וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרג המדיני והמטכ"לי מספק הצהרות גדולות על תמרון לרפיח - אבל שכח את מחנות המרכז

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 20:54

חיסולו של מרואן עיסא הבהיר יותר מכל מדוע נדרש לתמרן כבר מזמן לעבר מחנות המרכז - ולהכריע שם את גדודי החמאס שהגנו עליו. אף אחד לא הזהיר את ישראל מתמרון לעבר מחנות אלו - מה שמעצים את ההיסוס וגרירת הרגליים של הדרג המדיני והמטכ"לי | למה צה"ל מחכה?

בווידאו: דובר צה"ל מודיע רשמית מרואן עיסא חוסל/צילום: דו"צ

בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, והרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, סיפקו שלל הצהרות על הכוונה לתמרן לעבר רפיח - אף אחד לא קיים שיח סביב האפשרות לתמרן לעבר מחנות המרכז ברצועה. חיסולו של מרואן עיסא, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, בלב מחנה הפליטים נוציראת הבהיר יותר מכל מדוע נדרש לתמרן כבר מזמן לעבר מחנות המרכז - ולהכריע שם את גדודי החמאס שהגנו עליו - אז למה מחכים בצה"ל?

ההיסוס וגרירת הרגליים של הדרג המדיני והמטכ"לי מועצמים תחת שאלה זו, בכל מה שקשור להתקדמות המלחמה - שכבר עברה מזמן לשלב ג', שכולל נסיגה משמעותית מהשטח הפלסטיני ופשיטות קצרות מבוססות מודיעין. זאת משום שאף אחד לא הזהיר או מנע מישראל לתמרן לעבר מחנות המרכז.

ארה"ב ואירופה כזכור, בלמו את ישראל מלתמרן לרפיח בגלל שלל סיבות, בהן פינוי אוכלוסייה פלסטינית, חשש ממשבר הומניטארי ובריחה המונית למצרים. אז למה בשלב הזה לא מתמרנים לעבר מחנות המרכז בדגש על מחנות הפליטים נוציראת ודיר אל-בלאח? לפי שעה, טוענים גורמים בפיקוד הדרום כי מדובר בהחלטה מבצעית ולא בגלל בעיות של פינוי אוכלוסייה.

תעודת זהות של מרואן עיסא סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס 26 במרץ 2024. דובר צה"ל
חיסולו של מרואן עיסא הבהיר מדוע נדרש לתמרן לעבר מחנות המרכז/דובר צה"ל

לפי מקורות בפיקוד הדרום, קיימות תוכניות לתמרון צה"ל במחנות המרכז. יש להניח שמרואן עיסא לא היה מסתתר במחנות המרכז אם לא היו שם חטופים. הרי אחת הטענות היא שעיסא הגיע אל המרחב הזה כדי למנוע שבירה מוראלית של הגדודים שנותרו שם ולמנוע מו"מ לשחרור חטופים מתחת לאף של הנהגת חמאס.

עוד סיבה לתמרן לעבר מחנות המרכז היא עצם השיגורים מהאזור בחודשים האחרונים. אין ודאות מלאה לכמה משגרי רקטות ומחסני רקטות נותרו במרחב הזה. יצוין, כי עד כה הסתפקו בצה"ל בפגיעה במחנות המרכז רק בפאתים ותקיפות אוויריות כדי למנוע מהם להעביר מחבלים לחאן יונס ולעיר עזה בזמן שצה"ל היה בשיא התמרון הקרקעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully