וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירה במשפחתו והתאבד: 4 הרוגים ו-3 פצועים באירוע ירי בנצרת

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 22:54

על פי החשד, הגבר החשוד בירי נכנס אל בית משפחתו, ירה למוות בגיסו, באחיו של הגיס, דודו של הגיס, והתאבד. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לשלושת הפצועים הנוספים. "לא נוכל לחגוג את החג השנה אחרי אסון כזה. זה ערב עצוב מאד"

בווידאו: שלושה הרוגים באירוע ירי בנצרת מדא 09.04.24/מד"א

גבר חשוד כי נכנס היום (שלישי) אל בית משפחתו שבנצרת, ירה בקרובי משפחתו ולאחר מכן התאבד. צוותי מד"א קבעו במקום את מותו של היורה ושל שלושה מקרובי משפחתו, והעניקו טיפול רפואי לשלושה פצועים, בהם שניים במצב אנוש. "ראינו נפגעים מפוזרים בזירה במרחק של כ-200 מטר בניהם", סיפר חובש מד"א.

החשוד, תושב איכסאל בשנות ה-30 לחייו, הגיע הערב לביתה של אחותו בנצרת, וירה אל עבר אימו, אחותו, גיסו, שני אחים של הגיס, והדוד של הגיס. כתוצאה מהירי נקבע מותם של שלושה מהם. אימו ואחותו של היורה נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים. לאחר ביצוע הירי, החשוד ככל הנראה שם קץ לחייו. כוחות משטרה הגיעו לזירת האירוע והחלו לחקור את נסיבות המקרה.

אירוע ירי בנצרת. מד"א
זירת אירוע הירי, נצרת/מד"א

כוחות מד"א שהגיעו לזירת הירי קבעו במקום את מותם של שלושה מהפצועים. כמו כן, העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי לארבעת הפצועים הנוספים, בהם גבר בן 65 וגבר בן 40 במצב אנוש, אישה בת 40 במצב קשה, ואישה נוספת בת 70 במצב קל עד בינוני. הפצועים פונו לבתי החולים האנגלי, האיטלקי בנצרת ולבית חולים העמק בעפולה. בבית החולים, נקבע מותו של אחד מהפצועים באורח אנוש.

"ההרגשה קשה מאד. זה היום אחרון של הרמדאן", מסר ראש העיר עלי סלאם, "המשפחה התיישבה לאכול את האיפטאר ואז נכנס האיש הזה, שבכלל גר באיכסאל וירה בקרובי המשפחה שלו. אני לא יודע מה הסיבה לכל זה. לא נוכל לחגוג את החג השנה אחרי אסון כזה. זה ערב עצוב מאד".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
ארבעה בני אדם נורו למוות בעיר נצרת. זירת הירי. 9 באפריל 2024. אלי אשכנזי, מערכת וואלה
שוטרי המעבדה לזיהוי פלילי בזירת הירי, הערב/מערכת וואלה, אלי אשכנזי

ראש העיר תיאר את המשפחה כ"אחת המשפחות השקטות שידע". כשנשאל האם הכיר אותם ברמה האישית מסר כי "בטח, זו משפחה קטנה, טובה. אין כלום.אנשים טובים מאוד. סכסוך משפחתי אני לא יודע מה וזהו זה התוצאה. מחר החג והלילה ערב החד וזה החגיגה שנתן לנו".

ראש העיר מסר כי מדובר הייתה בתקופה שקטה יחיסת עבור העיר. "כבר חודשיים יש שקט. כולם דיברו שהעיר שקטה, אפילו הוציאו כתבה על כל החברה הערבית ואמרו שבנצרת לא היה ירי ולא הרוגים. והלילה עברנו את כולם", מסר.

עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, 13 באוקטובר 2015. ערן גילווארג
"העיר הייתה שקטה. הלילה עברנו את כולם". ראש עיריית נצרת עלי סלאם/ערן גילווארג

"מדובר בזירה מורכבת עם שבעה נפגעים. ראינו נפגעים מפוזרים בזירה במרחק של כ-200 מטר בניהם", סיפר פאראמדיק מד"א, רומן בלמן, "שלושה גברים כבני 40 היו מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. גבר כבן 65 וכבר כבן 40 שכבו מחוסרי הכרה גם הם עם פציעות חודרות, העלינו אותם לניידות טיפול נמרץ ופנינו אותם תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים. אישה כבת 40 שכבה כשהיא בהכרה מלאה עם פציעות חודרות, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופנינו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר קשה. בנוסף טיפלנו באישה כבת 70 בהכרה מלאה עם פציעה בגפיים ופנינו אותה לבית החולים תוך כדי טיפול כשמצבה מוגדר בינוני."

מארגון "יוזמות אברהם" נמסר בתגובה לאירוע כי "מדובר בעוד מקרה טרגי ומצער שממחיש לנו שוב את נחיצות סנכרון כל הגופים והרשויות בהשקעה חסרת פשרות במאבק בפשיעה. אך לאחרונה קיצצה הממשלה בתקציבים אלו - ומספר הקורבנות מטפס. עד כה ישנם 49 קורבנות אלימות ופשיעה בחברה הערבית מתחילת 2024 - והמגמה הנוראית של השנה הקודמת ששברה שיאים היסטוריים בפשיעה ממשיכה. המדינה חייבת להעלות את הנושא בסדר העדיפויות הממשלתי. באמצעות משאבים, קשר עם הרשויות ותיאום טוב יותר בין הגופים ניתן למנוע את האסון הבא".

  • עוד באותו נושא:
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully