וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית פרטי הוסב להוסטל מבלי שהותקנו בו אמצעי כיבוי - במקום פרצה שריפה שהרגה שניים

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 12:00

שבעה בני אדם נוספים נפגעו, שניים מהם באורח קשה. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והר הצופים בעיר. לוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה ולמניעת התפשטותה במשך שעות. מחקירת המשטרה עולה כי עמותה הסבה את הבית להוסטל ולא עדכנה בכך את כב"ה

בווידאו: שריפה בבניין ברחוב בן גוריון ברמת גן/לפי סעיף 27א'

שני בני אדם כבני 30 נהרגו, ושבעה בני אדם נוספים נפגעו בשריפה שפרצה הבוקר (ראשון) בהוסטל ברחוב ליפקין שחק שבירושלים. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לפצועים טיפול ראשוני ופינה אותם מהמקום. מתוך שבעת הפצועים, שניים מהם נפצעו קשה, שלושה בינוני ושניים קל. שניים מהפצועים הינם בני 14 ו-7. לפי מד"א, הם נפגעו מכוויות ושאיפת עשן. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והר הצופים בעיר.

לפי שעה, צוות לוחמי האש של כב"ה עוד פועל במקום לכיבוי השריפה ומניעת התפשטותה. כוח משטרה שהוזעק למקום פתח בחקירת הדלקה, יחד עם חוקרי השריפות של מד"א והחל באיסוף ממצאים במקום. מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר בבית פרטי שהוסב על ידי עמותה להוסטל ללא עדכון של כב"ה והתקנת אמצעי כיבוי.

הרוגים ופצועים בשריפה שפרצה בהוסטל בירושלים, 14 באפריל 2024. מד"א
זירת האירוע, הבוקר/מד"א
כוח משטרה בזירת השריפה בירושלים. דוברות משטרת ישראל
כוח משטרה בזירת השריפה בירושלים/דוברות משטרת ישראל

מדובר בדירה של עמותת "עלי שיח", המתמחה בדיור תעסוקה, ונישואין, למען אנשים עם מוגבלות. היא הוקמה לפני כ-30 שנה על ידי הרב חיים. "עלי שיח" נתמכת על ידי משרד הרווחה וברשותה 25 מערכי דיור בירושלים, בני ברק ופתח תקווה. מרבית האנשים הנתמכים על ידי העמותה הם מהמגזר הדתי. בדירה בה פרצה הדלקה שהו 6 אנשים על הרצף האוטיסטי.

פראמדיק מד"א נדב טייב וחובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו עשן יוצא מהקומה השניה במבנה בין שתי קומות. חילצו אלינו 2 גברים כבני 30 כשהם מחוסרי הכרה עם כוויות קשות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. 7 דיירים נוספים סבלו גם הם מכוויות ושאיפת עשן. נער כבן 14 חולץ כשהוא מחוסר הכרה עם כ-40 אחוז כוויות ולאחר ששאף עשן וילד כבן 7 גם עם כוויות ולאחר ששאף עשן. הרדמנו והנשמנו אותם ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קשה. שלושה גברים נוספים מצבם הוגדר בינוני ושני מצבם קל".

כוח משטרה בזירת השריפה בירושלים. דוברות משטרת ישראל
כוח משטרה בזירת השריפה בירושלים/דוברות משטרת ישראל

מעמותת 'עלי שיח' נמסר: "משפחת 'עלי שיח' כואבת ודואבת את האסון הנורא שהתרחש בשעות הבוקר. אנו עומדים לצד המשפחות האבלות ומשפחות הפצועים ומחבקים אותן בשעתן הקשה. אנו מודעים לכך שאירוע כה קשה עלול להותיר חותם עמוק, ונפעל בכל דרך על מנת לסייע לדיירינו להתמודד עם השלכותיו".

"הנהלת 'עלי שיח' משתפת פעולה באופן מלא עם רשויות החוק והחקירה, במטרה להבין את הנסיבות שהובילו לאסון. בתיאום עם הרשויות, נבצע בדיקות מקיפות בכל המסגרות שלנו, כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של כל הדיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully