וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לדבר עם סינוואר בפגזים ובפצצות": סמוטריץ' נגד הפסקת הלחימה

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 22:53

בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, יצא השר נגד דרך המשא ומתן הנוכחית להשבת החטופים. סמוטריץ' טען כי ישראל מגיעה ממקום של חולשה, אותו חמאס מזהה ולכן לא מתקפל. לבסוף קרא השר "לחדש בכל הכוח את הלחץ הצבאי ברפיח ובכל חלקי הרצועה ולשלוט בעצמנו בסיוע ההומניטרי"

סמוטריץ' במסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"/מערכת וואלה!

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם היום (שלישי) פוסט בחשבון הפייסבוק בו התנגד לאמירות גורמיםבמערכת הביטחון בנושא עסקת החטופים. השר טען כי ישראל מגיעה למשא ומתן בנקודת חולשה שתגרום לחמאס להתבצר בעמדותיהם. "צריך לדבר עם סינוואר בפגזים ופצצות".

בימים האחרונים נשמעות אמירות חסרות אחריות מצד שר הביטחון, הרמטכ"ל וגורמים נוספים לפיהן 'צה"ל חזק', והוא יודע להתמודד עם 'מחירים קשים', במסגרת עסקה להשבת החטופים", כתב סמוטריץ' בתחילת דבריו, "עוד לפני שאסביר למה האמירות האלה הן שגיאה קשה, אני באמת לא מצליח להבין את ההיגיון של מי שאומרים אותן תוך כדי משא ומתן".

השר השווה את האמירות של גורמי הביטחון לקונה, שבמהלך מו"מ לקניית דירה, אומר שהוא מוכן לשלם כל מחיר. "ברור שזה יגרום לקונה לשלם מחיר הרבה יותר גבוה. גם מי שתומך בעסקה במחירים מופקרים אמור לשאוף לצמצם למינימום את המחירים האלה. האמירות המקוממות האלה גורמות להיפך הגמור", מסר סמוטריץ'.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי-כלכלי, 16.10.2023. דוברות משרד האוצר, עיבוד תמונה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי-כלכלי, 16.10.2023/עיבוד תמונה, דוברות משרד האוצר

סמוטריץ' המשיך והתנגד לשחרור מחבלים רוצחים במהלך העסקה. "אין פעם אחת שבה זה לא התפוצץ לנו בפנים וגבה מאיתנו מחירים אדירים בחיי אדם", הוא מסר. כמו כן, טען כי מדובר בתמונת ניצחון עבור חמאס. "זו תמונת הישג שתקרין על אויבינו כולם ותעמיד בסכנת חטיפה את כל יהודי העולם. היא תחזק את חמאס ותהפוך אותו לגורם החשוב והמשפיע ביותר בציר הרדיקלי שמובילה איראן".

"כל זאת", מסר סמוטריץ', "במסגרת עסקה חלקית שאיננה כוללת את החטופים כולם ותגזור בסבירות גבוהה את דינם של מי שישארו בשבי חמאס. אלו לוחמים שאנחנו שלחנו ואסור לנו להפקיר אותם".

סמוטריץ' המשיך ואמר כי "התנגדות לעצירת המלחמה לפני ניצחון והשמדת חמאס היא משהו שכרגע כולם במערכת קבלת ההחלטות מסכימים לו. מהדרג המדיני ועד ראשי מערכת הביטחון. אבל זה לא יכול להישאר בגדר סיסמא". השר טען כי הפסקת המלחמה בשלב זה תיתן לחמאס אפשרות לשקם את עצמו, וכי הדבר יקשה על חידוש הלחימה ולהיכנס לרפיח. ". המינימום שבמינימום זה לדרוש התחייבות אמריקאית מראש לתמוך בנו בחידוש הלחימה מיד אחרי ההפוגה", מסר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הריסות בעיר עזה מתקיפות צה"ל, 20 במרץ 2024. רויטרס
"חזרת העזתים לצפון תסכן את יושבי העוטף". הריסות בעיר עזה/רויטרס

עוד מסר סמוטריץ' כי החזרת האזרחים העזתים לצפון הרצועה יכולה לסכן את תושבי העוטף. הדבר, לטענתו יגביל את פעולות צה"ל ויאפשר לחמאס לחזור להשתמש באוכלוסיה כמגן אנושי. "יפגעו בלית ברירה אזרחי אויב נשלם מחירים בינלאומיים כבדים שיצמצמו עוד יותר את יכולת הפעילות המבצעית של צה"ל, וחוזר חלילה. לוחמינו ישלמו בחייהם כי לא נוכל להפעיל אש בסביבה אזרחית צפופה".

סמוטריץ' הוסיף כי הדבר יוביל לשליטת חמאס על הסיוע ההומניטרי, ולחזרה לירי ב"טפטופים" אל עבר תושבי הדרום. "תושבי הדרום יאלצו לחיות חודשים ושנים תחת איום מתמיד וצורך לשהות במרחק 15 שניות מהממ"ד ולא יוכלו לקיים שגרת חיים נורמלית. זה לא מה שהבטחנו להם ולעצמנו אחרי ה 7 לאוקטובר", מסר.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
"חזרת התושבים, רק לאחר שחמאס יפורז מנשק". כוחות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

השר המשיך וטען כי תושבי צפון הרצועה יוכלו לחזור לבתיהם רק לאחר שחמאס יושמד והאזור יפורז מנשק ותשתיות טרור. "עד אז זה אזור לחימה שנוכחות אזרחים בו מסוכנת להם ולכוחותינו", הוא כתב, "לאחר מכן ן יהיה להצמיח חלופה אזרחית מתונה לחמאס, להעביר את תושבי הרצועה תהליך דה-רדיקליזציה מדורג ולאפשר להם לשוב לבתיהם מבלי לסכן את ביטחון ישראל".

סמוטריץ הדגיש כי יש לממשלה מחויבות עמוקה להשבת החטופים, אך טען כי קיום משא ומתן מעמדת חושלה יביא לתוצאה ההפוכה לכך. הוא טען כי סינואר מפרש את העמדה הזו כחולשה ומתבצר עוד יותר בעמדתו. לכן, לטכנתו, "הגיע העת לחדש בכל הכח את הלחץ הצבאי ברפיח ובכל חלקי הרצועה, לשלוט בעצמנו בסיוע ההומניטרי באופן שהוא לא יגיע לידי חמאס, ולדבר עם סינוואר בפגזים ופצצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully