וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חקירה מורכבת שמתרכזת לסוגיית ההסכמה": מעצרו של אלעד לוי הוארך ב-5 ימים

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 15:30

בעוד במשטרה טוענים כי חומר החקירה הולך ומתעבה, הדיון בהארכת מעצרו של הלוי העלה קשיים ראייתיים בתיק. פרקליטו של הלוי טוען כי חלק מהתלוננות הגישו את תלונתן בגלל רגשות נקם על רקע אכזבה רומנטית מהלוי, או רצון לסחוט ממנו כסף

הותר לפרסום: כוכב הרשת שנעצר בחשד לאונס הוא אלעד לוי/יותם רונן

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (ראשון) על הארכת מעצרו של כוכב הרשת אלעד לוי בחמישה ימים. נגד לוי הוגשו שמונה תלונות לפיהן הוא ביצע בהן עבירות מין ואף אונס. חלק ממגישות התלונה היו קטינות בעת אירוע התקיפה המינית לכאורה.

רפ"ק ששון ציין במהלך הדיון כי החקירה כבר התקדמה כברת דרך, ושיש להשאיר את לוי במעצרו על מנת להגיע לצדק. "לא מזמן הגיעה מתלוננת שלא הכרנו לפני הפיכת החקירה לגלויה. עדותה שפכה אור על דפוס פעולה ברור של החשוד", טען בדיון רפ"ק ששון. "עד כה, בוצעו יותר מ-60 פעולות חקירה וביניהן חקירות, עימותים, עדים נוספים ופעולות טכניות רבות".

אלעד לוי כוכב הרשת שנעצר בחשד לאונס 08 באפריל 2024. אורי סלע
"עדותה של מתלוננת חדשה שפכה אור על דפוס הפעולה שלו". כוכב הרשת החשוד אלעד לוי/אורי סלע

עוד עלה בדיון כי במהלך החקירה לוי טען שאחת מהמתלוננות הקטינות השתמשה בתעודת זהות מזויפת. מפקד צוות החקירה רפ"ק אורן ששון השיב כי המתלוננת נשאלה על כך במהלך החקירה ואישרה טענה זו, אך הוסיף כי מתחזק החשד לוי ידע שהנערה היא מתחת לגיל 16. "בחקירה הוא אמר שהוא נהג לשתף בחורות בקליפים שלו מתחת לגיל 18", אמר רפ"ק ששון. "הוא היה מבצע בדיקה ומגלה אם אותן בחורות הן מעל גיל 16 או מטה".

לוי עצמו פתח את פיו ואמר שבוצעו עימותים בינו לבין שלוש מתלוננות. אחד מקרוביו של אלעד שפקדו את אולם בית המשפט התפרץ ואמר: "יש תחושה שאלעד הוא הקורבן פה". כאשר נציג המשטרה נשאל על ידי השופט בנימין הירשל דורון מדוע הוא טרם עומת עם כולן? הוא השיב לו כי כבר תואמו עימותים נוספים להמשך.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלעד לוי כוכב הרשת שנעצר בחשד לאונס 08 באפריל 2024. אורי סלע
"יש תחושה שאלעד הוא הקורבן פה". אלעד לוי/אורי סלע

"בסיום העימות, אחת המתלוננות אמרה שהיא התאכזבה מכך שהוא הבטיח לה קשר רציני", טען עו"ד שי שורר שמייצג את לוי. "בדקתם את זה? היא גם שלחה לו בעניין הזה הודעה ביום למחרת". כמו כן, עו"ד שורר ביקר את נציג המשטרה שכינה את המתלוננות כ-"קורבנות". רפ"ק ששון הגיב ואמר שהנושא נבדק בחקירה וכי המתלוננת נשאלה על טענה זו.

לוי עצמו העיר על כך וטען "היא שלחה לי הודעה ואמרה 'אתה אף פעם לא היית גבר של בחורה אחת בגלל זה הסכמתי להמשיך איתך את הערב'". השופט הירשל דורון התייחס לבקשת המשטרה להאריך את המעצר ב-8 ימים נוספים: "אתם קצת עוצמים עיניים לקושי בראיות. לא הייתי רוצה להיות השופט בתיק הזה וגם לא הפרקליט המלווה".

לפי עו"ד שורר, קיים סרטון והקלטה של אחת המתלוננות משוחחת עם חברתה ומהם עולה לשיטתו בצורה חד משמעית כי היא רצתה לסחוט כספים מלוי באמצעות הגשת התלונה. במשטרה טענו כי התייחסו לאותה הקלטה בחקירתם אם כי מייחסים לה פרשנות אחרת בשלב זה. עוד הוא אמר כי לקוחו הציע כבר בעבר לבצע בדיקת פוליגרף ללא כל תנאי ושחלק מהמתלוננות סירבו לכך ונימקו שזה לא קביל בבית משפט.

אלעד לוי כוכב הרשת שנעצר בחשד לאונס 08 באפריל 2024. אורי סלע
"היא שלחה לי הודעה ואמרה 'אתה אף פעם לא היית גבר של בחורה אחת בגלל זה הסכמתי להמשיך איתך את הערב'". אלעד לוי/אורי סלע

השופט הירשל דורון בחר להאריך את מעצרו של לוי בחמישה ימים, ולא בשמונה כפי שביקשה המשטרה. הוא ציין בהחלטתו כי "קשה לעצום את העיניים לקשיים שניתן להבחין בהם בחומר החקירה. מדובר בחקירה מורכבת כאשר דומה שהסוגייה המרכזית שעומדת על הפרק היא סוגיית ההסכמה". הוא הוסיף ואמר ששקל לבחון כבר הפעם את שחרורו למעצר בית אך קיימות עדיין פעולות ברות לשיבוש בחקירה ועל כן הוא מאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים ואז לגישתו תגיע העת לבחון את האפשרות לשחרור החשוד למעצר בית.

עו"ד שי שורר, שמייצג את לוי, הגיב בסוף הדיון. "כפי שסברנו בדיון הראשון, בתיק קשיים ראייתיים משמעותיים", אמר, "מרשי משתף פעולה בחקירה, ולראיה בית המשפט ראה שיש קשיים לא מבוטלים המובילים לשקילת חלופת מעצר. אני מאמין שבדיון הבא הוא ישוחרר לחלופת מעצר".

מטעם עו"ד קרן ברק שמייצגת מתלוננות נגד לוי נמסר: "מאז מעצרו של החשוד אלעד לוי, פנו אליי מספר נשים אשר הביעו חשש גדול להתלונן וזאת בשל הפחד מנקמה. אני קוראת לכל אישה אשר נפגעה לא לחשוש ולהתלונן. אין כל בסיס לחששותיהן. אני יכולה להבטיח שניתן את כל ההגנה הדרושה לשמור על כל המתלוננות ושמשטרת ישראל נחושה בדעתה לעשות צדק עם כל אישה שהותקפה ונרמסה ולהשיב לה את כבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully