וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אתגר, שומע? כתב אישום נגד תושב לוד שהתחזה ל-24 אנשים שונים

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 22:38

על פי כתב האישום, הנאשם הצליח לחדור למערכות תא קולי של חברות שונות, תוך שהוא משאיר הודעות קוליות ללקוחות ומבקש מהם למסור פרטי מידע אישיים - בהם חשבונות בנק ומספרי אשראי. כך הצליח להשיג יותר מ-100 אלף שקלים. בעברו, הורשע 9 פעמים בגין הונאה ומרמה

לא להאמין! תושב ת"א בן 38 התחזה למפונה מבארי והתארח בדירה בתל אביב בבעלות אישה טובת לב בזמן שהיא בחו"ל./שימוש לפי סעיף 27א'

כתב אישום הוגש השבוע נגד נתן בן איסק אברבוך, בן 34 מלוד, בגין קבלת סכומי כסף במרמה מלא פחות מ-24 קורבנות שונים, תוך שהוא מתחזה אליהם, בתקופה הנפרסת על פני שנתיים.

על פי כתב האישום, הצליח אברבוך לחדור אל מערכות התא הקולי של שירותי לקוחות בחברות שונות כמו רמי לוי, קופת חולים כללית וגולן טלקום. בחלק מהמקרים, לאחר שנשמעה ללקוחות הודעה קולית אמיתית מאותה חברה, התווספה בהמשך אליה הודעה אותה הוא הקליט בעצמו, בה הפנה את הלקוחות ליצור קשר עם מספרי טלפון שהיו בשימושו.

שירות לקוחות. ShutterStock
"חדר אל מערכת שירות הלקוחות - וגנב פרטי אישיים". (אילוסטרציה)/ShutterStock

לאחר מכן, הלקוחות מסרו לו פרטים אישיים כמו מספרי תעודת זהות, פרטי חשבונות בנק ואף פרטי כרטיס אשראי - תוך מחשבה כי הם מעבירים פרטים אלו לחברה רשמית. במקרים מסויימים הנאשם יצר עם הקורבנות קשר, וכך סחט מהם פרטים נוספים באמצעות תוך שהוא מתחזה לנציג בחברה.

בתוך כך, אברבוך התקשר גם לחברות סלולר בהן היו מנויים הקורבנות, והתחזה אליהם, תוך שהוא משתמש באותם פרטים אישיים עימם הזדהו בשיחה מולו. על בסיס ההתחזות שלו, חברות הסלולר הסכימו להפנות שיחות טלפון שמיועדות למתלוננים אל מספרי הטלפון שברשותו.

באמצעות שיטה זו הנאשם קיבל במרמה סכומי כסף בסך של 128 אלף שקלים, ומוצרים בשווי 4,459 שקלים. עו"ד נטע פוניס-אלהרר, מפרקליטות מחוז מרכז אמרה כי "אברבוך ניסה לבצע עסקאות רכישה על חשבונם של המתלוננים, וזאת בנסיבות מחמירות הנובעות מהמספר הרב של המתלוננים, מסכום הכסף הגבוה, מתדירות מעשי המרמה, תחכום ומשך הזמן הארוך במהלכו פעל הנאשם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"קיבל במרמה סכומי כסף בסך 128 אלף שקלים". (אילוסטרציה)/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

כתב האישום מבוסס על ראיות רבות שונות כמו עדויות של כ-24 מתלוננים שונים, עדות של קצין ביטחון ראשי של בנק לאומי - שתיאר כיצד הצליח הנאשם להונות את הבנק. בנוסף, עדות של בנק הדואר בו פורטו חשבונות הבנק שבחזקתו, ומסמכים שמתארים את ההעברות הרבות שנעשו אל אברבוך ושיחות מוקלטות של המשיב כשהוא מבצע את ההתחזות.

לאברבוך קיים עבר פלילי עשיר בעבירות מסוג זה. בעברו הורשע תשע פעמים בעבירות של הונאה בכרטיסי חיוב, התחזות, קבלת דבר במרמה ועוד. בעקבות כך, ריצה שמונה מאסרים בפועל - כאשר שוחרר מהאחרון בשנת 2021.

מטעם עו"ד אלי כהן שמייצג את הנאשם נמסר: "כתב האישום הוגש כעת, וטרם נתקבלו חומרי החקירה. לאחר קבלתם נוכל להגיב לגופם של דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully