וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דגלים אדומים": בית המשפט דחה בקשת סעד זמני של עמותה ישראלית המקושרת לחמאס

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 9:52

עמותת סיוע 48, שנחשבת לזרוע החברתית של התנועה האיסלאמית, נחשדה בתמיכה בטרור וחשבונות הבנק שלה הוקפאו. השופטת דחתה את בקשתה לשחרור החשבונות, קבעה כי "החשדות נגד העמותה אף התעבו" והתייחסה להקלטה בה חבר עמותה משבח בכיר בחמאס ומכנה אותו "שהיד"

28 חודשי מאסר נגזרו על מנהיג הפלג הצפנית של התנועה האיסלאמית ראאד סלאח, שהורשע בהסתה לטרור ובתמיכה בהתאחדות בלתי חוקית/צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (שלישי) את בקשת הסעד הזמנית שהגישה עמותת "סיוע 48" שנחשבת לזרוע החברתית של התנועה האסלאמית, ובכך אפשר לבנק לאומי להותיר את החשבונות הבנקאיים של העמותה חסומים בעקבות חשד למימון פעילות טרור.

בחודש אוקטובר, בנק לאומי חסם את חשבונותיה של העמותה, שמזוהה עם מפלגת רע"מ, בעקבות פרסומים של ארגון "עד כאן" ואתר "הקול היהודי" הטוענים כי העמותה העבירה סכומי עתק לעמותה של חמאס בטורקיה ששמה "ח'יר אומה".

עצרת של התנועה האיסלאמית באיצטדיון בטייבה, שבמרכזה עניינו של מוחמד עלאן. העציר ששבת רעב.. אתר פאנט, צילום מסך
עמותה שמקושרת לרע"מ ונחשבת לזרוע החברתית של התנועה האיסלאמית. כנס של התנועה האיסלאמית/צילום מסך, אתר פאנט
בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
העמותה גם תמכה באסירים ביטחוניים. בית כלא גלבוע/אלי אשכנזי

השופטת לימור ביבי קבעה בהחלטתה כי, "חשדות הבנק בדבר קיומם של דגלים אדומים, הנובעים מקשרים לכאורה בין נציגי העמותה לבין ארגוני או פעילי טרור אף התעבו". היא התייחסה, בין היתר, לקטע מוקלט בו נשמע אדם מטעם העמותה מתייחס לשייח אחמד יאסין, שהיה האימאם של חמאס וחוסל על ידי צה"ל בזמן האינתיפאדה השנייה, כאל שהיד.

במסגרת המשפט, הבנק הציג צילומים בהם נראים נציגי העמותה בקשר עם נציגי עמותת ח'יר אומה ועם גורמים המזוהים עם חמאס. עוד טען הבנק כי בין מטרותיה של העמותה נכללה גם תמכה באסירים - מטרה שהוסרה מרשימת המטרות של העמותה רק לאחר טבח 7 באוקטובר. נימוק נוסף של הבנק לחסימת החשבונות של העמותה, הוא כי הפעילות הכספית של העמותה אינה ניתנת לניטור על ידי הבנק והיא מעלה חשד סביר לפיו חלק מפעילותה הוא מימון טרור.

אחמד יאסין. AP
חבר העמותה שיבח אותו והתייחס אליו כאל שהיד. לשייח אחמד יאסין/AP

העמותה טענה מנגד, כי ככל שלא ידעה כי עמותת ח'יר אומה קשורה לארגון החמאס, לא נפל כל פסול בהתנהלותה. השופטת ביבי ציינה כי טענה זו אינה מאיינת את החשד הסביר של הבנק נגדם. העמותה הציגה טענה נוספת לפיה הבנק לא אפשר לה להתמודד בזמן אמת עם החשדות שהתעוררו כלפיה, אך השופטת סירבה לקבל גם את הטענה הזו.

מטעם גלעד אך מנכ"ל ארגון "עד כאן" נמסר: "מדובר בהישג גדול של הציבור בישראל. בית המשפט קבע כי עמותת 'סיוע 48' חשודה לכאורה במימון וסיוע לטרור והותיר את חסימת חשבונה על כנה. ארגון 'עד כאן ימשיך להיות השכפ"צ של אזרחי ישראל לחשוף את כל מבקשי רעתנו הפועלים מבית ומחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully