וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש צ'ינצ'ילה בבית? זמן להתכונן למלחמה נרחבת עם איראן

אלי אשכנזי

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 13:30

בעקבות הכוננות הגבוהה למצב חירום, ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית פרסם היום שורת הנחיות עבור בעלי חיות מחמד בעת חירום. חשוב לדאוג לארגז חול לחתול, לטבעת עבור התוכי וכמובן לשבב שיעזור באיתור הכלב במקרה שיברח

חייל אוקראיני מלטף חתול/(צילום: רויטרס)

בעת ההכנות לשעת חירום, רצוי לחשוב גם על חיות הבית. הבוקר (שני) פרסם ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית המלצות מפורטות להתארגנות לשעת חירום ולשהות ממושכת במרחבים מוגנים עם חיות המחמד. הווטרינרים של הארגון ממליצים להחשיב את חיות המחמד כאחד מבני המשפחה, ולהכין עבורם את כל מה שנדרש לשהות ממושכת במרחבים המוגנים או בבתים.

המלצות הארגון יוצאות בהמשך להנחיות שפרסם פיקוד העורף לגבי התנהלות והתארגנות לשעת חירום, וכחלק מהסקת מסקנות ולמידת הצרכים שנעשתה על ידי רופאי ורופאות ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית, לאחר אירועי 7 באוקטובר

ז'בו, כלב יפה וציוני. באדיבות המצולמים
הווטרינרים של הארגון ממליצים להחשיב את חיות המחמד כאחד מבני המשפחה, ולהכין עבורם את כל מה שנדרש לשהות ממושכת במרחבים המוגנים או בבתים. ז'בו הכלב/באדיבות המצולמים
צ'ינצ'ילה בת חמישה שבועות בלבד, בגרמניה. רויטרס
על בעלי צ'ינצ'ילות לדאוג לרתמה, רצועה ותג עם שם. צ'ינצ'ילה/רויטרס

עבור בעלי החיים, יש להכין מזון יבש, מים בכמות שמספיקה לאדם נוסף, חטיפים, משטחים סופגים לצרכים, שקיות זבל אטומות, תרופות, כלי מזון לבעלי החיים, מקום מרבץ נוח, צעצועי לעיסה וציוד להאכלה איטית.
לבעלי כלבים מומלץ לארגן רצועה או רתמת גוף בנוסף למה שיש על הכלב ולבעלי חתולים יש לארגן קולר ורצועה וכן ארגז חול לחתול וכף לניקוי הארגז.

לארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית ישנן גם המלצות מיוחדות לחיות אקזוטיות. הוטרינרים ממליצים להכניס אותן יחד אתכם ככל האפשר למרחב המוגן, וכן לוודא שהתוכים עם טבעת, ולחמוסים ולצ'ינצ'ילות יש רתמה, רצועה ותג שם.

עבור חיית המחמד הנזקקת לטיפול תרופתי קבוע יש לדאוג לתרופות אלו לשלושה ימים לפחות. במקרה שיש חשש שבעל החיים יחווה תסמינים בשל לחץ, יש להתייעץ עם רופא וטרינר.

.

החתולים ציפציף וזימזים. אלי אשכנזי
החתולים ציפציף וזימזים של כתב הצפון אלי אשכנזי/אלי אשכנזי
הכלב איציק והחתולים ציפציף וזימזים. אלי אשכנזי
הכלב איציק והחתולים ציפציף וזימזים/אלי אשכנזי

ד"ר ענת ליכטר פלד, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים מדגישה נושא חשוב בדאגה לבעלי חיים בעת מלחמה - סימון ורישום. "התקופה האחרונה הציפה בעיה חמורה שקיימת עוד לפני פרוץ המלחמה - חיות מחמד מחוסרות שיבוב ודיסקית. היום יש חובה לשים שבב זיהוי רק על כלבים, אבל בהחלט ניתן לשים שבב כזה גם על חתולים. בשעת חירום חשוב להחזיק את מספר השבב של החיה שלכם במקום נגיש, למקרה בו החיה תברח או תאבד. אמצעי זיהוי וההנחיות האחרות יבטיחו את בטיחותם ורווחתם של בעלי החיים גם בזמן מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully