וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שנות מאסר נגזרו על הכבאי שאנס את אחייניתו במשך 4 שנים

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 9:24

הכבאי לשעבר יעקב גבריאל הורשע באונס ועבירות מין חמורות אחרות של אחייניתו הילדה. עשרות האירועים המזעזעים כללו בין אף איומי אקדח, ומעורבות כבאים נוספים בתחנה. "הצדק יצא לאור", אמרה לוואלה, "הצלקות נותרו, הפצעים עדיין מדממים"

עדויות קשות על אונס ואלימות מינית במלונות המפונים/ערוץ הכנסת

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אתמול (שלישי) 16 שנות מאסר בפועל על קובי (יעקב) גבריאל, כבאי לשעבר בן 51 ממושב עין יעקב ליד מעלות בצפון, בגין מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים באחיינית שלו, כשהייתה בת 14-10, לפני יותר מעשרים שנה. חלק מהמעשים בוצעו בתחנת הכיבוי.

מדובר באירועים מחרידים ומשפילים שהתרחשו גם בתחנת הכיבוי בנהריה בה הוא שירת. באחד מהם, הוא דרש ממנה להסיר את חולצתה, כינה אותה "זונה" ודרש ממנה לבצע בו מין אוראלי, תוך שלוחמי אש אחרים פותחים וסוגרים את דלת החדר, לסירוגין. הוא אף גרם לה להחשף בפני חברו, כבאי אחר. האירוע האחרון אירע ב-2002. משפטו של גבריאל החל בפברואר 2019 ונמשך יותר מחמש שנים.

קובי גבריאל. באדיבות המשפחה
הורשע באונס אחייניתו כשהייתה בת 10. קובי גבריאל/באדיבות המשפחה

התובעת, עו"ד עינב איטסקו גולד מפרקליטות מחוז חיפה, ביקשה לגזור עליו בין 18-23 שנות מאסר. בטיעוניה, ציינה כי מדובר במעשים מתוכננים, שכללו הסתרה ובידוד של הנערה הצעירה תוך שימוש באיומים מסוגים שונים. "אין מדובר ב'מעידה' חד פעמית אלא שגרת חייו של הנאשם ושגרת חייה האומללה של נפגעת - העבירה, שבשל גילה הצעיר ותמימותה לא הבינה לחלוטין את משמעות המעשים", ציינה, "המעשים בוצעו באורח משפיל וכואב במיוחד, והדבר מחייב החמרה אף מעבר למקובל בעבירות מסוג זה". היא הדגישה כי הנערה, "הוחפצה בידי הנאשם באורח קיצוני במלוא מובן המילה" וכי לטעמה של הפרקליטות הדבר מחייב החמרה נוספת.

אבל, למרות שמדובר בעשרות אירועים אכזריים, חלקם תחת איומי אקדח ותוך שהיה מכנה את אחייניתו "הזונה שלי", ולמרות שהשופטים מציינים בגזר הדין כי ניתן להטיל עונש של 20 שנות מאסר בגין כל אחת מעבירות האינוס או מעשי הסדום, הם קבעו כי יש לשפוט את גבריאל כאילו היה מדובר באירוע אחד מתמשך.

קובי גבריאל, אב לארבעה, התפרסם בשנת 2019, מעט לפני מעצרו, כאשר גייס מהציבור 750 אלף שקלים, כדי לעבור ניתוח השתלת כליה בחו"ל. הוא כפר באישומים ובמהלך משפטו הוא לא הביע צער על מעשיו. בדברו האחרון בבית המשפט אמר כי "נעשה לו עוול גדול", הוא שיתף כי "אינו מעכל את התוצאה" וכי "אין לו מה להוסיף על כך". הוא ציין כי הוא "מכבד את החלטת בית המשפט, אף כי איננו מסכים איתה".

הסנגורית, עורכת הדין תמי אולמן, עתרה להקל בעונשו של יעקב גבריאל ככל הניתן, ולהתחשב במצבו הכלכלי הקשה. היא הפנתה את השופטים לפסיקה שבה נקבע שהמצב הבריאותי מצדיק לחרוג חריגה קיצונית ממתחם הענישה עד כדי הימנעות מהטלת מאסר כליל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קובי גבריאל. באדיבות המשפחה
קובי גבריאל/באדיבות המשפחה

השופטים, כאמור, סברו אחרת. בנוסף למאסר הממושך, גזרו אב בית הדין השופט אבי לוי, השופט אבי באומגרט והשופט ערן קוטון על יעקב גבריאל גם עונשי מאסר על תנאי וכן פסקו שישלם לאחיינית בה פגע פיצוי של 258 אלף שקלים, המקסימום האפשרי ע"פ החוק. שמורה לה הזכות לתבוע אותו גם בתביעה אזרחית.

עו"ד תמי אולמן. יואב איתיאל
עו"ד תמי אולמן/יואב איתיאל

"הצדק והאמת יצאו לאור. אני עדיין מעכלת את זה", אמרה לוואלה הנערה דאז, שהיום היא בת 35, אם לארבעה ילדים, "הוא חילל את הגוף שלי וביזה אותו ברמות כל כך גבוהות שאני חושבת שזה המעט שאפשר היה לעשות. אני מודה לשופטים, שלמרות שלאורך כל הדרך הוא לא הודה, הם ראו את האמת". היא הוסיפה כי "אחד הדברים שמחזיקים אותי היו הבעל התומך שלי והתמיכה המלאה של ההורים שלי והאחים שלי והמשפחה כולה". ולשאלת וואלה גם הבהירה את סמיכות הזמנים בין הקמפיין להשתלת הכליה ומעצרו של הדוד שפגע בה: "בני המשפחה שלי נרתמו אז לעזור לו, כבר רצו לעשות בדיקות התאמה לראות אם יוכלו לתרום לו כליה וזה היווה עבורי טריגר מאד חזק שגרם לי לספר למשפחה כי לא רציתי בשום אופן שאחד מבני המשפחה שלי יתרום לאדם כזה שפגע בי והרס לי את החיים. הצלקות נותרו, והפצעים עדיין מדממים ואני לומדת לחיות עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully