וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותי הביטחון ברוסיה: סיכלנו פיגוע שתוכנן בבית כנסת במוסקבה

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 23:28

על פי ההודעה, בביתו של החשוד בכוונה לבצע את הפיגוע נתפס מטען מאולתר, מוכן לשימוש. עוד נאמר שבמהלך הניסיון לעצור אותו הוא גילה התנגדות וחוסל. לפני כחודש פורסם ששירותי הביטחון הרוסים מנעו פיגוע אחר בבית כנסת שתכנן ארגון דאעש. גם אז חוסלו החשודים במעשה

שירותי הביטחון של רוסיה סיכלו פיגוע של דאעש בבית כנסת במוסקבה/RIA

שירותי הביטחון ברוסיה הודיעו הערב (חמישי) כי סיכלו פיגוע שתוכנן בבית כנסת במוסקבה. לטענתם, נתפס מטען חבלה מוכן לשימוש בדירה של חשוד. ברוסיה טענו שהחשוד הוא תושב מדינה במרכז אסיה. לפי הדיווח, הוא בדק את בית הכנסת, רכש חומרים להכנת חומרי נפץ ובביתו התגלה מטען מאולתר. במהלך הניסיון לעצור אותו הוא גילה התנגדות וככל הנראה חוסל.

לפני יותר מחודש, שירותי הביטחון של רוסיה מסרו שסיכלו פיגוע בבית כנסת במוסקבה על ידי תא של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שנחשף במחוז קלוגה השוכן מדרום-מערב לבירה. לפי התקשורת הרשמית ברוסיה, שציטטה את שירותי הביטחון, חברי התא "תכננו לבצע מתקפת טרור נגד אחד ממוסדות הדת היהודיים במוסקבה". עוד דווח כי החשודים פתחו באש לעבר כוחות הביטחון במהלך ניסיון לעצור אותם "ונוטרלו". בתיעוד מהזירה נראו גופות של חשודים לצד כלי נשק ותחמושת.

אולם ההופעות שהועלה באש על ידי מחבלי דאעש באזור מוסקבה, רוסיה, 24 במרץ 2024. רויטרס
אולם ההופעות שהועלה באש על ידי מחבלי דאעש באזור מוסקבה, רוסיה, 24 במרץ 2024/רויטרס

ב-23 במרץ נרצחו 137 בני אדם בפיגוע שביצע דאעש באולם הופעות ליד מוסקבה. חמושים בבגדי הסוואה הסתערו ביום שישי בערב על מתחם "קרוקוס סיטי", בפרבר הצפוני של מוסקבה, קרסנוגורסק, ולאחר מכן הציתו את המבנה. ועדת החקירה של רוסיה אמרה כי אקדחים וכדורי תחמושת נמצאו באולם וגם במכונית ששימשה את המחבלים כדי להימלט מהזירה. ארבעה אזרחים טג'יקים נעצרו בעקבות הפיגוע. הארבעה זוהו על ידי הרשויות הרוסיות בתור דאלרדז'ון מירזוייב, סיידקראמי מורודלי רחבליזודה, שמסאדין פרידוני ומוחמד פייזוב.

הם נתפסו במחוז בריאנסק, כ-400 ק"מ ממוסקבה. רוסיה מיהרה לטעון שהם עשו את דרכם לאוקראינה, שם לטענתה היו לה אנשי קשר, אך בקייב הגיבו בזעם ואמרו כי זה ניסיון של הקרמלין להסיט את הדיון מהמחדל הביטחוני שאפשר את הטבח. במוסקבה הטילו ספק באחריות של דאעש לפיגוע, למרות שהארגון לקח על עצמו את האחריות למעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully