וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא הדת: הבעיה האמיתית של ישראל היא הכפייה הרבנית

ד"ר אסי קניאל

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 1:33

רוב הישראלים, גם חילונים גמורים, חוגגים ומציינים את זהותם בדרך מסורתית, בלי שאיש הכריח אותם. עם זאת, כשמצוות הדת מתורגמות להצעות חוק, הסערה הציבורית לא מאחרת לבוא. מי שזהותה היהודית של ישראל יקרה לליבו, צריך לאפשר לאזרחים לבחור ביהדותם

הפגנה מול ביתו של אריה דרעי בקריאה לבחירות ושוויון בנטל, 1 באפריל 2024/לפי סעיף

98% מהיהודים בישראל יישבו בחג הקרוב לשולחן הסדר. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מלמדים כי שיעור דומה של ישראלים בוחרים, מרצונם החופשי, להדליק נר חנוכה לפחות באחד מערבי החג, ואפילו לעמוד באתגר משמעותי יותר ולמול את בניהם. כלומר, כמעט 100% מן הישראלים - כולל חילונים מובהקים - חוגגים ומציינים את זהותם בדרך מסורתית, וזאת בלי שאיש כפה זאת עליהם. במובן זה, אין כל ספק בהיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית.

על רקע זה, בולטת הסערה הציבורית המתעוררת במקרים שבהם מצוות הדת מתורגמות להצעות חוק. נוסף על כך, למרות הזיקה הציבורית החזקה והמוכחת למסורת היהודית, ניכרת ירידה עקבית במספר האזרחים הצורכים את שירותי הדת הממסדיים.

כך למשל, בשנים 2022-2010 גדל שיעור הזוגות שנישאו ברבנות ב-2% בלבד, וזאת בשעה שהאוכלוסייה בישראל גדלה באותן שנים ב-24%. בד בבד, שיעור מי שבחרו לא להינשא אלא לדרוש הכרה כידועים בציבור, גדל בתוך עשור ב-75%. לכך מצטרפת גם הסתייגותו החריפה של הציבור הישראלי מן הממסד הדתי.

רה"מ בנימין נתניהו, אריה דרעי, גיבוש הקואליציה, 13 בספטמבר 2023. שרון רביבו, אתר רשמי
הסערה הציבורית מתעוררת במקרים שבהם מצוות הדת מתורגמות להצעות חוק/אתר רשמי, שרון רביבו

הרבנות הראשית זוכה לחוסר אמון מצד יותר מ-50% מהציבור לאורך שנים רבות. מגמה זו הגיעה לשיאה בשנה האחרונה, שבה 69% הביעו חוסר אמון ברבנות הראשית, וזאת עוד לפני שנשמעו דברי הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שאיים בירידה המונית של בחורי ישיבה מן הארץ אם יחויבו בשירות צבאי.

נראה כי הדרך היעילה ביותר להרחיק את הציבור הישראלי מן היהדות, היא לעגן את מצוותיה בחקיקה ולהעניק לרבנות מונופול על אספקת שירותי הדת.

כפייה חוקית המכתיבה לאדם כיצד יתחתן, יתגרש או ייקבר יוצרת התנגדות טבעית, בפרט לנוכח ההסתייגות הרחבה מן המוסדות האמונים על מתן השירותים הללו ומבאי כוחם. כדי לחזק את דמותה היהודית של מדינת ישראל, ועל מנת לאפשר לאזרחיה לבחור כיצד יממשו את זהותם האישית, המשפחתית, הקהילתית והלאומית, יש לאפשר לישראלים לבחור ביהדותם, ולבטל את מונופול הרבנות ואת אלמנט הכפיה בכל הנוגע לחיי הפרט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל 09.03.24. ל, מערכת וואלה!
הרב יצחק יוסף/מערכת וואלה!, ל

לדוגמה, לצד מסלול הנישואין והגירושין ברבנות, צריכים לקום מסלולים מוכרים אחרים, שיאפשרו להינשא ולהתגרש בדרכים נוספות, דתיות ואחרות; לצד הקבורה בידי אנשי החברה קדישא, יש לאפשר לכל אדם להיקבר בעיר מגוריו בלוויה שתתנהל לפי טעמו ורצונו.

התחרות הבריאה שתיווצר בין ספקי השירות השונים, תבטיח את קיומן של חלופות דתיות מזמינות ואיכותיות, לצד השירותים שיספקו הרבנות וגורמים אחרים. המציאות מוכיחה כי מי שזהותה היהודית של מדינת ישראל יקרה לליבו, צריך לתמוך במתן אפשרות לישראלים לבחור ביהדותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully