וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בשחקים, רגע לפני המתקפה האיראנית: צעיר התמוטט בטיסה מניו יורק לישראל

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 13:44

כשעתיים לאחר ההמראה התמוטט צעיר בן 20 עם מצב רפואי מורכב בעת שעשה את דרכו לעמדת הדיילים. לצד הבהלה שפרצה בקרב צוות הדיילים והנוסעים, לקח פיקוד על האירוע מתנדב ארגון "הצלה", שבמקרה היה מצויד בערכות רפואיות - והציל את חיי הצעיר

נוסעת צעקה אני אלוהים בטיסה ורצה לדלת המטוס/צילום: KTVUKTVU

דרמה נוספת באוויר, טרם המתקפה האיראנית: כשעתיים לאחר המראת טיסת אל על מניו יורק לישראל אמש, התמוטט צעיר בן 20 עם מצב רפואי מורכב בעת שעשה את דרכו לעמדת הדיילים. למזלו, נמצא על המטוס אברמובי כץ, מתנדב ארגון "הצלה" שטיפל בו והציל את חייו.

"מיד כשהחלה הבהלה זינקתי מהמושב. ראיתי את הצעיר שוכב על הרצפה מעולף", סיפר כץ, שמתוקף תפקידו ככונן וחובש ב"הצלה", מקפיד לקחת איתו ציוד הצלת חיים לטיסות. "יש לי ניסיון עם אירועים רפואיים בטיסות, לכן אני עולה גם אליהן עם אפוד הצלת חיים מלא, כולל מד לחץ דם, מזרקים וציוד חירום רפואי מלא", ציין.

לצד הבהלה הגדולה שפרצה במטוס, העניק כץ לצעיר טיפול רפואי מלא. זאת, עד שזה חזר להכרה מלאה - והועבר למקום בו יוכל לשכב במנוחה.

אברמובי כץ, מתנדב "הצלה", 14 באפריל 2024. ארגון "הצלה", אתר רשמי
בהלה פרצה במטוס. כץ מטפל בצעיר/אתר רשמי, ארגון "הצלה"

לאורך הטיסה הארוכה כולה, כ-10 שעות, הגיע כץ כמה פעמים לעמדת הצעיר כדי לקחת ממנו מדדים רפואיים ולעקוב אחרי מצבו עד לנחיתה בשלום. בסיום האירוע, הודה הצוות הרפואי וכן הורי הצעיר לכץ, על מקצועיותו והמענה המהיר שהעניק.

עוד בוואלה!

דיילת חושפת: מה באמת קורה כשמישהו מת בטיסה?

לכתבה המלאה
נוסעים טיסה מטוס. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
"ראיתי אותו שוכב על הרצפה מעולף". טיסת נוסעים/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

ארגון '"הצלה" הוקם בניו-יורק לפני כשלושה עשורים, בשנת 1989 נוסד הגרעין הראשון של מתנדבי הצלה על ידי קבוצת אזרחים שהחליטו ללמוד קורס עזרה ראשונה במטרה בהתנדבות עד להגעת אמבולנס במקרי חירום רפואיים המתרחשים באזור מגוריהם.

כיום, מונה הארגון מעל 1,000 מתנדבים, בהם בעלי הכשרה של רופאים, פרמדיקים, חובשים בכירים ונהגי אמבולנסים ורכבי הצלה המפוזרים במאות נקודות ברחבי הארץ. מדי יום מתקבלים בארגון מאות קריאות חירום. מתנדבי הצלה נחושים להגיע לכל אירוע עד 90 שניות מרגע הקריאה, שמגיעה ממוקד מד"א, ולהגיש עזרה לחולים ולפצועים הזקוקים לטיפול וסיוע רפואי מיידי כדי למזער נזקים ולהציל חיים. המתנדבים בארגון הצלה פעילים 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, כולל שבתות וחגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully