וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הוא מסתיר? השר בן גביר לא מסר את יומן הפגישות שלו - עד שבית המשפט התערב

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 13:24

השר לביטחון לאומי יצטרך להשיב תוך 45 ימים לעמותת הצלחה, שעתרה נגדו ונגד משרדו, אם בכוונתו למסור את יומן הפגישות שלו - וזאת לאחר שהשר לא טרח לענות לבקשת חופש מידע, כמחויב בחוק. "נדרש תהליך ארוך לאשר את פרסום היומן - אך בקרוב הוא יוצג לציבור", נמסר מלשכתו

לימור לבנת ואיתמר בן גביר מתעמתים בחדר איפור של חדשות 13/חדשות 13

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא מוסר את יומניו ואף לא טרח להשיב לבקשות חופש מידע כמתחייב בחוק, כך עולה מדיון שנערך היום (חמישי) בבית הדין לעניינים מינהליים בירושלים בעתירה שהגישה עמותת הצלחה על מנת לקבל את היומנים.

כבר בפתח הדיון הקושי בקבלת היומנים התגלה כאשר השופט יורם נועם שאל את הפרקליטות שמייצגת את המשרד לביטחון לאומי האם היומנים לא נמסרים בנסיבות של אי שיתוף פעולה. תשובת נציגת הפרקליטות הייתה: ככל הנראה.

אך זו לא הייתה התשובה המדהימה היחידה בדיון כאשר נציגת הלשכה המשפטית במשרד לביטחון לאומי דיברה היא אמרה באופן מפורש: "עשינו הכל כדי לקבל את היומנים ולא קיבלנו". ובמילים אחרות השר, בניגוד לחוק, לא משיב לבקשות חופש מידע ולא מוסר את היומנים על אף שאפילו רה"מ נתניהו עשה כן וגם שרים אחרים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בסוף הדיון נקבע בפסק דין כי המשרד לביטחון לאומי יצטרך להשיב לבקשת חופש המידע לקבלת היומנים בתוך 45 ימים מהיום, מה שאומר שקרוב לודאי השר יאלץ למסור את היומן בתוך הזמן הזה.

מלשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נמסר: "היות ויומנו של השר הוא אחד היומנים הכי עמוסים של איש ציבור בישראל, ופגישותיו של השר הן ביטחוניות ועוסקות בביטחון ישראל, נדרש תהליך ארוך אל מול גורמי ביטחון לאשר את פרסום היומן. אולם יחד עם זאת בימים הקרובים לאחר עבודה יסודית יפורסם יומן השר לציבור הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully