וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: השתלטנו על ספינה שקשורה לישראל, מעבירים אותה לשטחנו

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 19:47

לפי הדיווחים, הספינה היא MSC Aries, שנמצאת בבעלות חלקית של המיליארדר הישראלי אייל עופר. בהודעה רשמית שהוציאה איראן נמסר כי "כוחות מיוחדים השתלטו על הספינה באמצעות מסוק, והיא מעוברת לשטח איראן". דובר צה"ל: "איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב"

מסוק איראני חג מעל הספינה MCS Aries במצר הורמוז, 13 באפריל 2024/רויטרס

איראן אמרה היום (שבת) כי כוחות של משמרות המהפכה השתלטו על ספינה "הקשורה לישראל" במצר הורמוז, על רקע הדריכות הרבה בישראל ובאזור לאור איומי טהראן להגיב על הפגיעה בקונסוליה שלה בדמשק.

לפי הדיווחים באיראן, כוחות מיוחדים ירדו ממסוק לסיפונה של הספינה MSC Aries, ששטה עם דגל פורטוגל, והחלו להשיט אותה למים הטריטוריאליים של הרפובליקה האסלאמית. החברה אישרה את ההשתלטות האיראנית על הספינה, שעליה היו 25 אנשי צוות - רובם הודים - ואמרה כי היא פועלת "מול הרשויות הרלוונטיות" כדי להבטיח את חזרתם ושלומם.

הקשר הישראלי לספינה הוא קלוש ביותר: MSC מחכירה אותה מחברת Gortal Shipping, שלוחה של חברת "זודיאק ספנות" שבבעלות חלקית של המיליארדר הישראלי אייל עופר.

חברת "זודיאק" מסרה כי חברת MSC היא המנהלת והמפעילה המסחרית של הספינה, ואחראית לכל פעילויות כלי השיט, לרבות תפעול המטען והתחזוקה. עוד אמרו בחברה כי MSC אחראית גם על מסלול הספינה, לוח הזמנים ועל הצוות שעל הסיפון. "כל שאילתה לגבי הספינה צריכה להיות מופנית ל-MSC".

מסוק איראני חג מעל הספינה MCS Aries במצר הורמוז, 13 באפריל 2024. רויטרס
רגע ההשתלטות של הכוחות האיראניים על הספינה, היום/רויטרס

איראן מאיימת להגיב על הרג שבעה מחברי משמרות המהפכה, בהם שני מפקדים בכירים, בתקיפה בדמשק בתחילת החודש שיוחסה לישראל. לא ברור אם ההשתלטות היום היא חלק מאותה תגובה, שלקראתה ערוכות ישראל וארצות הברית זה כמה ימים, אך אם כן, זה עשוי להיות איתות לכך שטהראן מנסה מפעולה שעלולה לגרור את האזור למלחמה רחבה.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר לאחר התקרית במצר הורמוז כי "איראן תישא באחריות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר". שר החוץ, ישראל כ"ץ, האשים את איראן בפיראטיות.

אתמול אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שהבטיח להגן על ישראל, כי הוא צופה שההתקפה של איראן תקרה בהקדם. הוא הזהיר את טהראן שלא לעשות זאת.

במקביל, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית הגנרל אריק קורילה הודיע כי הוא מאריך את שהותו בישראל ביום נוסף, על רקע המתיחות וההיערכות למתקפה איראנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully