וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האיומים האיראניים: משרד החוץ הצרפתי פרסם אזהרת מסע לישראל, איראן ולבנון

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 15:49

בהצהרה, שפורסמה ב-X, נכתב כי בני משפחותיהם של דיפלומטים צרפתים שהוצבו באיראן יוחזרו לאלתר למדינה. כמו כן, עובדי מדינה בכלל המדינות שנכללו ברשימה נאסרו על המשך עבודתם. זמן קצר לאחר מכן, בהודו פרסמו אזהרה דומה

נאום מצולם של נשיא צרפת עמנואל מקרון בעצרת להשבת החטופים/מטה המשפחות

משרד החוץ הצרפתי פרסם היום (שישי) לאזרחיו אזהרת מסע למדינות המזרח התיכון, בהן איראן, ישראל, לבנון והגדה המערבית, וזאת בצל האיומים וההיערכויות האיראניים לתקוף את ישראל. בהצהרה, שפורסמה ב-X, נכתב כי בני משפחותיהם של דיפלומטים צרפתים שהוצבו באיראן יוחזרו לאלתר למדינה, וכי עובדי מדינה בכלל המדינות שנכללו ברשימה נאסרו על המשך עבודתם. זמן קצר לאחר ההודעה מצרפת, בהודו פרסמו אזהרה דומה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים אחר הצהריים דיון הערכת מצב בנושא היערכות לתקיפה, בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ.

איראן נערכת לתקוף את ישראל עוד ב-48 השעות הקרובות, בתקיפה שתהיה מכוונת לדרום או לצפון הארץ - כך דיווח הבוקר גורם לוול סטריט ג'ורנל. עם זאת, על פי מקור המקושר להנהגה האיראנית, בטהרן טרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

במערכת הביטחון נרשמת דריכות גבוהה ברקע האפשרות שאיראן תגיב באופן קיצוני לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה מחמד רזא זאהדי בלב דמשק. בישראל מעריכים שאיראן נחושה להגיב על הסיכול הממוקד - אולם סירבו להגיב האם ההערכות מתבססות על מידע מודיעיני מוצק שגרר אחריו גם את הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, לדבר על מחויבותה של ארה"ב לביטחון אזרחי מדינת ישראל נגד תוקפנות איראנית.

ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

גם הודו פרסמה אזהרה לאזרחיה מפני נסיעה לישראל או לאיראן עד להודעה חדשה, לאור "המצב השורר באזור", כך הודיע משרד החוץ ההודי. בהודעה נאמר שאזרחים הודים מתבקשים "לנהוג בזהירות מרבית ולהגביל את תנועותיהם למינימום".

ניתן להעריך שאיראן לא תגיב ישירות מאיראן, שכן היא תגרור אחריה תגובה ישירה של ישראל באיראן. כך או כך, על האיומים חזר לפני יומיים שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללההיאן, בעת ביקורו בדמשק בתום מפגש עם ראשי המשטר הסורי.

החשש בישראל הוא שהאיראנים נערכים למתקפה רחבה שתסב נזק והרוגים לעורף הישראלי מאחר ובראייתם ישראל פגעה בקונסוליה שבה שהה זאהדי. מומחים בישראל אמרו שלא מדובר בקונסוליה והאיראנים מנסים לייחס לישראל פגיעה במרחב ריבוני איראני - כך נתפסת קונסוליה ושגרירות.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully