וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מערכת מסוכנת": המאבק של הציבור החרדי באינטרנט עולה שלב, ומגיע גם לרכב

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 13:29

חסידות ויז'ניץ מתיישרת עם הקו שקבעה חסידות גור ומורה לחסידיה להתקין סינון על מכשירי המולטימדיה בכלי הרכב שלהם. חסידים שבבעלותם רכב טסלה, עליו לא ניתן להתקין חסימה, נאלצים למכור את הרכב. "האחריות על כל אחד ואחד לא לגרום למכשול לעצמו או לילדיו"

צפו: מרן שר התורה רבי חיים קניבסקי במעמד הענק של חסידות ויז'ניץ/שוקי לרר

המאבק החרדי נגד האינטרנט - עכשיו גם בכלי רכב: חסידות ויז'ניץ, מהחסידויות הגדולות במגזר החרדי, הורתה השבוע לאנשיה להתקין סינון על מכשיר המולטימדיה ברכבים שלהם בטענה כי מערכות אלה מאפשרות גישה "לאינטרנט פרוץ" - מערכת ללא בקרה או פיקוח על התכנים שאליהם ניתן לגלוש. יתרה מכך, בחסידות אסרו באופן גורף לרכוש או להשתמש ברכב מסוג טסלה, היות שבמערכת המולטימדיה שמותקנת בו "לא ניתן לחסום כלל" את הגישה לאינטרנט. בכך, החסידות מצטרפת לגור, חסידות גדולה נוספת, שנתנה הוראה דומה לחסידיה לפני כשנה.

"אחרי חקירה ובדיקה התברר כי כלי רכב עלולים להיות פתוחים ופרוצים לאינטרנט על ידי מערכות המולטימדיה", נכתב בהוראה בנושא שניתנה לחסידים. "גם במקרים שהחברה טוענת שהמערכת חסומה, ברוב המקרים ניתן בקלות מאוד להגיע לאינטרנט פרוץ, וכך כבר קרה בעבר, ירחם השם. על כן מתבקשים כלל בעלי הרכבים להתקין על מערכת המולטימדיה שברכב סינון. האחריות מוטלת על כל אחד ואחד שלא להביא מכשול חלילה, לא לעצמו, ובוודאי שלא לילדיו, ולא להשאיר חלילה ברשותו, מערכת מסוכנת ללא חסימה ופיקוח". בחסידות הדגישו כי "התקנת הסינון אינה המלצה, היא סעיף מתקנון קהילתנו הקדושה ומחייבת את כלל אנשי שלומינו".

רחוב חרדי עם מכוניות. חיים גולדברג, פלאש 90
"ברוב המקרים ניתן בקלות מאוד להגיע לאינטרנט פרוץ, וכך כבר קרה בעבר, ירחם השם". ילד חרדי נוסע במכונית צעצוע/פלאש 90, חיים גולדברג

כבר שנים ארוכות שמתנהל מאבק חרדי עיקש נגד שימוש באינטרנט. בתחילתו, הרבנים אסרו על כל שימוש באינטרנט, כולל במקומות עבודה או במכשירים סלולריים, אך עם השנים, לא היה ניתן להימנע משילוב האינטרנט באורח החיים החרדי, גם אם באופן חלקי. בחסידויות השונות, ניתנה אפשרות לחלק מהחסידים להחזיק במכשירים סלולריים עם אינטרנט מפוקח שבו ניתן לעשות שימוש באפליקציות מותרות ומוגדרות מראש כמו בנק, דואר אלקטרוני, וואטסאפ חסום ועוד. האיסור על מכשירי המולטימדיה בכלי הרכב נחשב להוראה חדשה יחסית בשתי החסידויות הגדולות והחזקות בישראל, והיא נובעת מהרצון למנוע מהחסידים שימוש באינטרנט באמצעות כלי נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
רחוב חרדי ורכבים. נתי שוחט, פלאש 90
"עבור רבים, רכב הוא כמו בית שני, בו שוהים למשך שעות רבות ביום. בחסידות לא רוצים שתהיה חשיפה לתכנים אסורים או לא צנועים בזמן הזה". חרדים וכלי רכב/פלאש 90, נתי שוחט

"ברכבים האלה יש גישה לאינטרנט ללא בקרה או פיקוח", הסביר ישראל כהן, עיתונאי חרדי וחסיד ויז'ניץ. "עבור רבים, רכב הוא כמו בית שני, בו שוהים למשך שעות רבות ביום. בחסידות לא רוצים שתהיה חשיפה לתכנים אסורים או לא צנועים בזמן הזה". כהן העיד כי חלק מהחסידים רכשו בעבר רכבים מסוג טסלה שבו לא ניתן לבצע סינון או חסימה לאינטרנט ו"כעת הם מחפשים למכור את הרכב בגלל האיסור שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully