וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנן חופשה עם משפחתו וגילה: צו משנת 1995 אוסר עליו לצאת מהארץ

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 14:54

כבר עברו כמעט 30 שנה מאז שא' הורשע בעבירת גניבה וריצה את מאסרו. צו שמישהו שכח לבטל בזמנו, מנע ממנו לטוס בשנת 2024. בית המשפט עוד טרטר אותו ודרש ממנו להשיג הוכחות למעצרו, לפני שביטל את צו היציאה מהארץ. "אין לצפות מאזרח להסביר תקלה של המדינה"

בווידאו: במשמר הגבול פיצחו את השיטה שבעזרתה נגנבו מאות כלי רכב/דוברות משטרה

א', איש עסקים כבן 60 מירושלים, הורשע בשנת 1995 בגניבת אלפי מכוניות, ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר. עם ריצוי מאסרו הוא השתקם, חזר לחברה ועלה על דרך המלך. השבוע, 29 שנים אחרי ההרשעה, א' תכנן לטוס לחו"ל יחד עם משפחתו וגילה לתדהמתו כי אינו מורשה לצאת מהארץ. הסיבה: איש לא טרח לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא נגדו לפני שלושה עשורים.

א' שלא ויתר על התוכניות המשפחתיות לטיול בחו"ל, פנה לעורך הדין אריאל עטרי שייצג אותו בהליך הפלילי לפני 29 שנים וביקש את עזרתו בביטול הצו. בתגובה לבקשה שהגיש סנגורו עו"ד עטרי לבית המשפט המחוזי בירושלים, גילו א' וסנגורו כי למרבה תדהמתם, אין זכר לתיק בבית משפט. א' ועו"ד עטרי המשיכו בהליך מול פרקליטות המדינה, מהם לא נמסרה תגובה בנושא. ככל הנראה, התיק הישן של א' נאבד בין מדפי הארכיון של בית המשפט.

עו" ד אריאל עטרי. ללא קרדיט, אתר רשמי
"זהו מקרה מובהק שבו הנטל מוטל על המדינה להסביר פשרו של צו שהוטל לפני 29 שנים, לא בוטל על ידה ונשכח". עו"ד אריאל עטרי/אתר רשמי, ללא קרדיט

בשלב זה, בית המשפט המחוזי ירושלים שב והורה לסנגור לנסות ולאתר פרטים על התיק. עו"ד עטרי, שגם במשרדו לא נשאר זכר לתיק, איתר בבית המשפט העליון פסק דין בערעור שהגיש א' בשנת 1997. מפסק הדין ניתן היה ללמוד על עצם קיומו של התיק הפלילי אך לא של הליך המעצר בו הוטל הצו.

עם מידע זה פנה עטרי לבית המשפט וכתב, "זהו מקרה מובהק שבו הנטל מוטל על המדינה להסביר פשרו של צו שהוטל לפני 29 שנים, לא בוטל על ידה ונשכח. אין לצפות מאזרח להסביר תקלה של המדינה או לספק הסבר על מה ולמה המדינה מטילה עליו מגבלה, בפרספקטיבה כזו של זמן". הפעם, השתכנע בית המשפט, ביטל את הצו והתיר לאיש העסקים לטוס לחו"ל, סוף סוף, עם משפחתו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
"לשמחתנו, בית המשפט העליון שומר מסמכים למשך שנים רבות, וכך א' קיבל את הסוף הטוב המגיע לו". בית משפט/ראובן קסטרו

עו"ד אריאל עטרי מסר בתגובה: "לשמחתנו, בית המשפט העליון שומר מסמכים למשך שנים רבות, וכך א' קיבל את הסוף הטוב המגיע לו. לא ייאמן שבגלל רשלנות של פקיד בשנת 1995 אדם אינו יכול לנסוע לחו"ל בשנת 2024".

תגובת הפרקליטות: "בקשת הסנגור התקבלה בשעת הערב בשבוע שעבר, כאשר בית המשפט ביקש מהפרקליטות להגיב עליה עד למחרת בצהריים. עקב תקלה, תגובת הפרקליטות לא נמסרה בזמן. נדגיש כי בית המשפט לא ביקש מהפרקליטות להמציא כל מסמך אלא ביקש זאת מהסנגור, אשר מסר למחרת את מספרי ההליך הרלוונטיים בעניינו של המבקש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully