וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדנה סולודר, לשעבר חברת כנסת מטעם מפלגת המערך, הלכה לעולמה

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 15:01

סולודר נולדה באשדות יעקב והיתה חברת קיבוץ גשר. בכנסת היתה חברה בוועדת הכספים, העבודה והרווחה, וכן בוועדה מיוחדת על חוק ביטוח בריאות ממלכתי. היא מילאה שורה של תפקידים ציבוריים, בין היתר כיו"ר ברית התנועות הקיבוציות. בשנת 1991 הדליקה משואה כמייצגת את הכנסת

פגישה בין עדנה סולודר, חברת כנסת לשעבר מטעם המערך, עם רחל רבין שפונתה מביתה שבמנרה, 2024. איציק הדר, אתר רשמי
פגישה בין סולודר לרחל רבין שפונתה מביתה שבמנרה, השנה/אתר רשמי, איציק הדר

עדנה סולודר, לשעבר חברת כנסת מטעם מפלגת המערך, הלכה היום (שלישי) לעולמה והיא בת 94. סולודר נולדה בקיבוץ אשדות יעקב והייתה חברת קיבוץ גשר, מילאה תפקידים רבים בקיבוצה ובתנועה הקיבוצית.

במהלך כהונתה בכנסת היתה חברה בוועדת הכספים, בוועדת העבודה והרווחה ובוועדת הפנים ואיכות הסביבה. בנוסף היתה סולודר חברה בוועדה מיוחדת לעניין חוק ביטוח בריאות ממלכתי ובוועדת משנה בנושא הרפורמה במיחוז של מדינת ישראל.

בשנת 1987 הקימה יחד עם גאולה כהן את השדולה למען יונתן פולארד, ושתיהן היו הראשונות שביקרו בכלא אותו ואת רעייתו בשנת 1989, והעלו בכנסת ב-1990 את הדרישה להעניק להם אזרחות ישראלית.

עם פרישתה ב-13 ביולי 1992, מונתה סולודר ליו"ר ברית התנועות הקיבוציות, תפקיד אותו מילאה עד שנת 1998.

סולודר מילאה שורה ארוכה של תפקידים ציבוריים לאחר פרישתה, כגון יושבת ראש הנהלת התזמורת הקאמרית הקיבוצית, יושבת ראש הנהלת מוזיאון בית אורי ורמי נחושתן בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד, יושבת ראש הוועד המנהל של בית לוחמי הגטאות, יושבת ראש "עמותת מרכז גלילי", חברה במועצת המנהלים של קופת חולים כללית ועוד. מאז איבדה את בתה היחידה, דליקה סולודר, שהייתה בת מאומצת, פעילה עדנה בנושאי אימוץ ומונתה כחברה ב"ועדה המייעצת לאימוץ בין-ארצי" שהוקמה על-פי חוק באמצע שנות ה-90.

בשנת 1999, ביום העצמאות ה-51 למדינת ישראל, נמנתה עדנה סולודר עם מדליקי המשואות בהר הרצל כמייצגת את הכנסת. ב-2005 העניקה לה היחידה לקידום נשים בתנועה הקיבוצית פרס על מפעל חיים.

ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הספיד את סולודר: "התנועה הקיבוצה מרכינה ראשה על מותה של עדנה, שהייתה חלוצה ומגשימה, ומילאה תפקידים רבים בקיבוצה בתנועה הקיבוצית ובכנסת. עד לאחרונה עוד מילאה תפקידים במסגרות חינוך ותרבות תנועתיים. היא הייתה מדור המייסדים של המדינה שלחמו בעוז במלחמת העצמאות והנחילו לנו מדינה חופשית לאורם נלך. יהי זכרה ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully