וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ביקר את ההתנהלות המשטרתית בסוכת האבלים של וליד דקה: "ניתן היה לגלות רגישות"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 12:22

מהומה פרצה בין השוטרים לעצורים במתחם האבלים, ו-5 מהם הובאו בפני השופט זיו אריאלי שהחליט על שחרורם. "ראוי היה להימנע מהיגררות לאלימות, ואף לאחר ההסלמה - לגלות רגישות ולא לבצע מעצרים", ביקר השופט. המשטרה ערערה: "האירוע היה סוג של הפגנה, הם עודדו רצח חיילים"

המשטרה פירקה את סוכת האבלים של משפחת המחבל וליד דקה, מהומה פרצה במקום/ללא קרדיט

בית משפט השלום בחדרה ביקר אמש (שלישי) את התנהלות המשטרה בבית האסיר הביטחוני המנוח וליד דקה שבבקה אל גרביה, שם הרסו שוטרי מחוז חוף את סוכת האבלים וכן עצרו חמישה גברים נטולי עבר פלילי, תחת החשד לתקיפת שוטרים.

לבית המשפט הובאו ארבעה מביניהם: נסים מנאדרה, בן 45 מנצרת, וכן אימן דקה, מהר דקה ועומר דקה, צעירים תושבי הישוב זמר. זאת, בעוד הם חשודים בתקיפת שוטר, העלבת שוטר, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו וכן התנגדות למעצר. בדיון שהתקיים בעניינם, נעתר השופט זיו אריאלי לסנגורם עו"ד עלא טלאווי ושחרר את הארבעה בתנאים מגבילים.

"מדובר באירוע הנושא עימו רגישות הן ביחס לתחושות בני משפחת המנוח לאחר מותו בבית הכלא, והן רגישויות אחרות הקשורות במהותו של המנוח", ציין השופט אריאלי, וקבע כי "ניתן וראוי היה 'להכיל' את האירוע תוך עשיית כל האפשר והדרוש על מנת להימנע מעימות והיגררות לאלימות. מכל מקום ואף לאחר שהאירוע הסלים לכלל התלהמות, קריאות גנאי, ואף עימות פיזי - ניתן היה לשיטתי לגלות את הרגישות המתבקשת ואת ההבנה למצב בני המשפחה, מבלי לבצע את המעצרים".

המשטרה פירקה את סוכת האבלים של משפחת המחבל וליד דקה, מהומה פרצה במקום
09.04.24. ללא קרדיט, אתר רשמי
המשטרה פירקה את סוכת האבלים של משפחת המחבל וליד דקה, מהומה פרצה במקום 09.04.24/אתר רשמי, ללא קרדיט

אולם, המשטרה ערערה על שחרורם לבית המשפט המחוזי בחיפה, וכן הביאה את שלושת בני משפחת דקה העצורים היום בפני השופט יחיאל ליפשיץ. אולם, זה דחה את הערר, תוך שקבע: "איני סבור שלעת הנוכחית מתקיימות עילות מעצר אשר מחייבות מעצר מאחורי סורג ובריח". בהתאם לקביעתו, כלל העצורים שוחררו.

"הם בחרו להצטרף לקריאות אל שהיד, אלנתבא, שזה אומר תנוח על משכבך בשלום - ואנחנו נמשיך את המלחמה", טען נציג המשטרה, פקד גלעד פרץ. "המשמעות היא שמדובר בעידוד בפועל של רצח של חיילים". לשאלת בית המשפט ענה כי "האירוע היה סוג של הפגנה" וכי העצורים נחקרו רק על תקיפות שוטרים, אולם "יש גם מקום לחקור מעבר לזה, היות והתבצעו עבירות מסוכנות. מספיק שאדם אחד ישתכנע מהדברים שנאמרו שם - וזה יכול להגיע לתוצאה קטלנית".

גופתו של וליד דקה טרם שוחררה לקבורה. משפחתו אף אינה יודעת היכן הוא מוחזק, ולדבריה לא נמסרו לה תנאים לשחרור ואף לא הודעה רשמית על מותו. במהלך היום התרועעה בין ארגונים אזרחיים שונים שנחלצו לסייע לבין המשטרה ובתי משפט, בניסיון לקדם את האפשרות לקיים לו הלוויה, ולאחר שלמרות לחצים כבדים על מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, הוא מסרב לשחרר את הגופה, "מחשש לפגיעה בשלום הציבור".

ממשטרת ישראל נמסר: "סוכת האבלים שהוקמה בבית משפחתו של המחבל המורשע וליד דקה, הוקמה ללא אישור המשטרה והייתה עלולה לגרום להפרות סדר, תוך חשש כבד לשלום הציבור ועל כן שוטרים הגיעו על מנת לפרק אותה. במהלך פעילותם, הכוחות עצרו חמישה חשודים בגין תקיפת שוטרים, בזמן שקראו קריאות הסתה ושבח למחבלים. בית המשפט הורה לשחררם בתנאים מגבילים והחקירה נגדם נמשכת. אנו רואים בחומרה תמיכה במחבלים או הסתה לאלימות ונפעל בכל האמצעים שברשותנו למען בטחון אזרחי ישראל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר בתגובה, "כבוד השופט זיו אריאלי, התבלבלת לגמרי. רגישות לא מגלים כלפי מחבלים שמעודדים רצח חיילים, בגלל הרגישות וההתייפיפות הזו הגענו ל-7.10. עם מחבלים מתנהגים באפס רגישות! מגבה את המשטרה גיבוי מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully