וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: עזרנו לישראל ליירט כמעט את כל הטילים והכטב"מים ששוגרו מאיראן, סוריה, עיראק ותימן

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 6:09

נשיא ארה"ב חשף שבמהלך השבוע האחרון נשלחו למזרח התיכון משחתות ונושאות מטוסים אמריקניות, שעזרו ליירט את המתקפה. "אמרתי לנתניהו שישראל הפגינה יכולת הגנתית יוצאת מן הכלל", הצהיר בנאומו. בנוסף הודיע כי מחר יכנס את מנהיגי מדינות ה-G7

תיעוד הטילים ששוגרו לעבר ישראל/ללא

"עזרנו לישראל ליירט כמעט את כל הטילים והכטב"מים ששוגרו" - כך הצהיר לפני הלילה (ראשון) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כשחשף שבמהלך השבוע האחרון נשלחו למזרח התיכון משחתות ונושאות מטוסים אמריקניות. כמו כן, הנשיא האמריקני עדכן בפרטים משיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכה המשיך לאשרר את "מחויבות הברזל" של ארה"ב לישראל אל מול התקיפה האיראנית. "אמרתי לנתניהו שישראל הפגינה יכולת הגנתית יוצאת מן הכלל ולשלוח מסר לאויביה שאין להם דרך לאיים על ביטחונה", הצהיר. כמו כן, הודיע כי מחר יכנס את מנהיגי מדינות ה-G7, וינסח יחד עימם "תגובה דיפלומטית מאוחדת" לתקיפות של איראן.

מוקדם יותר הלילה, ביידן קיים הערכת מצב ביטחונית, ובסופה הצהיר כי "מחויבותנו לישראל אל מול המתקפה האיראנית - מוצקה כברזל". בנוסף, שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין - ועדכן אותו על פעולות ההגנה של ישראל למול המתקפה האיראנית. "השר הודה למזכיר אוסטין על עמידתה האיתנה של ארה"ב לצד ישראל, והדגיש כי מערכת הביטחון משמרת מוכנות מירבית למול ניסיונות פגיעה נוספים", נמסר מטעמו של גלנט.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נואם במדיסון, ויסקונסין, 8 באפריל 2024. רויטרס
יכנס את מנהיגי מדינות ה-G7. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס

איראן פתחה במתקפה הלילה נגד ישראל עם כ-200 טילים וכטב"מים ששוגרו לעבר אתרים שונים ברחבי המדינה. הרוב המכריע של הטילים ששוגרו מאיראן יורטו מחוץ לגבולות מדינת ישראל, אך בסיס צבאי בדרום הארץ נפגע מפגיעה ישירה. דובר צה"ל התייחס ואמר כי הפגיעה גרמה לנזק קל לתשתית.

בשעה 22:34 דווח לראשונה כי שוגרו כטב"מים מאיראן לעבר ישראל, ולקראת השעה 23:00 דובר צה"ל דניאל הגרי אישר את הידיעה. בשעה 01:42 הגיע הגל הראשון של התקיפה, שהוביל להפעלת עשרות אזעקות ברחבי הארץ. בשעה 01:57 הסתיימה המתקפה ללא פגיעות משמעותיות בתשתיות, אך עם ילדה בת 10 שנפצעה קשה ביישוב בדואי בדרום.

במאמצי ההגנה השתתפו עשרות מטוסים של חיל האוויר הישראלי, לצד הגנה של צבאות ארצות הברית וירדן - שהבטיחה ליירט כל טיל או כטב"ם שיעבור בשטחה. גם הצבאות הצרפתים והבריטים פרסו כוננות והצהירו כי יעזרו במאמצי ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully