וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפשת את הלב": מאות משתתפים בהלוויית בנימין אחימאיר, שנרצח ע"י מחבלים

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 20:44

הלווייתו של הנער בן ה-14 מתקיימת בבית העלמין הר המנוחות בירושלים. "כמה לב היית ביני, תמיד חשבת על אחרים", ספדה אימו של הנער, "נמנעת מלפגוע באחרים וגם לא בצחוק"

הצתות רכבים בעקבות החיפושים אחר הנער בנימין בן ה-14/לפי סעיף 27 א'

בבית העלמין הר המנוחות בירושלים החלה בשעה זו (ראשון) הלווייתו של הנער בן ה-14, בנימין אחימאיר, שנרצח ביום שישי האחרון על ידי מחבלים פלסטינים סמוך לחווה מלאכי השלום בבנימין. מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין, כדי ללוות את הנער.

הרב אורי צוקר, מחנכו של בנימין בישיבת "לב חדש" בשילה ספד לו: "אף אחד לא יכול לעמוד במחיצתו, מה שנעבוד כל החיים הקדוש ברוך הוא לקח אותו. יש כרגע חלל יהודי בעולם היהודי הזה שרצה להיות שליח של השם. הוא לא נשאר בישיבה בגלל שצריך לסיים בגרויות אלא רצה ללמוד תורה. הבין שהשליחות שלו לשמור על עם ישראל, על הארץ. הדבר האחרון שעשינו לפני שהוא עבר לחווה זה לסדר את זה, את הלימוד תורה יחד עם השמירה על הארץ".

עוד סיפר: "כשתחקרו אותי בהתחלה האם יש מצב שבנימין עזב את הצאן והלך, אמרתי אין סיכוי כזה, בנימין לא היה נוטש את הצאן. בנימין חשב בגדול. יש עכשיו חלל גדול ואמתי בעולם שכולנו צריכים למלא אותו".

הלוויתו של בנימין אחימאיר. שלומי הלר
הלוויתו של בנימין אחימאיר/שלומי הלר
הלוויתו של בנימין אחימאיר. שלומי הלר
הלוויתו של בנימין אחימאיר/שלומי הלר

אמו של בנימין, מרים, ספדה: "אב הרחמן, בחרת את הלב התמים להיות קורבן ציבור בשביל כולנו. עולה תמימה שעולה אליך לכפר על כולנו. כמה לב היית ביני, תמיד חשבת על אחרים. לקחת את כולם בחשבון. נמנעת מלפגוע באחרים וגם לא בצחוק. חיפשת תמיד את הלב".

האם המשיכה: "בינילה, איזה כיפה חבשת על הראש שלך כיפה מגניבה עם פונפון שאהבת ללכת איתה. אמרתי לך תשמור עליה, היא היית ספוגה בדמעות שלי. התחננתי לקבל את הילדים שלי כמו שהם. הייתי תוך כדי סריגה של הכיפה מלמלתי י"ג מידות של רחמים שגם בי זה ידבק, בלי לשפוט בלי להעיר רק להיות מחילה ואוהבת בלי תנאי".

"והכיפה שלך הזכירה לי את מי אני אוהבת," הוסיפה האם, "הייתי מתחננת הרבה אצל אמא רחל. כל הגלגולים שעברת זה היה אצל האמא הקדושה. אצל אמא רחל. אמא שאי אותו בחיקך ואל תפסיקי לבכות. אבא תגאל אותנו ברחמים".

אחיו של בנימין, אבינועם הוסיף: "ביני אח שלי האהוב והמתוק. היית כזה גבר. מי שעוזר לכולם ומאחד את כולם. תמיד היית רוצה שנטייל איתך ואני כמו טיפש לא היה לי זמן לזה. אני מצטער ביני, תמיד היית עוזר לי. דוחף אותי. כל פעם שהייתי חוזר היית מכים ארוחות. בוא תאכל. ביני היקר, רצחו אותך כשיצאת לטייל בארץ. לא נעבור על בשתיקה. אחי האהוב השם יקום דמך".

בנימין אחי מאיר שנעדר לאחר שרעה צאן בבנימין. באדיבות המשפחה
בנימין אחי מאיר שנעדר לאחר שרעה צאן בבנימין/באדיבות המשפחה
הלוויתו של בנימין אחימאיר. שלומי הלר
הלוויתו של בנימין אחימאיר/שלומי הלר

אחיותיו של בנימין, ספדו: "ביני אח שלנו, היפה והאהוב, ילד שכולו לב אחד גדול. שהאיר את העולם ואת כולנו. נגעת בכל הרבה אנשים באהבה שלך, בפשטות, בטוב הלב שלך. הלכת לרעות צאן, עם הכבשים, עם הטבע, לעשות סיגריה בנוף היפה של בנימין, ביני היית פשוט בנאדם שהוא 100% של טוב, טוהר ופשטות וכל מה שרצית היה פשוט לאהוב ולחיות. הבן אדם הכי חי שאני מכירה. היית בן אדם אוהב ואהוב על כולם. ואני מצטערת שלא הייתי איתך כל הזמן ותודה על הכל. על זה שהיית אח הכי טוב שיכול להיות".

"חיים שלי סליחה שצעקתי עליך. סליחה שלא אמרתי לך כמה אני אוהבת אותך. אתה הלב שלי תשמור עלינו מלמעלה ותתפלל עלינו. אני הכי אוהבת אותך בעולם ואנחנו נתגעגע לימי שישי עם הנקניקיות שאתה מכין, שעשית מהלב".

גופתו של אחימאיר אותרה ביום שבת האחרון, כיממה מאז שנעדר - לאחר שיצא עם צאנו. "רצח מתועב, שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו", נמסר מראש הממשלה נתניהו. לאחר ההודעה על מציאת גופתו - הפרות סדר החלו ביהודה ושומרון, בדומא - מתנחלים שרפו רכבים.

"כוחות צה"ל ושב"כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה", הוסיף רה"מ. "אנחנו נגיע אל הרוצחים וסייעניהם כפי שאנחנו עושים עם כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל. אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".

הלוויתו של בנימין אחימאיר. שלומי הלר
הלוויתו של בנימין אחימאיר/שלומי הלר
הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024. ללא, TPS
הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024/TPS, ללא

במאחז מלאכי השלום, שבו התגורר אחימאיר, טענו כי מדובר בהמשך של הניסיונות לפגוע באנשי החווה החקלאית מצד פלסטינים תושבי הכפרים הסמוכים. אז מתברר, כי לפני שבועות אחדים כוחות הביטחון עצרו חוליית מחבלים מהכפר אל-מועייר הסמוך, שתכננו לבצע פיגוע באנשי החווה במתווה כזה או אחר. מאז הם הועברו לחקירה שטרם הסתיימה.

הנער, רועה צאן, יצא עם צאנו מהחווה מלאכי השלום בחטיבה המרחבית בנימין ביום שישי בשעות הבוקר. כעבור כמה שעות, חזר הצאן אל החווה ללא אחי מאיר, ועלה החשד לגורלו. המידע הועבר לידיעת המשטרה וצה"ל שפתחו בסריקות נרחבות, כשכבר בשעות אחר הצהריים התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן ישראלים הגיעו אל אזור אל מועייר הסמוך לחווה, הציתו כלי רכב, ידו אבנים ונמלטו.

  • עוד באותו נושא:
  • בנימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully