וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם קבלת המידע על שיגור הכטב"מים מאיראן: גנץ ואיזנקוט הציעו לפתוח בתגובה מידית

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 22:23

גנץ ואיזנקוט טענו שככל שישראל תמתין - כך תהיה לה פחות לגיטימציה בינלאומית לתקוף את איראן בשטחה וכמו כן ככל שיעבור הזמן הלחצים הבינלאומיים יגברו. לפי בכירים ישראלים, נתניהו וחברי קבינט נוספים הסתייגו ולאחר השיחה שניהל עם ביידן - ההצעה ירדה מהפרק

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

שעה קלה אחרי שהגיע המידע הראשוני לישראל על כך שאיראן שיגרה את נחיל הכטב"מים הראשון לעבר ישראל, הציעו השרים בני גנץ וגדי איזנקוט בהתייעצות של קבינט המלחמה להוציא לפועל באופן מידי את התגובה עליה הוחלט יום קודם לכן - כך אמרו שלושה בכירים ישראלים.

גנץ ואיזנקוט טענו כי ככל שישראל תמתין כך תהיה לה פחות לגיטימציה בינלאומית לתקוף את איראן בשטחה וכמו כן ככל שיעבור הזמן הלחצים הבינלאומיים יגברו. השניים אמרו גם כי אם ישראל תגיב מיד, תוך כדי שההתקפה האיראנית עדיין מתרחשת, הדבר עשוי לסייע בסיום האירוע ללא תגובה איראנית נוספת על מתקפת הנגד הישראלית.

כינוס קבינט המלחמה, הלילה בבסיס הקריה בתל אביב 14 באפריל 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
כינוס קבינט המלחמה, הלילה בבסיס הקריה בתל אביב 14 באפריל 2024/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בכירים ישראלים אמרו כי נתניהו וחברים נוספים בקבינט המלחמה הסתייגו מהמהלך בטענה שישראל עדיין אינה יודעת מה התוצאות של התקיפה האיראנית והאם היא גרמה לנזק או נפגעים ולכן אי אפשר להחליט על היקף ואופי התגובה.

בכיר ישראלי אחד אמר כי שיחת הטלפון של נתניהו עם הנשיא ביידן גם היא השפיעה על קבלת ההחלטות במהלך הלילה. "היו כמה אפשרויות תגובה עליהן דנו אבל השיחה עם ביידן הפסיקה את הדיון. אחרי שהשיחה הסתיימה היה ברור שהרכבת עזבה את התחנה", אמר בכיר ישראלי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כטב"מים ששוגרו מאיראן נראו בשמי רמת עמון, ירדן, 14 באפריל 2024. רויטרס
כטב"מים ששוגרו מאיראן נראו בשמי רמת עמון, ירדן, 14 באפריל 2024/רויטרס

הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה נתניהו בשיחת הטלפון שלהם אמש כי עליו לחשוב בצורה זהירה ואסטרטגית על הסכנה של הסלמה, כתוצאה מתגובה ישראלית - כך אמר בכיר בממשל האמריקני בשיחה עם כתבים.

הבכיר האמריקני ציין שארה"ב המשיכה לקיים את השיחות האלה עם ישראל גם היום. "אנחנו חושבים שהם צריכים להיות זהירים", אמר הבכיר האמריקני. "הישראלים צריכים לקבל את ההחלטה על התגובה. אבל הם יצאו מנצחים מהאירוע אמש".

לדברי הבכיר האמריקני במהלך ההתקפה אמש האיראנים העבירו מסר לארה"ב באמצעות ממשלת שוויץ ולפיו האירוע הסתיים מבחינת איראן. "לא נהיה חלק מהתקפה ישראלית נגד איראן. המטרה שלנו היא להימנע מהסלמה ולהימנע מעימות אזורי ולא להרחיב את המשבר מעבר לעזה", הוסיף הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully