וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל מתריעים: "נתקשה לעמוד בהתחייבות לייצר אזור חיץ של קילומטר מגבול הרצועה"

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 8:40

הקושי לייצר אזור חיץ נובע בין היתר מדלילות הכוחות ועיכובים משפטיים. לפי הערכות, בחלק מהמקומות עוביו יהיה של חצי קילומטר בלבד. במקביל, גורמים מזהירים שחמאס מתאמץ לשקם את יכולותיו לקראת התקפה עתידית, תוך שישראל מקדמת סיוע הומניטרי בהיקף חסר תקדים לרצועה

הרמטכ"ל אחרי הנסיגה חאן יונס: "המלחמה רחוקה מלהסתיים"/דובר צה"ל

גורמים בפיקוד הדרום מתריעים שקיים קושי "גדול מאוד" לעמוד בהתחייבות הראשונית לייצר מרחב חיץ במרחק של קילומטר מגבול רצועת עזה, לאורך כולה, בו פלסטינים לא ינועו. בחלק מהמקומות, מעריכים הגורמים, יצליחו לייצר מרחב של כחצי קילומטר מהגבול.

בחצי השנה האחרונה כללה הפעילות ההנדסית הענפה ברצועת עזה חשיפה והפצצה של מבנים במרחב קילומטר זה. ואולם, לאחרונה החלו הכוחות להיתקל בהגבלות מבצעיות, שחלקן נובעות מדלילות הכוחות ועיכובים משפטיים.

פשיטות צה"ל בשכונת אל אמל בחאן יונס, בה נמצא מחסן אמצעי לחימה ויותר מ-40 מטענים וטון חומרי נפץ. דובר צה"ל
צה"ל יתקשה לייצר מרחב חיץ של קילומטר מגבול הרצועה. לוחמים בחאן יונס/דובר צה"ל

תחת הלחץ האמריקני על ממשלת ישראל, צה"ל, נסוג כמעט לחלוטין מרצועת עזה, והותיר בשטח רק כחטיבה וחצי של אוגדה 162, שעיקרה מאבטחת את מסדרון נצרים, כדי למנוע מעבר של מחבלים מצד לצד. את רוב המבצעים עושים גדודי מילואים שנמצאים לאורך קו הגבול.

גורמים בפיקוד הדרום הסבירו אמש כי אין למעשה מאמץ נרחב של חמאס להתקרב אל הגדר. יחד עם זאת, כן מתחילה להתקיים פעילות חשודה שמתפרשת כמלאכת איסוף מודיעין על הפעילות הקבועה של צה"ל במרחב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משאית סיוע לפלסטינים, רפיח, 19 במרץ 2024. רויטרס
חמאס מתאמץ לשקם את עצמו לקראת התקפה עתידית. פעילי הארגון נוסעים אחרי משאיות סיוע ברפיח, במרץ/רויטרס

הגורמים בפיקוד הדרום מזהירים כי חמאס עושה מאמצים גדולים לשקם יכולות צבאיות כדי להרכיב התקפה עתידית. זאת, בזמן שמערכת הביטחון מקדמת סיוע הומניטרי לרצועה בהיקף חסר תקדים. אחד הגורמים הדגיש כי זה נעשה, "בזמן שצה"ל עדיין לא שיקם את כל הגדר, ועדיין משפץ תשתיות קריטיות במרחב".

עם תחילת התחקירים וניתוחי סרטונים, טוענים גורמים בפיקוד הדרום כי רוב המחבלים שחדרו לישראל ב-7 באוקטובר "היו ברמה מבצעית נמוכה מאוד", וברוב המקומות שבהם נלחמו בחיילי צה"ל היה יחס כוחות סביר, הם הפסידו בקרבות. "מה שמצביע על גודל המחדל המודיעיני, על בעיות הפיקוד והשליטה, על סדר וארגון, ובעיקר בלבול שנבע מאי הבנה של המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully