וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי פלד למפכ"ל לא הפתיע את צמרת המשטרה: "עושה דברו של השר"

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 14:42

במשטרה רבים מפקפקים בהתאמתו של ניצב אבשלום פלד לתפקיד, ומצביעים על כך שנבחר ללא ניסיון פיקודי מתאים, ובשל קירבתו לבן גביר. בנוסף, ב-2015 נחקר פלד במח"ש בחשד להפרת אמונים, והומלץ שלא לקדמו. "זה מעיד בדיוק לאן המשטרה צועדת: קרבה וחנופה על פני מקצועיות"

בווידאו: דברי מפכל ומפקד היממ במעמד טקס הענקת דרגות קצונה/צילום: דוברות המשטרה

ללא ניסיון פיקודי על מחוז או חיל, והיכרות מקודמת עם השר הממונה. ניצב אבשלום פלד, שנבחר כמעומד לתפקיד מפכ"ל המשטרה על ידי השר איתמר בן גביר, יידרש לדעת לצלוח את ועדת מינויי בכירים בשירות המדינה, שכרגע לא פעילה בהיעדר יושב ראש. בעבר, לא מעט מועמדים לתפקיד המפכ"ל נפסלו נוכח מידע שהובא לידיעתה, מתוך ומחוץ למשטרה.

בינתיים, הבחירה בניצב פלד המכהן כיום בתפקיד סמפכ"ל המשטרה, אמנם לא עוררה הפתעה בצמרת הארגון אך ביקורת חריפה בהחלט כן. "עושה דברו של השר", תקף בחריפות גורם בכיר במשטרה בשיחה עם וואלה, "אבשי פלד לא הצטיין בתפקידו הנוכחי ולא בעבר. לתעדף אותו על פני מועמדים מנוסים יותר ומקצועיים יותר מעיד בדיוק לאן המשטרה צועדת: קרבה וחנופה על פני מקצועיות והישגיות".

פלד, שמונה לפני כשנה לתפקיד סמפכ"ל לאחר כניסתו של בן גביר לתפקיד השר, מעולם לא פיקד על מחוז במשטרה, אבן דרך משמעותית בהכשרה לתפקיד הבכיר. בתפקידיו הקודמים כיהן כסגן מפקד מחוז ירושלים ומפקד אגף ההדרכה.

ניצב אבשלום פלד. מרים אלסטר \ פלאש 90, פלאש 90
יידרש לצלוח את ועדת מינויי בכירים. ניצב אבשלום פלד/פלאש 90, מרים אלסטר \ פלאש 90

את ההיכרות עם בן גביר עשה בעודו מפקד תחנת חברון כשליווה לא מעט אירועי חיכוך בין ישראלים לפלסטינים. פלד גם פיקד על יחידה משטרתית ייעודית שלקחה חלק במבצע גירוש התושבים מגוש קטיף ב-2005. מאז מונה לתפקיד הסמפכ"ל נכח בלא מעט מפגשים ודיונים רגישים, מטעמו של המפכ"ל וייצג את הארגון.

במרוץ לתפקיד המפכ"ל שהסתיים לכאורה היום, בין אם הצהירו על כך במפורש או שסומנו ככאלה, היו מפקדי מחוזות במשטרה, בהם, ממ"ז מרכז ניצב אבי ביטון, ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, ממ"ז ש"י ניצב עוזי לוי. בדרך גם הפציע ניצב יורם סופר, כיום פרויקטור למלחמה בפשיעה בחברה הערבית מטעם השר בן גביר. משנפל הפור, בקרוב נראה הודעות פרישה של בכירים בארגון, כמקובל בחילופי מפכ"לים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024. שלומי גבאי
"עושה דברו של השר". בן גביר/שלומי גבאי

מעל ניצב פלד רוחשת עננה שחורה. כפי שנחשף ב"הארץ", פלד נחקר במח"ש ב-2015 בחשד להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה. התיק נסגר בסופו של דבר וההמלצה שלא לקדמו בדרגה נדחתה על ידי המפכ"ל דאז רוני אלשיך, ופלד נשאר בארגון.

מדובר בחקירה שנוהלה נגד ראש מועצת מטה יהודה משה דדון בגין עבירות שחיתות ציבורית במהלכה נחשפו החוקרים להקלטת שיחה בין פלד, שכיהן כבר בתפקיד בכיר במשטרה, מבקש מדדון להכשיר עבורו עבירת בנייה באחד המושבים במועצה. בתמורה לכך, ביקש דדון מפלד לקדם את אחד ממכריו לתפקיד במשטרה. החומרים הועברו למח"ש שפתחה בחקירה אך בסופו של דבר התיק נסגר כשהומלץ שלא לקדמו, אולם המפכ"ל אלשיך בחר לדחות את ההמלצה ואף קידם את פלד בדרגה.

ממשטרת ישראל נמסר: "לצערנו שוב אנו עדים לדברים שמובאים בשמם של גורמים עלומים כשהעיתוי והמטרה ברורים לכל. באשר לאירוע המצויין נדגיש שמדובר באירוע שנבחן ונטחן עד דק עוד טרם קודם הקצין לדרגת ניצב לפני 8 שנים, מאז ועד היום כיהן ניצב פלד כראש אגף ההדרכה וסגן המפקח הכללי.
מדובר בקצין משטרה עתיר זכויות שמילא שורה ארוכה של תפקידי פיקוד בהצלחה רבה למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. מעבר לכך, לא נתייחס לרכילות זולה שכל ייעודה היא לפגוע בשמו הטוב של ניצב פלד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully