וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בלבנון: חבר במפלגה נוצרית המתנגדת לחיזבאללה נרצח ונחטף לסוריה

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 11:38

צבא לבנון אמר כי פאסכאל סלימאן, ממפלגת הכוחות הלבנוניים, נחטף ונרצח בשוד של כנופייה סורית, אך במפלגתו טוענים: "זה רצח פוליטי עד שיוכח אחרת". נסראללה הכחיש שחיזבאללה מעורב והאשים את אלו הטוענים כך בניסיון לעורר סכסוך עדתי

בווידאו: תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון/צילום: דו"צ

לבנון סוערת בימים האחרונים בעקבות הרצח וחטיפתו לסוריה של חבר במפלגה נוצרית, שבכיריה מסרבים לקבל את הגרסה הרשמית שמדובר בשוד שהסתבך.

לפי הודעה של צבא לבנון שפורסמה אתמול (שני) בערב, פאסכאל סלימאן, החבר במפלגת הכוחות הלבנוניים המתנגדת לחיזבאללה, נרצח על ידי "חברי כנופייה" סורית שניסתה לחטוף את המכונית שלו באזור ג'בייל.

הצבא הלבנוני אמר כי הוא עצר את רוב המעורבים בחטיפה וברצח שלו, והוא פועל בתיאום עם הרשויות הסוריות כדי להשיב את גופות, תוך שהוא ממשיך בחקירה של הפרשה.

בעקבות הרצח שלו, תומכי המפלגה חסמו כבישים באזור ג'בייל. בהצהרה רשמית, מסרה המפלגה כי היא רואה בכך "התנקשות פוליטית עד שיוכח אחרת" וטענה כי הרצח שלו היה מתוכנן וכי המניעים שהוזכרו לכך "אינם תואמים את המציאות". עם זאת, היא קראה לתומכיה להפסיק עם חסימות הכבישים.

פאסכל סלימאן. X, צילום מסך
פאסכל סלימאן/צילום מסך, X

מבלי להזכיר ישירות את חיזבאללה, הטענות לרצח פוליטי של סלימאן רמזו למעורבותו של הארגון השיעי.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שלחימתו בישראל זוכה להתנגדות בקרב חלקים מלבנון, הכחיש את מעורבות הארגון בחטיפה ואמר כי אלו המאשימים אותו רוצים לעורר סכסוך עדתי במדינה המפולגת.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, גינה את הרצח של סלימאן והדגיש את המשכה של החקירה במטרה "לחשוף את הנסיבות המלאות של החטיפה ושל המעורבים בה ובהתנקשות ובהעמדתם לדין".

"בנסיבות קשות אלו, אנחנו קוראים לכולם להפגין איפוק עצמי, לנהוג בחוכמה ולא להיגרר לשמועות ולסערת רגשות", הוסיף מיקאתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully