וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול הסכם עד המדינה עם פילבר: מה הוא כלל, איך הופר - ומה יקרה עכשיו

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 22:55

לפי ההסכם שנחתם עם פילבר ב-2018, הוא היה אמור למסור מידע בתיק 4000, אלא שבפרקליטות טוענים כי לא העביר את המידע בעדותו בבית המשפט לפני שנתיים | וואלה עושה סדר

בווידאו: חקירת פילבר מתקרבת לסיומה/מערכת וואלה!

הפרקליטות הודיעה היום (שני) על ביטול הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר. ההסכם, נחתם עמו ב-2018, לאחר שהושעה מעבודתו במשרד התקשורת. מה הביא לביטולו וכיצד הדבר ישפיע על פילבר | וואלה עושה סדר

מה כלל הסכם עד המדינה המקורי עם פילבר?

ההסכם שנחתם עם פילבר חייב אותו למסור מידע בעיקר בתיק 4000. לפי העדות שהיה צריך למסור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אותו להקל על ההפרדה המבנית בבזק, שהייתה בבעלותו של שאול אלוביץ'. בתמורה לכך, אלוביץ' נענה לכאורה באופן חריג למתן סיקור אוהד באתר וואלה לנתניהו. בתמורה למסירת מידע זה פילבר הועמד לדין משמעתי ולא לדין פלילי.

שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני  2022. יונתן זינדל, פלאש 90
נשאר חסין מהעמדה לדין פלילי כל עוד עמד בהסכם. פילבר/פלאש 90, יונתן זינדל

מה יצא לפילבר מזה?

הוא לא הועמד לדין אך הוא הורחק לצמיתות מכל תפקיד בשירות הציבורי.

מדוע הפרקליטות והיועמ"שית מבקשים לבטל את הסכם עד המדינה עם פילבר?

לטענתם התגבשה תשתית עובדתית לפיה פילבר לא עמד בהסכם. הכוונה היא לכך שפילבר זיגזג על דוכן העדים ולא מסר גרסה חד משמעית בכל מה שנוגע לשיחת ההנחיה - אותה שיחה שבה כביכול רה"מ הנחה אותו להיטיב עם בזק. ההערכות הן שבגלל האופן בו פילבר העיד, השופטים המליצו לפרקליטות למשוך את אישום השוחד בתיק 4000, שכן פילבר הוא שזה שהיה אמור לספק את הקשר בין נתניהו לאלוביץ' ולשוחד שנטען בתיק.

דיון תיקי האלפים | עדותו של מומו פילבר בבית המשפט המחוזי, ירושלים 13 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שנתיים מאז עדותו בתיק. פילבר בבית המשפט המחוזי בירושלים ב-2022/פלאש 90, יונתן זינדל

למה זה לקח כל כך הרבה זמן?

חלפו כמעט שנתיים מאז שפילבר סיים להעיד, בינתיים בפרקליטות הקימו צוות מיוחד שיבדוק את הטענות. אפשר לתהות על משך הזמן שזה לקח, כי לכאורה הדברים נראו פשוטים מאד מרגע שפילבר עלה להעיד.

מה יקרה עכשיו?

מבחינת התהליך, מה שיקרה עכשיו הוא שפילבר יזומן לשימוע בפני פרקליט מיסוי וכלכלה עו"ד יהונתן תדמור. בשימוע פילבר יצטרך להדוף את הטענות נגדו. במידה והוא יצליח הסכם עד המדינה לא יבוטל. במידה ופילבר יכשל בהדיפתו את הטענות נגדו, הסכם עד המדינה יבוטל, ואז פילבר יזומן לשימוע נוסף בפני העמדה לדין, ככל הנראה מדובר בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully