וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרקליטות חשבו שמצאו את שולה זקן - וגילו שפילבר הוא אוהד שרוף של נתניהו

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 11:12

החלטת הפרקליטות והיועמ"שית לזמן את שלמה פילבר לשימוע טרם ביטול הסכם עד מדינה חושפת את המיסקלוקלציה שהייתה בפרקליטות לגביו. כיצד הגיעה הפרקליטות למצב בו לא רק שביהמ"ש רומז לה שהוא לא מתרשם מאישום השוחד, אלא שגם עד המדינה עומד בפני ביטול הסכם? | פרשנות

בווידאו: עד המדינה פילבר, מוסר את עדותו האחרונה במסגרת תיק 4000/מערכת וואלה!

"נתניהו הוא מושא הערצתי, אוהב אותו גם היום": אלו היו מילותיו הראשונות שנשא שלמה פילבר על דוכן העדים בו נאם לפני כשנתיים במסגרת תיקי האלפים. פילבר, עד המדינה המרכזי בתיק 4000 - שהיה אמור להעיד על הקשר שהיה קיים לכאורה בין בעלי בזק וואלה! דאז, שאול אלוביץ'', לבין רה"מ בנימין נתניהו - מסר גרסה לא אמינה ולא חד משמעית, עד כדי כך שהשופטים נאלצו להמליץ לפרקליטות למשוך את אישום השוחד מהתיק.

כיצד הגיעה הפרקליטות למצב זה, בו לא רק שבית המשפט רומז לה שהוא לא מתרשם מאישום השוחד, אלא שגם עד המדינה המרכזי עומד בפני ביטול הסכם עד המדינה? יש לשאלה הזו כמה תשובות, אך לדעתי כדאי לחזור לתיק אחר של רה"מ - אהוד אולמרט. גם בתיק זה, הצליחה הפרקליטות לגייס את העוזרת הקרובה לרה"מ - שולה זקן. זאת, אמנם בקושי רב ואחרי שהמשפט כבר התחיל, אולם בניגוד לפילבר, זקן סיפקה את הסחורה.

עד המדינה פילבר, מוסר את עדותו האחרונה במסגרת תיק 4000. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"נתניהו הוא מושא הערצתי". עד המדינה שלמה פילבר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

התהיות על החלטת הפרקליטות 'לצאת לקרב' עם עד מדינה כמו פילבר מעלה כמה תהיות, שכן שיטוט פשוט בגוגל היה מוכיח כי יחסיו של פילבר עם נתניהו הולכים הרבה אחורה ויש בין השניים קשר אידיאולוגי במיוחד בכל הנוגע למפעל ההתנחלויות. כך, שפילבר בניגוד לזקן לא היה רק מעריץ של הבוס הגדול, אלא ראה בו מישהו שדרכו ניתן לקדם את האידיאולוגיה שלו. כמו כן, פילבר הוא הסוקר המרכזי של ערוץ 14, שמזוהה עם נתניהו ולפי פרסום של ספי עובדיה בחדשות 13, "הליכוד" הזמינה ממנו סקרים בזמן שמשפט נתניהו כבר התנהל. כל הפרטים הללו היו צריכים להדליק נורה אדומה אצל הפרקליטות בדבר זהות עד המדינה שעל עדותו הם בנו.

עם זאת היועמ"שית בהחלט מאמינה בתיק, וכן סבורה שיש בידה להרשיע את רה"מ בכל התיקים. גם אם לא בשוחד, אז על עבירה של מרמה והפרת אמונים, עבירה שעונש מאסר בצידה. היועצת סבורה כי אמרות החוץ וההקלטות שיושמעו בזמן שנתניהו יעלה להעיד מהווים חומר מספק כדי להגיע לכדי הרשעת נתניהו, על כן מבחינתה אם רה"מ מעוניין בהסדר טיעון - עליו לבוא ולבקש, ולא לתדרך עיתונאים בבקשות גישור שונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שולה זקן בבית המשפט, משפט טלנסקי נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
סיפקה את הסחורה. זקן/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

לסיום, נותרה שאלה אחת פתוחה - מדוע לקחו לפרקליטות שנתיים לקבל את ההחלטה לגבי פילבר? בהקשר זה, יש לזכור שהחל מ-7 באוקטובר היועמ"שית והן פרקליט המדינה "משועבדים" לצרכי המלחמה, כך שעולה פרק זמן של חצי שנה שצריך "לנקות" מהשולחן. בנוסף, פילבר סיים להעיד ביוני 2022, זאת בתום 28 ימי דיונים, כך שמדובר באלפי עמודי פרוטוקול שבפרקליטות בחנו בעיון רב ובבדיקה יסודית - דבר שלוקח זמן. לגבי ההמשך, לפילבר יש כעת 20 ימים להתכונן לשימוע שייערך לו בפרקליטות מיסוי וכלכלה, שם יוכרע האם לבטל את הסכם עד המדינה איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully