וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה: סין מסייעת למאמץ המלחמתי של רוסיה באוקראינה

11.4.2024 / 21:40

גורמים אמריקניים אמרו כי בייג'ינג מעבירה למוסקבה מרכיבים קריטיים בתחום המל"טים, הטילים והלוויין, בעודה עוברת את ההתעצמות הצבאית הגדולה ביותר שלה מאז העידן הסובייטי. לדבריהם, הסיוע הזה הוא קריטי בהתאוששות הצבא הרוסי בעוד שאוקראינה ממתינה לעוד סיוע אמריקני

הסכר הגדול ביותר באוקראינה נפגע בהתקפה רוסית/טלגרם

סין מסייעת למאמץ המלחמתי של רוסיה באוקראינה בכך שהיא מסייעת למוסקבה בהתעצמותה הצבאית הגדולה ביותר מאז העידן הסובייטי - כך אמרו הערב (שישי) בכירים אמריקנים, שהוסיפו כי בייג'ינג מספקת למוסקבה טכנולוגיית מל"טים וטילים, תמונות לוויין ומכונות עבודה.

הבכירים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן העלה את הנושא בפני נשיא סין שי ג'ינפינג בשיחת הטלפון האחרונה שלהם, וכי זהו נושא שארצות הברית דנה עליו עם בעלות בריתה באירופה וברחבי העולם.

אחד הגורמים אמר כי חומרים סיניים ממלאים פערים קריטיים במחזור הייצור הביטחוני של רוסיה ומסייעים למוסקבה לבצע את "הרחבת תעשיית ההגנה השאפתנית ביותר שלה מאז העידן הסובייטי ועל ציר זמן מהיר יותר ממה שחשבנו שאפשרי בשלב מוקדם של הסכסוך הזה".

לדבריו, "אנחנו סבורים שאחד המהלכים האפשריים לשינוי כללי המשחק בעת הזו הזו כדי לתמוך באוקראינה הוא לשכנע את סין להפסיק לסייע לרוסיה להקים מחדש את בסיס התעשייה הצבאית שלה. רוסיה תתקשה לקיים את המאמץ המלחמתי שלה ללא התערבות סין".

שגרירות סין בוושינגטון טענה כי בייג'ינג לא מספקת נשק לשום צד במלחמה וכי היא לא הייתה אחראית לה או מעורבת בה.

נשיא סין שי ג'ינפינג נפגש עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בבייג'ינג, 10 באפריל 2024. רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג נפגש עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בבייג'ינג, 10 באפריל 2024/רויטרס

אותם גורמים אמריקניים, שתדרכו מספר מצומצם של כתבים בוושינגטון, התבסס על מידע מודיעיני מסווג. הם שרטטו מגוון רחב של דרכים שבהן סין מסייעת למלחמה בת השנתיים של רוסיה נגד אוקראינה מבלי לספק לה אמצעים קטלניים.

ביידן לוחץ על הרפובליקנים ששולטים בבית הנבחרים האמריקני לאשר חבילת סיוע גדולה לאוקראינה בזמן שהיא מתקשה לעצור את המומנטום של הכוחות הרוסיים לאור מחסור גובר בנשק ובכוח אדם.

ארצות הברית ובעלות בריתה אף החריפו לאחרונה את הטון שלהן בהתמודדות עם התוקפנות הסינית בים סין הדרומי ונגד טייוואן. סין טוענת שזה חלק מרטוריקה אנטי-סינית שעלתה השבוע בשיחותיו של ביידן עם מנהיגי יפן והפיליפינים, בעוד שהבית הלבן הכחיש זאת.

הגורמים האמריקניים הוסיפו כי רוסיה ככל הנראה יבאה כלים מסין כדי להגדיל את ייצור הטילים הבליסטיים שלה. הם ציינו את Dalian Machine Tool Group, אחת מיצרניות כלי המכונה המובילות בסין, כאחת החברות המספקות ציוד לרוסיה.

לדבריהם, בשנת 2023, 90% מיבוא רכיבי המיקרואלקטרוניקה של רוסיה הגיע מסין, והוא שימש את מוסקבה לייצור טילים, טנקים ומטוסים. לדבריהם, חברות סיניות מספקות רכיבים אופטיים סיניים לשימוש במערכות רוסיות, כולל בטנקים ובכלי רכב משוריינים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תחנת כוח אוקראינית שנפגעה מטיל רוסי, 13 באפריל 2024. רויטרס
תחנת כוח אוקראינית שנפגעה מטיל רוסי, 13 באפריל 2024/רויטרס

עוד אמרו הגורמים כי סין סיפקה לרוסיה מנועי כטב"מים ומנועי טורבו-סילון לטילי שיוט, וכי גופים סיניים ורוסיים פועלים לייצור משותף של מל"טים בתוך רוסיה. לדבריהם, חברות סיניות גם ככל הנראה מספקות לרוסיה ניטרוצלולוזה לייצור דלקים לנשק, ובכך מסייעות לרוסיה להרחיב במהירות את יכולתה לייצר תחמושת חיונית כמו פגזי ארטילריה.

הגורמים האמריקניים אמרו גם כי סין מסייעת לרוסיה לשפר את יכולות הלוויין שלה ויכולות חלל אחרות לטובת המלחמה שלה באוקראינה, מה שמגביר את האיום הרוסי ברחבי אירופה. לדבריהם, לארצות הברית יש מידע שלפיו סין מספקת תמונות לוויין לרוסיה עבור מלחמתה.

שתי המעצמות הידקו בשנים האחרונות את יחסיהן, ומנהיגיהן ולדימיר פוטין ושי ג'ינפינג הכריזו כי לברית ביניהם "אין גבולות". השבוע נועד שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, עם המנהיג הסיני בבייג'ינג לקראת מפגש הצפוי בקרוב בינו לבין פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully