וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ד חץ במסר לאיראן: "הם מכירים עכשיו את היכולות שלנו וכדאי שיחשבו טוב לפני שיעשו משהו"

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 18:02

"עבורי זה מפעל חיים שמתממש", אמר מפקד גדוד החץ, סגן אלוף א', על הלילה עצים שחווה אמש שכלל שיגור של מאות איומים מאיראן על העורף הישראלי. "עוד לא עצמנו עין מהאירוע. זה היה תרחיש מורכב ורב זירתי. לא הופתענו אבל זו הייתה קפיצת מדרגה באיומים"

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

מפקד גדוד החץ "חרב מגן", סגן אלוף א' (41), סיפר כי האירועים המאתגרים עד לליל אמש היו הטילים ששוגרו מתימן לעבר דרום הארץ מאז פתיחת המלחמה בעזה - ויורטו על ידי לוחמות ולוחמי הגדוד בפיקודו. "הלוחמים הוכיחו יכולת התמודדות לראשונה בעולם עם מטרה בליסטית ארוכת טווח", הדגיש.

"במשך שנים ארוכות אנו מתאמנים וצוברים יכולות מבצעיות שנים על גבי שנים - לאותם ימים שהמערכת תידרש לפעול. עבורי ? זה מפעל חיים שמתממש", סיפר מפקד גדוד החץ "חרב מגן", סגן אלוף א', על התחושות שליוו אותו אחרי הלילה העצים שכלל שיגור של מאות איומים על העורף הישראלי. "עברנו מאפס למאה. התחושה שבה כל מה שלמדת לאורך כל השנים מתגשמים ברגע אחד. אנחנו מפוקסים. זו תחושה אדירה שהצלחת להוציא אל הפועל את כל מה שלמדת וכל מה שהתכוננת לו, לדעת שאתה מצליח ליירט מטרה עם מאות ק"ג של חומר נפץ שיכולה להסב אסון לעיר, למבנים ולציוד ולהשפיע אסטרטגית על המערכה".

לדבריו, "אין שני לתחושה הזו. גאה באנשים ובמערכת. כל אחד מהם עבר למצב אוטומט ולקח נשימה עמוקה וידע היטב את התרגולת שלו. קור רוח מופתי, שקט ודריכות".

מג"ד חץ במסר מאיים לאיראן. דובר צה"ל
מג"ד חץ במסר מאיים לאיראן/דובר צה"ל
מג"ד חץ במסר מאיים לאיראן. דובר צה"ל
מג"ד חץ במסר מאיים לאיראן/דובר צה"ל

על השאלה האם הופתעו מהתרחיש, השיב: "אנחנו לוקחים את התרחישים הכי קיצוניים ומתכוננים לזה. ככה אנחנו קמים בבוקר. ברגע שלמישהו יש יכולת? אנחנו צריכים להיערך למה שיש. האם דמיינתי שזה יקרה לי כמג"ד? במשמרת שלי כמפקד משמרת? אני שמח על הזכות העצומה שנפלה בחלקי לקחת חלק בדבר הזה".

לדבריו של א', "עוד לא עצמנו עין מהאירוע. זה היה תרחיש מורכב, רב זירתי, ועל זה בדיוק התאמנו. לא הופתענו אבל זו הייתה קפיצת מדרגה באיומים. מעולם לא יורט מטח כה רחב על ידי מערך הגנה אקטיבי".

עוד אמר המג"ד: "תחושת הביטחון שלנו במערכת הנשק עלתה פלאים. אנחנו נכנסנו לתוך האירוע שאנחנו בטוחים בעצמנו. ידענו שאנחנו יכולים להתמודד עם תרחיש שכזה ועם תרחיש יותר עצים מהרבה זירות במקביל. אנחנו עושים הכול להיות ערוכים לאתגר הבא. מתחקרים כל דבר כל פרט. אני בטוח שהאיראנים מכירים עכשיו את היכולות שלנו וכדאי שיחשבו טוב לפני שהם עושים משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully