וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז הקורונה ועד היום: חברי הצוות לטיפול במגפות לא חתמו על הסדר ניגוד עניינים

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 14:00

בשל דיון ממושך בין משרדי הבריאות והמשפטים על אמות המידה בנושא, במשך ארבע שנים לא חתמו חברי הצט"מ, גוף מייעץ שהשפיע באופן דרמטי על המדיניות בזמן המגפה העולמית, על ההסדר. משרד הבריאות: לא ידוע לנו על ניגודי עניינים מהותיים בתקופה זו. פרסום ראשון

מחדל: ביציות יובאו מגאורגיה עם מחלה גנטית - משרד הבריאות פתח בבדיקה/מערכת וואלה!

פרסום ראשון: חברי הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) שעסק בעבר בחיסון וההמלצות לגבי נגיף הקורונה למשרד הבריאות, לא חתם במשך ארבע שנים על הסכם הסדר ניגוד עניינים. הסיבה? דיון מתמשך בין משרד הבריאות למשרד המשפטים בנוגע לאמות המידה לקביעת החשש לניגוד עניינים.

המידע התגלה בעקבות בקשת חופש מידע ועתירה שהוגשה ע"י דוד שולדמן, כלכלן ומנתח מערכות, בתחילת חודש אפריל. שולדמן ביקש ממשרד הבריאות לדעת למי מבין חברי הצוות היו או שיש לו ניגודי עניינים, ומדוע, לטענתו, משרד הבריאות לא מאפשר לפרט זאת.

במשרד הבריאות השיבו בבקשת חופש המידע כי לכל אנשי המקצוע הייתה נגיעה כלשהי בנושא הקורונה, אך לא היו מביניהם חברי הנהלות של חברות הפארמה הנוגעות לעניין או בעלי מניות. עוד הסבירו בתשובתם כי בתחילת כל דיון, נשאלו המשתתפים האם קיים חשש לניגוד עניינים. בנוסף מסרו כי כל חברי הצט"מ מילאו שאלונים לאיתור החשש לניגוד עניינים, אך טרם חתמו עליו - ולפיכך לא ניתן לפרט עליהם.

המלצות הצוות קבעו למעשה את מדיניות הטיפול בהתפרצות הקורונה בישראל, שכללה מדיניות קשוחה של סגרים ובידודים, חיסונים, תו ירוק והכול למען שלום הציבור. ישראל, בתור אחת המדינות הראשונות שקיבלו את חיסון הקורונה, השפיעה רבות גם על צעדים במדינות אחרות בעולם ביחס למגפה העולמית. מטבע הדברים, לחברי הצט"מ תהיה השפעה רבה על צעדי הפעולה גם במקרה של מגפה עתידית נוספת.

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון/ראובן קסטרו

רשימת חברי הצט"מ לשנת 2022, המוצגת באתר משרד הבריאות, מורכבת מאנשי רפואה רבים. ביניהם נמצאים יו"ר הצט"מ, ד"ר בועז לב, נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות; ד"ר טל ברוש, מרכז הצט"מ, רופא מומחה במחלות זיהומיות בביה"ח אסותא אשדוד; פרופ' שמואל רשפון, רופא מומחה בבריאות הציבור, יו"ר הועדה המייעצת לחיסונים ומחלות זיהומיות בישראל; וכן חוקרים, יועצים, נציגים ממשרד הביטחון, פיקוד העורף, המכון הביולוגי בישראל, אנשי האגף ללוחמה בטרור, אנשים מתחום ביטחון הפנים והגנת העורף ועוד.

עוד בוואלה!

חשש בעולם לאחר שאותר חולה בשפעת העופות: "עלולה להיות מסוכנת פי 100 מקורונה"

לכתבה המלאה

ממשרד הבריאות נמסר: "הצט"מ הוא גורם מייעץ חשוב ומשמעותי למשרד הבריאות שבזכות המלצותיו סייע רבות להצלת חיים של ישראלים רבים. ישיבות הצט"מ נפתחות בשאלה לבירור חשש לניגוד עניינים בהקשר של נושאי הישיבה. במקרים הרלוונטיים מתקבלת החלטה על הימנעות מהשתתפות או מהצבעה. נושא הסדר ניגוד העניינים של הצט"מ מצוי בבחינה כוללת בין משרד הבריאות למשרד המשפטים. בסיומה של הבחינה יוחתמו חברים בצט"מ על הסדרים בהתאם לצורך ולאמות המידה שייקבעו. למיטב ידיעת גורמי המקצוע במשרד, לא היה ניגוד עניינים מהותי בקרב מי מחברי הצט"מ בתקופה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully