וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "ניכנס לרפיח, נחזור לחאן יונס. בכל מקום שבו יהיו יעדי טרור - צה"ל יהיה"

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 17:22

יו"ר המחנה הממלכתי אמר כי "חמאס מובס מבחינה צבאית", ושלח מסר לאיראן, המאיימת לנקום על חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה: "היכולות שלנו עולות כל אלו של כל מדינה באזור, נדע להשתמש בהן מול כל איום". על חוק הגיוס: "נהיה שותפים לתיקון אמיתי, אך לא לקומבינה"

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ סייר היום (ב׳) בגבול הצפון/ללא

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס היום (רביעי) בהצהרה לתקשורת להמשך פעילות צה"ל בעזה לאחר יציאת הכוחות מחאן יונס. גנץ אמר כי מבחינה צבאית "חמאס מובס. לוחמיו מחוסלים או מסתתרים ויכולתיו נכנעות". עוד הוסיף כי צה"ל עומד להיכנס לרפיח, ולשוב לחאן יונס. "נמשיך לפעול בעזה ובכל מקום בו יהיו יעדי טרור. נערים שנמצאים כעת בחטיבת הביניים עוד יילחמו ברצועת עזה, כמו ביהודה ושומרון ובלבנון".

משום שישראל נתונה בלחימה ארוכה, הוסיף גנץ, "עלינו להסתכל על זירת המלחמה באופן רחב. הצורך הדחוף ביותר, מוסרית ולאומית - הוא להשיב את חטופינו. צוות המשא ומתן שלנו עושה מאמצים אדירים. לצד לחץ צבאי, יש חשיבות עליונה גם ללחץ המדיני. זה הזמן להפעיל את כל המנופים על חמאס. ראשי חמאס צריכים לדעת שלצד המחיר הצבאי, העולם ומדינות האזור יגבו מהם מחיר כבד אם יכשילו את המתווה שעל הפרק. ולצד המאמצים בדרום, המשימה האופרטיבית הדחופה ביותר כעת היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. ואנחנו נחזיר אותם".

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
"נערים שנמצאים כעת בחטיבת הביניים עוד יילחמו בעזה, ביו"ש ובלבנון". השר גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

על רקע החשש מנקמה איראנית לאחר חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה בשבוע שעבר, אמר יו"ר המחנה הממלכתי כי "נוכח האיומים של איראן, אזרחי ישראל צריכים לדעת שהיכולות של מדינת ישראל עולות על כל מדינה במזרח התיכון - בהגנה ובהתקפה. אויבינו מכירים את המציאות הזו היטב, ומבינים את המשמעות. נדע להשתמש ביכולותינו בכל מקום, ומול כל איום".

בהתייחס לבג"ץ חוק הגיוס, אמר גנץ כי "טבח 7 באוקטובר הוכיח - או שנחיה על חרבנו, או שלא נחיה.
יש לי כבוד גדול ללימוד התורה שחייב להישמר - ויש לחבריי ולי גם אחריות לאומית על החברה הישראלית כולה. האמת פשוטה: אנחנו נהיה שותפים להסכמות על פתרון לשירות - ולא למהלך של פטור משירות. העקרונות שלנו ברורים וידועים: מתווה שירות ישראלי שיכלול הקמת מנהלת שירות שתהיה אחראית על כולם. יש צורך אחד לכולנו, וצריך להיות חוק אחד לכולנו, ושירות ישראלי לכולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
"אויבינו מכירים היטב את היכולות שלנו". ההרס בזירת החיסול בסוריה המיוחס לישראל, בשבוע שעבר/רויטרס

לדבריו, לצד מתווה הגיוס,יש לעגן בחוק גיוס חרדים "במספרים משמעותיים", וכן לעגן הטלת סנקציות כלכליות נרחבות על מי שיבחרו להפנות עורף "להסכמות הלאומיות הרחבות שלנו", כלשונו. "אסור לנטוע אשליות שכל החרדים והערבים ישרתו מחר בבוקר - אבל אסור גם לוותר על קידום אמיתי של תהליך כזה.
אם יש מי שמוכן לזנוח את ערך השירות וצורכי הביטחון, ולקדם מתווה השתמטות - הוא ישא באחריות. אנחנו נהיה שותפים מלאים של כל מי שרוצה בתיקון אמיתי - אך לא נסכים להיות שותפים לקומבינה פוליטית שתפגע בצורך לאומי. מי שלא הבין שמשהו גדול השתנה בשבעה באוקטובר, טועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully