וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתרחצים מגיעים, אך הכנרת בשלה. ביומיים האחרונים היא רק עולה ועולה | כל הפרטים

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 13:10

מי שפתח ביוזמה לוויסות מפלס הכנרת הוא פנחס רוטנברג, ומטרתו הייתה הנעת הטורבינות של מפעל החשמל בנהריים. לשם כך תכנן רוטנברג מערכת מורכבת של סכרים, בהם סכר במוצא הכנרת, וכן תעלות ואגם קטן בסמוך למפעל

בווידאו:נחל עין גב זורם לכינרת בחוף סוסיתא ותורם להמשך עליית המפלס/אוריה פרנקל, איגוד ערים כינרת

אתמול נפתחה רשמית עונת הרחצה בכנרת, אבל האגם הלאומי מראה הבוקר (רביעי) כי החורף, מבחינתו, ממש לא נגמר. אחרי שבוע קייצי וחם שמשך מתרחצים לכנרת, הגשמים שירדו ביומיים האחרונים בצפון הביאו לעליה נוספת במפלס האגם.

רשות המים עדכנה הבוקר כי מפלס הכנרת עלה ביממה האחרונה ב-1.5 ס"מ וכעת הכנרת עומד על רום של 209.40- מתחת לגובה פני הים התיכון. המשמעות היא שמפלס הכנרת נמוך כעת רק ב- 60 ס''מ מהקו האדום העליון שנקבע. המפלס הנוכחי גבוה ב-3.60 מטרים מהקו האדום התחתון של הכנרת. בשנה שעברה בתאריך המקביל המפלס היה נמוך ב-64 ס"מ בהשוואה להיום ועמד על 210.04-

מזג אויר גשום, כנרת, 10 באפריל 2024. תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת, אתר רשמי
מזג אויר גשום, כנרת, 10 באפריל 2024/אתר רשמי, תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת

למרות עליית המפלס, הסיכוי שסכר דגניה יפתח השנה קלוש. קווים האדומים בכנרת נקבעו לפני קרוב למאה שנה, כשהוחלט על וויסות זרימת המים מהכנרת דרומה והפעם האחרונה שבה נפתח סכר דגניה הייתה בשנת 1995.

ויסות גובה הכנרת באופן מלאכותי נולד בעקבות מיזם מפעל החשמל של פנחס רוטנברג, שהחל לקדם את חזון מפעל החשמל ההידרואלקטרי במפגש נהרות הירדן והירמוך, מדרום לצמח. מאוחר יותר ניתן למקום השם "נהריים" לציון מפגש שני הנהרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מזג אויר גשום, כנרת, 10 באפריל 2024. תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת, אתר רשמי
מזג אויר גשום, כנרת, 10 באפריל 2024/אתר רשמי, תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת

עד אז, הירדן זרם לאגם מצפון וזרם החוצה ממנו מדרום בצורה טבעית. מטרתו של של ויסות מפלס הכנרת הייתה אגירת מים באגם בחודשי החורף, ושחרור המים בחודשי הקיץ כדי להניע בעזרתם את הטורבינות ולהפיק חשמל בנהריים. לשם כך תכנן רוטנברג מערכת מורכבת של סכרים, תעלות ואגם קטן בסמוך למפעל. אחד המרכיבים המרכזיים בתוכנית היה סכר במוצא הירדן מהכנרת, שיסייע לווסת ולשלוט בזרימת המים מהאגם למפעל.


.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully