות חסרות האחריות של איראן לא רק רק מסכנות את האוכלוסייה בישראל, אלא גם מדינות חברות אחרות באזור כמו ירדן ועיראק".

הנציג הוסיף: "למועצת הביטחון יש מחויבות לא לתת לפעולות איראן לעבור ללא תגובה. במשך זמן רב מדי איראן הפרה את מחויבויתיה הבינלאומיות, בפרט דרך משמרות המהפכה. איראן גם קשורה באופן ברור לתקיפה ב-7 באוקטובר, שהרי חימשה ואימנה את הזרוע הצבאית של חמאס. לכן, התמיכה האיראנית תרמה בכך למשבר הנוכחי בעזה. פעולות חסרות אחריות אלה ואחרות של איראן, אינן מהסוג ההגנתי. בהינתן האיומים שאיראן מהווה על בטחון האזור, על מועצת הביטחון לקחת אחריות ולוודא שאיראן מיישמת את החלטותיה ואת אמנת האו"ם".

לדברי הנציג: "בימים הקרובים, ובהתייעצות עם שותפינו ארה"ב תבחן האפשרות לפעול בכלים נוספים נגד איראן, כאן באו"ם, כדי שתישא באחריות. על מועצת הביטחון לגנות באופן ברור את איראן והשלוחים שלה ולדרוש שיחדלו מתקיפותיהם. ארה"ב תומכת בזכות ישראל להגנה עצמית, וכפי שהצהיר הנשיא ביידן הממשל יישאר בקשר עם מנהיגי ישראל בנושא. ארה"ב אינה מעוניינת בהסלמה. פעולות ארה"ב היו הגנתיות בפרט. הדרך הטובה ביותר למנוע הסלמה שכזו היא לגנות באופן ברור מצד המועצה את התקיפה רחבת ההיקף של איראן ולדרוש לחדול מאלימות נוספת".

גלעד ארדן בדיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
גלעד ארדן בדיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024/רויטרס

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר בדיון החירום, שנערך היום לבקשתו בנושא המתקפה האיראנית:
אמש איראן הוכיחה שוב שלא אכפת לה כלל מהאסלאם או מהמוסלמים. המתקפה האיראנית הביאה לפציעתה הקשה של ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית אמינה אל-חוסייני."

ארדן הקרין בפני המועצה וידאו המתעד יירוט של טילים איראניים מעל הר הבית ומסגד אל-אקצא: "עבור איראן חיסולה של מדינת ישראל והבערת האיזור כולו חשובים יותר מהגנה על המקומות הקדושים לאסלאם", אמר. משטר האייתולות במזימתו לכפות הגמוניה שיעית גלובלית דרך גרורותיו, תקף אפילו את סעודיה ואיחוד האמירויות וכל מי שהווה בעיניהם מכשול".

לדבריו: "האסטרטגיה של איראן ברורה: חימוש, מימון, ואימון לביצוע פעולות טרור עבור בנות חסותה ברחבי הגלובוס לצורך ביצוע מזימתה הרצחנית להגמוניה. אך היום המסכות של איראן הוסרו. אין יותר הסתתרות ואין יותר שקרים. אין יותר בריחה מאחריות. איראן תקפה את ישראל מהטריטוריה הריבונית שלה באופן פומבי ובגאווה. המסכות הוסרו. וכעת זה הזמן שהעולם חייב להפסיק להתעלם מהפשעים של איראן ולנקוט במעשים. המסכות הוסרו וזה גם הזמן להסיר את הכפפות." ארדן קרא להטיל על איראן את "כל הסנקציות האפשרויות", כדי למנוע את התגרענותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מזכיר האו"ם אנטוניו גוטרש בדיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
מזכיר האו"ם אנטוניו גוטרש בדיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024/רויטרס

שגריר רוסיה אמר בדיון באו"ם: כשנפגשנו ב-1.4 לדון בתקיפת ישראל את המבנה האיראני בדמשק, רוסיה הזהירה כי מה שנדרש הוא מסר חזק מצד המועצה שתקיפה מסוג זה אינה מתקבלת על הדעת. קראנו לחברות המועצה לגנות באופן ברור תקיפות מסוג זה, בכדי לוודא שהן לא חוזרות על עצמן. באותה העת שמענו מהעמיתים המערביים כי עבורם לא הכל ברור, ויש לבחון אם מסר שכזה מהמועצה אכן יסייע לאיזון המצב. ארה"ב, בריטניה וצרפת בעצם הבהירו כי החשיבות של שמירה על אתרים דיפלומטים בהתאם לאמנת וינה לא תקפה לכל המדינות.

לדברי הנציג הרוסי: "התוצאה לכך היא ברורה לכולם כעת. ברור כי תקיפה של מבנה דיפלומטי היא סיבה מוצדקת לפתיחה במלחמה לפי החוק הבינ"ל. ברור כי תקיפה נגד נציגות דיפלומטי היא casus belli בהתאם לחוק הבינ"ל, ואם נציגות מערבית הייתה נפגעת, היו רואים פעולת תגמול מיידית. רוסיה הזהירה פעמים רבות שקונפליקטים רבים במזרח התיכון נובעים מהקונפליקט הישראלי פלסטיני, שבהעדר פעולות אחראיות מצדה יזלוג לכל האזור ולהסלמה. מה שקרה אמש לא קרה בוואקום - מה שאיראן עשתה הוא נוכח היעדר תגובה מצד מועצת הביטחון. לא מדובר בפעם הראשונה שסוריה מותקפת על ידי ישראל - היא מופצצת ע"י ישראל באופן תמידי. העדר התייחסות לשורש המשבר בכל הקשור לעזה בלתי מתקבלת על הדעת. אנו מבקשים להביא לתשומת לב התבטאות איראן לגבי כך שמבחינתה התקיפות הסתיימו ואינה מעוניינת בהסלמה. קוראים למערב ולירושלים להצמד למדיניות זו גם כן, ולחדול מפעולות לא אחראיות באזור כולו".

דיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
דיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024/רויטרס

מזכ"ל האו"ם אמר בדיון: "המזרח התיכון על הקצה. תושבי האזור עומדים בפני סכנה אמיתית לקונפליקט. עכשיו זה הזמן לריסון, לדה-אסקלציה. אני חוזר ומזכיר כי לפי אמנת האו"ם אין להשתמש בכח נגד מדינה חברה, או באופן שלא עולה בקנה אחד עם ערכי האו"ם. יותר מכך, חיוני לשמור על בטחון מתקנים דיפלומטים לפי הדין הבינלאומי כפי שהבהרתי לגבי התקיפה במתקן הדיפלומטי האיראני בדמשק. חיוני לפעול באיפוק, חיוני שלא להביא להסלמה במזה"ת. אזרחים כבר משלמים המחיר הגבוה ביותר ויש לנו האחריות הגדולה ביותר לפעול מול כל הצדדים המעורבים למנוע אסקלציה נוספת. מעשי תגובה הכוללים שימוש בכח מנוגדים לחוק הבינ"ל".

שגרירת בריטניה אמרה: "אנו מגנים בחריפות התקיפה האיראנית על ישראל שסיכנה חייהם של אלפי אזרחים. טבעה של התקיפה מאיראן לעבר שטח ישראל מאיימת בחריפות על בטחון ושלום אזרחים ברחבי המזרח התיכון. בריטניה הייתה ברורה מזה זמן רב לגבי תפקיד איראן לערעור היציבות במזרח התיכון, ולכך שהיא אחראית לפעילות קבוצות שבהן היא תומכת מזה שנים. דרך תקיפה זו איראן הציגה שוב את כוונתה לזרוע כאוס באזור".


היא הוסיפה: "בריטניה תמשיך לעמוד לצד זכותה של ישראל לביטחון, וכך גם שותפיה האזוריים ירדן ועיראק. אנו מברכים על פעולות השותפות נגד התקיפה. בריטניה גם ממשיכה לפעול בדחיפות לצד הקהילה הבינ"ל בכדי למנוע הסלמה נוספת. חיוני כי כל הצדדים יפגינו איפוק מקסימלי וימנעו מכל פעולה אשר עלולה להגביר עוד יותר את המתח באזור. אנו קוראים לאיראן לשחרר את צוות הספינה. פעולות איראן לא עושות דבר בכדי לקדם את השלום בין ישראל ועזה. בריטניה נותרת מחויבת לפעול ביחד עם שותפות בינ"ל להביא להפוגה מיידית במלחמה בעזה, כדי לאפשר כניסת סיוע ושחרור חטופים, ולאפשר הגעה להפסקת אש לשם הפסקת הלחימה ואובדן החיים".

שגריר איראן באו"ם בדיון במועצת הביטחון לאחר התקיפה האיראנית, 15 באפריל 2024. רויטרס
שגריר איראן באו"ם בדיון במועצת הביטחון לאחר התקיפה האיראנית, 15 באפריל 2024/רויטרס

שגריר איראן אמר בדיון: "פעלנו מתוך הגנה עצמית. מעשים אלו היו הכרחיים ופרופורציונליים, תקפנו רק מטרות צבאיות ופעלנו למזעור הסלמה ופגיעה באוכלוסייה האזרחית. אנחנו מודים לחברות המועצה שגינו את תקיפת ישראל נגד המתקן הדיפלומטי בסוריה".

הוא הוסיף: "ארה"ב, בריטניה וצרפת בחרו פעם נוספת להתעלם מהמצב ומשורש הבעיה שתרם למצב הנוכחי. התנהגותן הצבועה בהאשמת איראן, ללא התחשבות בכישלונן ליישם את מחויבות המועצה לשלום וביטחון האזור. הן מנסות להצדיק את זוועות ישראל נגד פלסטין על ידי פירוש מוטעה וניצול של הגנה עצמית. המשטר הישראלי הודה באחריותו לפעולות הטרור נגד בכירים, מדענים ואזרחים איראנים, כמו גם חבלה בתשתיות חיונית. המשטר איים באופן מפורש להשתמש בנשק גרעיני נגד חברה באו"ם. המשטר אחראי לכל מעשי הטרור שקודמו נגד איראן, ועליו לשאת בהשלכות".

לדבריו: "הפגנו איפוק מירבי, וכעת הגיע הזמן שהמשטר הישראלי יישא בהשלכות. אסור שהמשטר יחמוק מאחריות. איראן לא שואפת לתרום לזליגת הסכסוך באזור או להסלים את המתח לכלל האזור. לאיראן אין שלוחים באזור או מדינות הפועלות תחתיה. ארה"ב וישראל מנסות להדביק תווית של שלוחים וקבוצות טרור על קבוצות התנגדות לגיטימיות הנלחמות נגד הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully