וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לסחיטה בפרשת השופט כבוב: איש העסקים דורש לקבל את חומרי החקירה שאספו נגדו

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 21:53

אמיר ברמלי, שהיה בעל השליטה בקבוצת רוביקון וקרן קלע, ונחשד במרמה של מאות משקיעיו - טוען כי התקיים קשר עסקי בינו לבין בנו של השופט כבוב - שדן בהליך שמתנהל נגדו. כעת, ברמלי דורש לקבל את חומרי החקירה בפרשה - שלטענתו יוכיחו את הקשר העסקי ולהצביע על קבלת שוחד

בווידאו: מפקדת היחידה הארצית לחקירות הונאה, מציעה לחוקר פרטי שהתחזה ללקוח לשים האזנות סתר/עריכה: אביעד בללי

איש העסקים, אמיר ברמלי, שהיה בעל השליטה בקבוצת רוביקון וקרן קלע, ביקש מהמשטרה והפרקליטות את חומרי החקירה שנאספו נגדו בפרשת השופט כבוב. במסגרת הפרשה, שהתפוצצה בשנת 2020, נטען כי בין השופט כבוב שדן בתיק של ברמלי בבית המשפט המחוזי בתל אביב - לבין ברמלי התקיים קשר עסקי - דבר שעשוי לשפוך אור על ניסיון לשוחד.

השופט כבוב דן באישום שהוגש נגד ברמלי בעבירות של גניבה ומרמה של מאות משקיעיו בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקלים. בעקבות הטענות הללו, ותלונה שהוגשה מצד בנו של השופט כבוב, נפתחה חקירת משטרה. טענות אלו נבחנו גם באופן פומבי, ובין היתר, פורסמו כמה תחקירים תקשורתיים בעניין - כמו למשל בתוכנית "המקור" שמשודרת ברשת 13.

ברמלי טוען כי פנה מספר פעמים בצורה רשמית למשטרה ולפרקליטות בבקשה לקבל עדכון היכן עומד כעת תיק החקירה ואילו ממצאים עלו ממנה, אך בקשתו לא נענתה. כעת באמצעות באי כוחו עוה"ד שמשון וייס ולירז מאיר, הוא הגיש בקשה לעיין בחומרי החקירה. בעקבות כך, בית המשפט העליון ידון בבקשה יום השלישי הקרוב.

אמיר ברמלי. Creative Commons
שלח את המכתב? איש העסקים אמיר ברמלי/Creative Commons

בתקופה שבה ברמלי היה עצור, התקבל במשרדו של עו"ד וליד כבוב, בנו של השופט, מכתב אנונימי שמבקש מוליד ואביו לפעול על פי דין לפסילתו של האב ממהליך נגד ברמלי - זאת בשל קשר עסקי שהתנהל, באמצעות מתווכים, בין השופט כבוב ובנו, לבין הנאשם בתיק.

בנו של השופט כבוב הבין מיד שהמכתב האנונימי נשלח על ידי ברמלי, והוא נוגע לקשרים שבינו לבין משפחת כבוב. וכתוצאה מכך, בנו של השופט הגיש תלונה למשטרת ישראל בטענה לסחיטה באיומים. מיד לאחר הגשת התלונה, נפתחה חקירה בעניין במשרדי מחלקת הונאה במחוז תל אביב של משטרת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השופט חאלד כבוב, בית המשפט המחוזי תל אביב. 4 ביולי 2016. עמי שומן, פול צלמים
התנהל קשר עסקי? השופט כבוב/פול צלמים, עמי שומן

כמו כן, במסגרת החקירה נחשף הקשר בין משפחת כבוב ומעורבים נוספים, ונאספו ראיות הנוגעות למהלכי ומהות הקשר. בשל כך, ברמלי הגיש בקשה לפסילת השופט כבוב מהמשך הדיון בעניינו, והעברת שלב גזר הדין לידיו של שופט אחר.

כבוב דחה את הבקשה וגם ערעור שהוגש לבית המשפט העליון נדחה על ידי נשיאת בית המשפט העליון דאז, השופטת אסתר חיות. הן במסגרת החלטת השופט כבוב, והן בהחלטת הנשיאה לדחות את הערעור, הדגישו השופטים כי לא הובאו בפניהם כל ראיות לקיומו של קשר עסקי בין המבקש לבנו של השופט. בעקבות כך, ברמלי דורש כעת את חומרי החקירה כדי לשטוח אותם בבית המשפט.

מטעם הפרקליטות נמסר כי תגובתם תוגש בפני בית המשפט במועד שנקבע לכך. כמו כן, השופט ח'אלד כבוב הגיב באמצעות דוברות הרשות השופטת: "כפי שצויין בכתבה, קיים תיק תלוי ועומד ולא נוכל להתייחס לנושא". מטעם המשטרה נמסר כי יש לפנות לפרקליטות לקבלת תגובה. מעו"ד ווליד כבוב טרם נמסרה תגובה. ככל שתתקבל כזו, היא תתווסף לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully