וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בצה"ל: חיזבאללה פועל להרחבת חזית נוספת מהגבול הסורי

10.4.2024 / 10:51

הארגון השיעי החל לאסוף מודיעין על פעילות צה"ל בגבול זה, כדי להוציא ממנו פיגועים. לשם כך נשלחים פעיליו לאזור הגולן הסורי, שם הם פועלים במוצבי צבא סוריה, המשתף עמם פעולה. בשלב זה לא ברור אם הסיוע הוא מקומי או שאושר על ידי אסד, שנכנע ללחצי חיזבאללה ואיראן

תיעוד מההרס בעיר חאלב אחרי התקיפה הלילה, 29 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה החל לאסוף מידע מודיעיני על פעילותו במרחב הגבול עם סוריה, לקראת תכנון פיגועים נגד ישראל משם. במסגרת כך חיזבאללה מעביר פעילים שלו למרחב הגבול, ומנסה לתקרב אל הגדר. הפעילות הזו נעשית בתוך מוצבי צבא סוריה, שמאפשר לחיזבאללה להתבסס בהן תוך שיתוף פעולה הדוק. לא ברור בשלב זה האם האישור לכך ניתן על ידי נשיא סוריה, בשאר אסד, או שמדובר בשיתוף פעולה מקומי.

אמש (שלישי) תקף צה"ל תשתית צבאית של משטר אסד באל-חמאדיה, מרכז רמת הגולן הסורית, עליה השתלט חיזבאללה כדי להיערך להתקפת טרור על העורף הישראלי. מטרה דומה הותקפה על ידי צה"ל ב-12 במרץ נגד עמדה צבאית של צבא סורי בשימוש חיזבאללה.

חטיבה מרחבית ׳ההרים׳ בגבול סוריה-לבנון. דובר צה"ל
חיזבאללה פועל להרחבת חזית נוספת. לוחמי צה"ל בגבול סוריה-לבנון/דובר צה"ל

התבססויות אלה של חיזבאללה בסוריה מחזקות את ההערכות כי הארגון, שנמצא תחת לחץ כבד בדרום לבנון, וכמעט מדי יום מותקפים פעיליו, מנסה לחדש ולהרחיב תשתיות במסגרת "תיק הגולן" - מאמץ צבאי של חיזבאללה להקים תשתיות טרור מתוך תוכנית רחבה, רבת שנים, נגד ישראל ברמת הגולן הסורי. כבר בתחילת המלחמה תקף צה"ל שלושה פעילים לבנונים ופעיל סורי שקשורים לתיק הגולן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא סוריה בשאר אל-אסד בראיון לרשת סקיי ניוז ערביה, 8 באוגוסט 2023. רויטרס
נכנע ללחצי חיזבאללה ואיראן? אסד/רויטרס

עד כה רוב שיגורי הרקטות מהשטח הסורי בוצעו על ידי פעילים פלסטינים. בתגובה תקף צה"ל תשתיות צבאיות של סוריה, שהינה הריבון במרחב זה. לפי הערכות בצה"ל, המפקדים הסוריים מאפשרים או מתעלמים מההתקפות על שטח מדינת ישראל מעמדות צבאיות של הצבא.

גורמים במערכת הביטחון טענו בראשית השבוע כי ברגע שבשאר אסד ישלם מחיר פנימי על התנהלות איראן וחיזבאללה משטחו הוא יחשוב יותר מפעם אחת אם לאפשר זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully