וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון לשעבר: "גם בימים קשים אלה עוסקת הממשלה בתוכנית לשינוי המשטר"

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 2:57

דורית בייניש, התייחסה להתנהלות הממשלה, ואמרה כי "תנאי בסיסי לקיומה של שיטה דמוקרטית הוא בית משפט עצמאי - שאיננו פוליטי. במאפיין הזה מבקשת היום הממשלה לפגוע, למנות שופטים בעלי עניין פוליטי, מגמות פוליטיות, וזה למעשה הפגיעה החמורה ביותר במשטר שקם כאן"

ביניש נפרדה בדמעות: "לשמור על עצמאות בית המשפט"/וואלה

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית בייניש, טענה אתמול (שלישי) במסגרת מיזם "240 שניות", כי הממשלה "חיסלה את השירות הציבורי". המיזם נועד לעשות סדר במציאות הישראלית המבלבלת, בה קשה לדעת מה אמת ומה פייק - ובו מיטב המומחיות והמומחים בארץ מדברים בצורה מונגשת בכל פעם על נושא אחר שנמצא בליבת השיח בסרטונים בני 240 שניות או פחות.

במסגרת המיזם, הוסיפה בייניש: "גם בימים קשים אלה עוסקת הממשלה בהגשמת התוכנית לשינוי המשטר. היה לנו שירות ציבורי, מקצועי, בלתי תלוי, לא פוליטי. את השירות הציבורי חיסלו. פגעו בו בצורה בלתי רגילה. במקום למנות אנשי מקצוע בכל התחומים שזקוקים כיום לחיזוק, הממשלה מנסה למנות היום מינויים שהם פוליטיים. זאת השאיפה גם בזירה המשפטית".

דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, 29 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, 29 בפברואר 2024/ניב אהרונסון

לדבריה, "תנאי בסיסי לקיומה של שיטה דמוקרטית הוא בית משפט עצמאי. בית משפט שאיננו פוליטי, שאיננו תלוי בגורמים פוליטיים. כזה בית המשפט שלנו, ועל כך הייתה גאוותנו כל השנים. במאפיין הזה מבקשת היום הממשלה לפגוע, למנות שופטים בעלי עניין פוליטי, מגמות פוליטיות, וזה למעשה הפגיעה החמורה ביותר במשטר שקם כאן. עצמאות מקצועית היא היסוד לשמירה על זכויות אדם, על הפרדת רשויות, על בקרה על רשויות הממשל".

"הממשלה מעוניינת להחליש את האיזון הזה ששמרנו עליו תמיד, להחליש את הבקרה על הממשל, לצמצם סמכויות בית משפט, ולהגביר את כוחה לשלוט בכל תחום ובכל שדה, ובכך לגרום נזק אדיר למשטר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
השופטת לשעבר דורית בייניש בטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
השופטת לשעבר דורית בייניש בטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019/שלומי גבאי

בייניש אמרה כי הרפורמה איננה באמת משפטית: "רבים אומרים שהם תומכים ברפורמה המשפטית. לגמרי ברור שאלה שאומרים זאת לא מבינים במה זה כרוך, הם אינם יודעים שהרפורמה אינה בעצם משפטית. לא נבדקו צורכי מערכת המשפט, לא נעשתה פעולה שתכליתה לבדוק מה ניתן, מה צריך לתקן מבחינה משפטית, איך אפשר לשפר ולייעל. כל הדברים האלה בכלל לא עמדו בבדיקה רצינית, חוקתית ומשפטית כנדרש".

זאת משום שלטענתה, "המגמה היא לחזק את השלטון, החזק ממילא, הבלתי מבוקר. זאת הכוונה של המערכת המבצעת, הרשות המבצעת והכנסת הנשלטת על ידה. גם בימים אלה כשאנחנו במאבק מאוד קשה לחיים, לכלכלה, למצבם של אזרחי ישראל, אסור לשכוח שבלי הכלי המרכזי של משטר דמוקרטי ובית משפט עצמאי, לא נוכל לקיים את השאיפות האלה והמטרות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully