וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחטוף יהודי ולערוף את ראשו". בן 22 מבקה אל גרביה נאשם בסיוע לטרור

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 19:52

על פי כתב האישום, הצעיר תכנן, סייע והזדהה עם ארגוני טרור שונים בהם דעא"ש וחמאס. הוא תכנן לבצע פיגוע התאבדות, ואף חשב לנסוע לעזה או סיני על מנת לחבור לארגוני טרור. במכשירו הסלולרי נמצאו עשרות סרטוני התעללות וביתור גופות. "7 באוקטובר - עבודה מושלמת"

28 חודשי מאסר נגזרו על מנהיג הפלג הצפנית של התנועה האיסלאמית ראאד סלאח, שהורשע בהסתה לטרור ובתמיכה בהתאחדות בלתי חוקית/צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד פהמי כתאני, בן 22 מבאקה אל גרביה, בגין עבירות בטחוניות חמורות, מגעים עם סוכני חוץ ומתן אמצעים לביצוע מעשי טרור.

חקירתו של הנאשם בוצעה על ידי השב"כ, ימ"ר נגב ותחנת בקה אל גרביה. על פי כתב האישום, כתאני עבד בעבר במסעדה ביישוב זמר יחד עם שניים נוספים - בילאל נסאסרה מרהט, ואכרם עמאר מיהודה ושומרון. השניים הציעו לו להצטרף לחוליית טרור שהקימו, המונה עשרה פעילים תושבי ישראל והשטחים, במסגרתה תכננו לבצע פיגועים ולחטוף אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל.

אכרם, שהכיר את כתאני כתומך דאע"ש קיצוני, סיפר לו אודות הכוונה להקים את חוליית הטרור שתבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. על פי כתב האישום, כתאני לא נתן תשובה רשמית להצעה להתגייס לחולייה, אך השניים שוחחו על האפשרות כי יבצע פיגוע התאבדות בעצמו באמצעות חגורת נפץ. נוסף לכך, העלה כתאני את האפשרות להרעלת מי הכנרת בעזרת הנחת פגר של חיה באחד ממתקני שאיבת המים.

העיתונאי היפני, ג'ומפיי יסודה בשבי דעא"ש. -, מערכת וואלה! NEWS
"תומך דעא"ש קיצוני, חשב להרעיל את מי הכנרת ולבצע פיגוע התאבדות". ג'ומפיי יסודה בשבי דעא"ש/מערכת וואלה! NEWS, -

מכתב האישום עולה כי כתאני היה מעריץ נלהב של ארגון הטרור דעא"ש, ואף הודה בחקירתו כי הוא מזדהה עם אידיאולוגיית הארגון מזה עשור. על מכשירו הסלולרי נמצאו סרטוני התעללות והשחתת גופות - גם מ-7 באוקטובר. בכמה מקרים כתב על סרטונים אלו כי "מדובר בעבודה מושלמת, אני מכין את עצמי לצלם סרטון כזה", ו-"אני אקח שבוי יהודי ואשחט אותו לשם בידור". כתאני הודה כי תכנן לבצע פיגועים בישראל במתווים שונים, ביניהם פיגוע התאבדות, ואפילו חשב לנסוע לסיני להצטרף לשורות דעא"ש או להיכנס לעזה להילחם נגד צה"ל.

נוסף לכך, נמצא ברשותו תצלום ספרו של היטלר "מיין קאמף" בתרגום לערבית. כתאני הודה בחקירתו כי הוא קרא אותו ומחזיק את הספר בביתו.

מסמכים שהוגשו לבית המשפט מראים כי נסאסרה ועמאר הפלילו את כתאני ומסרו לחוקרי שב"כ כי הוא העביר להם קובץ לייצור מטענים, וכן קישור לתכנים נוספים לייצור אמל"ח מסוגים שונים. נגד השניים וחברי החוליה נוספים הוגשו לפני שבוע כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כוחות הביטחון בודקים טנדר של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. ג'מאל עוואד, פלאש 90
"כתב על סרטונים של חמאס מ-7 באוקטובר 'מדובר בעבודה מושלמת'". צה"ל בודק טנדר של חמאס/פלאש 90, ג'מאל עוואד

כתאני גם מואשם בכך שבמהלך אוקטובר האחרון, שוחח בפורום אינטרנטי והביע את גאוותו לאור טבח 7 באוקטובר. באחת משיחותיו, הציג אדם את עצמו לכתאני כתושב ירדני, והציע לו להצטרף לקבוצת טלגרם בשם "סופת ירדן". אחד מחברי הקבוצה סיפר לכתאני לו כי בכוונתו לבצע פיגוע בישראל, במסגרתו יטיס רחפן לתוך שטח ישראל, ובאמצעותו יחתוך חוטי חשמל על מנת לגרום להרס ולנזקים כלכליים למדינה.

כתאני סייע לאותו פעיל וענה לשאלותיו בעניין רב, תוך שפעיל שלישי שלח לו תמונה של רחפן אותו ייצר, אליו מחוברים סכינים. בתוך כך, שלח הפעיל גם תמונת שלט של סוני פלייסטיישן באמצעותו מתכוון לשלוט ולהטיס את הרחפן.

לוחמי צה"ל איתרו ופשטו על מעבדה לייצור רחפנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
כתאני סייע לפעילים ירדנים שהתכוונו לבצע פיגוע ע"י רחפן בישראל. צה"ל איתר מעבדה לייצור רחפנים בעזה/דובר צה"ל

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת פרקליטות מחוזי חיפה באמצעות התובעת שיקמה נחמיאס, להאריך את מעצרו של כתאני עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. בהסכמת הסנגור, עורך הדין רמי שלבי, האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully