וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב החליטה: טקס המשואות ביום העצמאות יתקיים ללא קהל ויצולם מראש

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 19:28

השרה, האמונה מטעם הממשלה על הטקס ואירועי שנת ה-76 למדינה, קבעה כי טקס המעבר מיום הזיכרון יתקיים לראשונה בעוטף וסביבתו - על רקע מלחמת חרבות ברזל ואירועי 7 באוקטובר. לדבריה, ההחלטה נבעה ממגוון שיקולים - בהם שכול, אובדן וכאב עמוקים של העם בישראל

הקהל צועק "בושה" למירי רגב בוועידת הנדל"ן באילת/מערכת וואלה!

השרה מירי רגב הודיעה הערב (שני) כי טקס המשואות הממלכתי ביום העצמאות יתקיים ללא קהל ויצולם מראש. רגב, הממונה מטעם הממשלה על הטקס ואירועי שנת ה-76 למדינה, החליטה כי לראשונה החלק של הטקס שעוסק במעבר מיום הזיכרון יתקיים מחוץ להר הרצל ויכלול שידור הדלקתן של אבוקות זיכרון בעוטף ובסביבתו, שספגו אבדות כבדות בשבעה באוקטובר.

לדברי רגב, ההחלטה לקיים את הטקס ללא קהל ולצלם אותו מראש התקבלה לאחר שקילתן של מכלול הנסיבות החריגות בשנה זאת בעקבות טבח שבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. "האקלים הציבורי כולל שכול, אובדן וכאב עמוקים של העם בישראל והכמיהה לצד המאמצים הנחרצים להחזרתם של החטופות והחטופים", אמרה.

מירי רגב. ראובן קסטרו
השרה רגב/ראובן קסטרו

בתוך כך, לפני כשבועיים קיימו שר הביטחון, יואב גלנט, והרמטכ"ל, הרצי הלוי, התייעצויות אודות ציון אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות - והחליטו השנה לא לקיים את מטס חיל האוויר והמשט באילת ביום העצמאות. לפי דובר צה"ל, זאת "לאור מיקוד הצבא במלחמה ובהתאם להמלצת מפקד חיל הים ומפקד חיל האוויר".

בצה"ל מבינים כי זוהי שנה מורכבת לקיים בה חגיגות, בייחוד כשהמלחמה בעזה עוד נמשכת, וניסו למצוא דרך ממלכתית לכבד את האירועים לצד המורכבות. בתוך כך, טקס מצטייני הנשיא וטקס הדלקת המשואות יתקיימו כמדי שנה - אולם טרם הוחלט על האופן שבו ישתלבו מפקדי צה"ל הבכירים באירועים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully