וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש כבד לחייו של בן 14 מבנימין - שנעדר בזמן שרעה צאן

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 22:14

בנימין אחי מאיר בן ה-14 נעדר בשעות הבוקר מההתנחלות מלאכי השלום שבבנימין. במאמצי החיפוש, משתתפים תושבים, יחד עם כוחות משטרה וצה"ל. תושבי האזור החלו בחסימת יציאות מישובים ערביים ללא אישור צה"ל. הרב הראשי קבע כי ניתן להמשיך בחיפושים גם בשבת: "פיקוח נפש גמור"

בן 14 נעדר בבנימין. 12 באפריל 2024/בן 14 נעדר בבנימין

בנימין אחי מאיר, רועה צאן בן 14, נעדר הבוקר (שישי) בהתנחלות מלאכי השלום שבבנימין - קיים חשש כבד לחייו. יחידת הכלבנים של המשטרה החלה במאמצי החיפושים, בהם מעורבים גם כוחות צה"ל ותושבי האזור, שנחלצו לעזרת המחפשים.

במסגרת החיפושים, צה"ל ממשיך לתגבר בשעה האחרונה כוחות מיוחדים וכלי טיס במרחב אל-מוּעַַ'יֶּיר, כפר פלסטיני בשומרון, כולל יחידת מרעול שמתמחה בניתוח קרקע. בצה"ל נערכים לסריקות גם בלילה.
מדובר צה"ל נמסר שמפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת איו"ש ומפקד חטיבת בנימין נמצאים בשטח ומובילים את הכוחות בחיפושים אחר הנער. הכוחות חוסמים צירים ומבצעים סריקות במרחב.

בנימין אחי מאיר שנעדר לאחר שרעה צאן בבנימין. באדיבות המשפחה
בנימין אחי מאיר, נעדר לאחר שרעה צאן בבנימין/באדיבות המשפחה

כחלק מהחיפושים, כוחות צה"ל מכתרים מזה זמן מה את הכפר אל מועייר. במקום התפתחו מחאות אלימות, ולאחר מכן גם מהומות אלימות בין מתנחלים לפלסטינים תושבי הכפר.כוחות צה"ל ומג"ב שבמקום מנסים להפריד בין הצדדים.

צוותי מד"א החלו בטיפול באזרחים ישראלים שנפצעו במהומות. עד כה העונק טיפול לנער בן 16 וצעיר בן 20 שנפצעו באורח קל, ואזרח ישראלי נוסף שנורה ונפצע באורח בינוני - קל. הפלסטינים מצידם מדווחים על הרוג במהומות, וכמה פצועים. לבסוף, כלל הישראלים הוצאו החוצה מאל מועייר על ידי כוחות הביטחון.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
החיפושים אחרי בנימין אחי מאיר בן ה-14 הנעדר. דובר צה"ל
כוחות צה"ל מחפשים אחר בנימין/דובר צה"ל

במקביל, סירב צה"ל לחסום את היציאות מכפרים נוספים באזור המובילות לרמאללה ושכם. בתגובה לכך, תושבים רבים הגיעו למקום על דעתם עצמם והחלו לחסום עצמאית את כלי הרכב הערביים. התושבים טוענם כי הם מנסים למנוע תרחיש של חטיפתו של הנער אל לב הערים הערביות.

כוחות צה"ל שהגיעו למקום מנסים כבר זמן מה למנוע מהתושבים לחסום את הכביש ולבצע בידוקים. נכון לעכשיו, התושבים חוסמים את היציאות מהכפרים, טייבה, סילוואד, עקרבא, צומת עין סמיה - היציאה מכפר מאלכ וצומת מגדלים. הדבר הביא לכמה חיכוכים בין ישראלים לפלסטינים.

מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת איו״ש ומפקד חטיבת בנימין ומובילים את החיפושים אחר בנימין אחי מאיר הנעדר. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בחיפושים אחר הנער/דובר צה"ל

מרים, אמו של בנימין, יצאה היום בהצהרה לציבור וביקשה מכל אחד לבצע מעשה טוב ולהקדיש עבור מציאת בנה. "אם כל אחד יכול את המעשה הטוב שלו להקדיש כדי שיקרה פה איזה נס, שהוא יחזור אלינו עוד היום. אם זו מילה טובה, מעשה טוב, שמירת שבת", ביקשה האם, "אני מאמינה בניסים, אני מאמינה שזה יכול לקרות בעזרת הכוח של כולנו".

בעקבות החיפושים הנמשכים, קבע הרב הראשי לישראל דוד לאו כי ניתן לחפש אחר הנער גם עם כניסת השבת. "כיון שהמצב כעת הוא פיקוח נפש גמור יש להמשיך ולקיים את החיפושים גם לתוך השבת ככל שיידרש", מסר הרב, "ניתן וצריך לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך החיפושים גם בשבת. יחד עם כל בית ישראל נתפלל ונייחל למציאות של הנער בריא ושלם".

  • עוד באותו נושא:
  • היעדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully