וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות הודיעה לשלמה פילבר שהסכם עד המדינה עמו יבוטל

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 18:58

פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה קבע על ביטול ההסכם - בהסכמתם של היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. במכתב ששלחה הפרקליטות לפילבר נכתב: "פעלת ככלל, לגמד, למזער ולרוקן מתוכן את גרסאותיך כעד מדינה - ומסרת גרסאות שונות וחסרות"

בווידאו: חקירת פילבר מתקרבת לסיומה/מערכת וואלה!

הפרקליטות הודיעה לפני זמן קצר (שני) כי פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה, יהונתן תדמור, קבע על דעת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ופרקליט המדינה, עמית איסמן כי הסכם עד המדינה שנערך עמו - בוטל. "פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה הודיע למר שלמה פילבר על כוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנערך עמו לאחר שהונחה בפניהם תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצדו".

במכתב שנשלח אל שלמה פילבר טוענת הפרקליטות כי בעדותו בבית המשפט פילבר סתר את הגרסה שמסר במשטרה כעד מדינה - "ביחס לפגישתך עם ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, אותה כינית בחקירות פגישה ההנחיה" כך נכתב. בפרקליטות הזכירו כי לפי הגרסה שפילבר מסר בחקירתו במשטרה: "מר נתניהו ליווה את האמירה ביחס להורדת המחירים בתנועת יד שמלמדת על מיתון השיפוע. כמו כן, תיארת שמר נתניהו הזכיר בשיחת ההנחיה את סוגיית הטלפוניה, ומסרת כי להבנתך, בשיחה זו מר נתניהו הנחה אותך לפעול, במסגרת תפקידך כמנכ"ל משרד התקשורת, באופן שיטיב עם מר שאול אלוביץ'".

אולם בפרקליטות הבהירו כי לעומת דברים ברורים אלו, במהלך עדותך בבית המשפט שינית את גרסתך בעניין טיב הנחייתו של מר נתניהו בעת שיחת ההנחיה וסתרת את הגרסה שמסרת בעת חקירתך במשטרה".

דיון תיקי האלפים | עדותו של מומו פילבר בבית המשפט המחוזי, ירושלים 13 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"פעלת ככלל, לגמד, למזער ולרוקן מתוכן את גרסאותיך כעד מדינה"/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד נכתב כי "פרט לאמור, במסגרת חקירתך הראשית, נמנעת מלחזור על חלקים ניכרים מגרסתך כעד מדינה, ומסרת גרסאות שונות וחסרות ביחס לזו שמסרת כעד מדינה באופן שחייב את התביעה להקריא לך
חלקים רבים מחקירותיך במשטרה. גם כשאישרת את המקטעים שהוקראו לך, פעלת, ככלל, לגמד, למזער ולרוקן מתוכן את גרסאותיך כעד מדינה. כחלק מהתנהלותך שתוארה לעיל, במהלך עדותך אף ביקשת לחזור בך מאחת מתשובותיך לנוכח בקשת התביעה להכריז עליך עד עוין ולהגיש את חקירותיך במשטרה".

בתגובה להודעה על ביטול הסכם עד המדינה עמו, כתב לפני זמן קצר שלמה פילבר בחשבון ה-X שלו: "אני מוכן!".

לפי התהליך לביטול הסכם עד מדינה, פילבר יזומן בשלב הראשון לשימוע בפני פרקליט מיסוי וכלכלה - שם יידרש פילבר להדוף את הטענות נגדו כי כאמור הפר את ההסכם. אם יצליח, הסכם עד המדינה לא יבוטל - ובמידה ויכשל הסכם עד המדינה יבוטל - והוא יזומן לשימוע נוסף בפני העמדה לדין. ככל הנראה מדובר בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully