וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט על ההפגנה בקיסריה: "המשטרה לא פועלת כדי להגן על חופש האזרחים, אלא על משהו אחר"

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 23:43

פעיל המחאה אמיר השכל שוחרר היום ממעצרו ללא תנאי. השופט אהוד קפלן ביקר את התנהלות המשטרה, שטענה להפרעה לתנועה, אחרי ששוטרים הם שחסמו את הכביש קודם לכן. "הגיע הזמן שתגישו תביעות אזרחיות נגד המשטרה", אמר למפגינים

אמיר השכל מחוץ לדיון בהארכת מעצרו/יואב איתיאל

השופט אהוד קפלן מבית משפט השלום בחדרה שחרר היום ממעצרו את תא"ל במיל' אמיר השכל שנעצר אמש בהפגנה בקיסריה, ללא תנאים מגבילים, אך אמירה קשה על התנהלות המשטרה. השופט קפלן אמר לסנגורית עו"ד אורית שלו ממערך עצורי המחאה, "הגיע הזמן שתגישו תביעות אזרחיות נגד המשטרה".

השכל בן ה-70 נעצר אתמול בערב בהפגנה בקיסריה לאחר ש"השתתף בהתקהלות אסורה והשתתף בהתפרעות לאחר הוראת פיזור", לטענת המשטרה. רק שבדוח הפעולות שלה, המשטרה "שכחה" לציין כי חסמה את הכביש טרם נשכבו עליו המפגינים. בדיון אף טענה המשטרה כי לא חסמה, אבל לאחר שהשופט צפה בסרטון מהאירוע ברור היה גם לו לא כך הדבר.

אמיר השכל מחות לדיון בהארכת מעצרו. יואב איתיאל
הכביש בקיסריה היה חסום על ידי המשטרה, ואם הוא ישב על הכביש, הוא לא הפריע לתנועה ולא היה שום צורך לעצור אותו". אמיר השכל מחוץ לדיון בהארכת מעצרו/יואב איתיאל

"עיינתי בתיק החקירה ולא מצאתי ראיה לכך שהוא התפרע, או שחסם דרך ציבורית", ציין השופט אהוד קפלן תוך שהדגיש כי "הכביש בקיסריה היה חסום על ידי המשטרה, ואם הוא ישב על הכביש, הוא לא הפריע לתנועה ולא היה שום צורך לעצור אותו".

הוא ביקר את דרישת המשטרה כי תת-אלוף השכל יחתום על התחייבות וקבע כי "נועדה רק כדי להשפיל אותו, כמו גם מעצרו. הוא ציין כי לא ברור בכלל מדוע הוא נעצר. הוא הזכיר כי בהפגנות הנכים, גם כשחסמו צירי אורך כמו כביש 2 וכביש 4 למשך שעות רבות המשטרה לא ביצעה מעצר אחד, אבל נוהגת אחרת עם אתיופים או אוהדי כדורגל, וכי היא "מזדרזת לעצור אנשים שמפגינים באיזה רחוב בקיסריה מבלי להפריע לתנועה בכלל".

"נדמה שהמשטרה לא פועלת כדי להגן על חופש התנועה של אזרחים אלא על משהו אחר בכלל", אמר השופט. 14 האנשים הנוספים שהמשטרה עצרה אמש שוחררו גם כן מוקדם יותר היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שופט בבית משפט השלום אהוד קפלן. 17 בדצמבר 2021. אתר הנהלת בתי המשפט, אתר רשמי
"לא מצאתי ראיה לכך שהתפרע או חסם דרך ציבורית". השופט אהוד קפלן/אתר רשמי, אתר הנהלת בתי המשפט

אך בכל זאת, משטרת ישראל מתעקשת. בצהריים, בבית המשפט המחוזי בחיפה, כבר הגישה תחנת חדרה ערר על החלטת השופט אהוד קפלן. לטענת המשטרה, השופט קפלן "השתלח בטוען המעצרים" ובהחלטתו לשחרר את השכל ללא תנאי שגה פעם אחר פעם. בכלל, לטענת המשטרה שגה השופט כשקבע כי ההכרזה על התקהלות אסורה נעשתה בשרירות לב וכי אמירתו שהדבר לא נעשה בשל ההפרעה לציבור, "משוללת כל יסוד, אינה נתמכת בראיות". לטענת המשטרה "תושבי הישוב קיסריה מתלוננים באורח תדיר בפני השוטרים הנוכחים במקום על התנהגותם הפרועה של המוחים, הסכנה הנשקפת מהתנהגותם וחוסר היכולת להתנהל בישובם". השופטת לובנה שלאעטה חלאילה תקיים דיון בערר, מחר.

המשטרה מסרה כי "נגד החלטת בית המשפט עליה אנו חולקים, הוגש ערר אשר ידון מחר בפני בית המשפט המחוזי. יודגש כי לטעמנו, בית המשפט הנכבד חרג מסמכותו ואמירותיו הבוטות בגנות המשטרה ושוטריה, חורגות מן הנורמה המקובלת. בית המשפט אף חרג מן המקובל עת נתן פרשנויות מרחיקות לכת לדרישה חוקית ולגיטימית כי החשוד יחתום על התחייבות עצמית. משטרת ישראל ושוטריה פועלים למימוש זכות המחאה, אולם לא נסכים לאפשר למפגינים לעלוב בשוטרים ולנהוג בהם בבוטות ואנו מצפים מבית המשפט להביע סלידה מהתנהגות כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully