וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש מתוסכל שהעלה פוסט מלא שקרים": ליברמן מעיד נגד פעיל לשעבר בישראל ביתנו

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 18:43

יוסי כמיסה טען כי ליברמן הציע לו סכום עתק תמורה להתנקשות בחיי ניצב במשטרה. בעדותו, סיפר ליברמן כי השניים היו קרובים בעבר. פרקליטו של כמיסה השיב וטען שליברמן סידר לו עבודות על מנת "להשתיק אותו". בסוף התהליך, כמיסה עלול להיות מורשע בפלילים

חבר הכנסת אביגדור ליברמן בדיון הוכחות נגד יוסי כמיסה/ניב אהרונסון

השר לשעבר וחבר הכנסת אביגדור ליברמן יעיד היום (שני) בבית משפט השלום בפתח תקווה שם יתקיים דיון בעניין הקובלנה הפלילית אותה הגיש נגד פעיל לשעבר במפלגת ישראל ביתנו, יוסי כמיסה. ח"כ ליברמן הגיש את הקובלנה בשנת 2022, בעודו מכהן כשר האוצר בגלל טענתו של כמיסה, אותה פרסם ברשתות החברתיות ובראיונות, כי הציע לו תשלום תמורת התקנקשות בחייו של ניצב במשטרה.

ליברמן הגיש את הקובלנה לאחר שכמיסה סיפר שלפני למעלה מעשרים שנה, בעת שעוד היה פעיל במפלגת ישראל ביתנו, ליברמן הציע לו לקבל 100 אלף דולר בתמורה לכך שירצח את ניצב סנדו מזור- מי שהיה החוקר הראשי בפרשת בר-און-חברון בה היו חשודים נתניהו, ליברמן ודרעי. לבסוף הפרקליטות והיועמ"ש המליצו על הגשת כתב האישום רק נגד דרעי.

אביגדור ליברמן בדיון הוכחות נגד יוסי כמיסה ביהמ"ש השלום פתח תקווה,.08 באפריל 2024. ניב אהרונסון
"פוסט מלא שקרים. איש מריר ומתוסכל של ריב ומדון". ח"כ ליברמן בבית משפט השלום בפתח תקווה/ניב אהרונסון

"הוא העלה פוסט שמלא שקרים משורה ראשונה ועד האחרונה", אמר בעדותו ח"כ ליברמן. "מדובר באיש מריר, מתוסכל, איש של ריב ומדון". בין החומרים אותם הגיש לבית המשפט עו"ד אייל בסרגליק שמייצג את כמיסה, מצויים תמלילים של עדות במשטרה אותה העניק כמיסה כבר בשנת 2004 נגד ליברמן. באותה עדות כמיסה לא ציין בצורה ברורה על מה הוא מתלונן, לשיטתו של ליברמן, ולא ציין את טענתו לפיה ליברמן ביקש ממנו לרצוח ניצב במשטרה.

"אני רוצה להזכיר שבאותה תקופה מדוברת הוא שוטר במשטרת ישראל", טען ליברמן. " מה מצופה משוטר שהוא מקבל הצעה לרצוח ניצב תמורת מאה אלף דולר? לרוץ למשטרה ולהגיש תלונה. שהוא נשאל על ידי איילה חסון בריאיון הוא אמר שיצר קשר בזמן אמת עם ניצב משה מזרחי, כלומר 3.5 שנים האיש שתק".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יוסי כמיסה בדיון נגד חבר הכנסת אביגדור ליברמן.08 באפריל 2024. ניב אהרונסון
טען שמתנכלים לו, וליברמן סידר לו עבודות שונות במשרדי ממשלה ועבודה בפרוייקט בקונגו. יוסי כמיסה בבית משפט השלום בפתח תקווה/ניב אהרונסון

עוד טען ליברמן שהטענה לפיה ניצב מזרחי אמר לכמיסה כי המשטרה לא תפעל נגד ליברמן בעקבות כך שפעל למינויו של מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, היא שקרית ואת מאחר ודנינו מונה למפכ"ל רק בשנת 2011. "כנראה לאיש הייתה נבואה כבר בשנת 2002 שיוחנן דנינו יהיה המפכ"ל בשנת 2011", אמר ליברמן בציניות. עוד טען ליברמן בעדותו כי כמיסה סתר את עצמו כי בחקירת במשטרה בשנת 2004 טען שלא הגיש על כך תלונה בעקבות המלצה של עורכי הדין שלו.

עדותו של ח"כ ליברמן שפכה אור על היחסים שנרקמו בינו לבין כמיסה לאורך השנים. הוא סיפר שהכיר את כמיסה בסוף שנות ה-90 בעוד הוא היה עדיין היה חבר במפלגת הליכוד. "הוא התקשר למשרד הפרטי שלי וביקש לקבוע פגישה. כמיסה הציג את עצמו כמי שמאוד תומך בדעותיי, סיפר ליברמן. "הוא סיפר שהוא שוטר בימ"מ ואפילו הגיע אלי פעם אחת עם מפקד הימ"מ והכיר לי אותו". בהמשך, כשמפלגת ישראל ביתנו הייתה בשלבי הקמה, כמיסה היה פעיל מעורב ואף לטענת ליברמן נבחנה האפשרות לשריין אותו ברשימת המפלגה לכנסת. כמיסה טען שהשריון הוצע לו, ליברמן מנגד הכחיש.

עוד סיפר ליברמן שככל שעברו השנים, כמיסה טען בפניו שרבים מתנכלים לו בעקבות הקשר ביניהם וכי הוא חסר פרנסה וזקוק לעבודה. "מידי פעם הוא היה מגיע ובוכה שמתנכלים לו בגללי", הוא שיחזר. "אני זוכר שהוא הגיע אלי יום אחד ואמר שעושים לו צרות במשטרה בגלל הקשר איתי". חבר הכנסת סיפר שבעקבות אותם תחנונים, הוא עזר לו למצוא עבודה במשרדים ממשלתים. כשהוא פוטר מאותן עבודות, ליברמן תיווך לו עבודה בפרוייקט בקונגו של איש העסקים דן גרטלר- פרוייקט שלימים ייחקר במשטרה.

אביגדור ליברמן בדיון הוכחות נגד יוסי כמיסה ביהמ"ש השלום פתח תקווה,.08 באפריל 2024. ניב אהרונסון
"אני זוכר שהוא הגיע אלי יום אחד ואמר שעושים לו צרות במשטרה בגלל הקשר איתי". ח"כ ליברמן בבית משפט השלום בפתח תקווה/ניב אהרונסון

במהלך החקירה הנגדית, עו"ד אייל בסרגליק שאל רבות את ליברמן אודות קונגו ויחסיו עם לקוחו באותן שנים- אותם הוא תיאר כ"קשר חברי הדוק". עו"ד בסרגליק טען כי ליברמן סידר לכמיסה את העבודות השונות על מנת לדאוג שלא יפתח את פיו ויחשוף את הצעתו לרצוח ניצב במשטרה תמורת תשלום כספי. "אתה דואג לתפקידים כי אתה חושש שהוא יספר על הצעת השידול לרצח", הוא טען.

ליברמן המשיך לטעון מנגד כי מדובר בשקרים שהופצו על ידי כמיסה חודשיים בלבד לפני מערכת הבחירות בכוונה לפגוע בזדון בסיכוייה של מפלגת ישראל ביתנו להיבחר לכנסת. "באותו זמן, כשר האוצר הגעתי לסיכום עם הסתדרות המורים שאיימו להשבית את מערכת החינוך", הוא טען. "זה נחשב הצלחה גדולה והיה אמור להיות בוסט לקראת הבחירות. בבוקר אני חותם על ההסכם ולקראת הערב הוא מפרסם את הפוסט הזה. כפי שאני מכיר את האיש, אם מישהו היה מציע לו מאה אלף דולר, הוא היה חוטף אותם ובחיים לא אומר לא".

לטענתו של עו"ד בסרגליק, הגשת קובלנה הפלילית היא פרקטיקה של ליברמן החוזרת על עצמה במטרה להשתיק ביקורת וטענות המופנות כלפיו. הוא נימק זאת כאשר הציג קובלנה פלילית אותה הגיש ח"כ ליברמן בעבר נגד העיתונאי יואב יצחק ולבסוף משך אותה חזרה לאחר שהעיתונאי פרסם הודעת התנצלות.

יוסי כמיסה בדיון נגד חבר הכנסת אביגדור ליברמן.08 באפריל 2024. ניב אהרונסון
יצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף, אך זו לא קבילה בבית משפט. יוסי כמיסה/ניב אהרונסון

עו"ד בסרגליק הציג מקרים נוספים בהם אחרים טענו שליברמן עבר עבירות פליליות אך הוא בחר שלא להגיש קובלנה פלילית, למשל הטענות שהופנו נגדו על ידי עו"ד אביה אלף שניהלה את המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה והביעה ביקורת חריפה על כך שלא הוגש לבסוף כתב אישום נגד ליברמן בעקבות פרשת "חברות הקש".

"ההבדל הזה בין האחרים הוא שאף פעם אחרת לא טענו שביקשתי לרצוח ניצב במשטרה תמורה מאה אלף דולר. מכל הבדיות שפרסמו עלי עלילת דם כזו לא הייתה", הגיב ליברמן. "כל התיאוריה שהיא הציגה, הכל התרסק. הקריירה שלה התרסקה אחרי התיק נגדי. היא אישה מתוסכלת אני מרחם עליה. כל הקריירה שלה הייתה בנויה על המשפט הזה והוא הסתיים בחוסר אשמה פה אחד. אין לי את היכולת להגיש על הכל קובלנות פליליות חוץ מדברים חריגים. מספיקות שלושת תביעות הדיבה שאני מנהל כרגע".

עוד טען עו"ד בסרגליק שכמיסה עבר בדיקת פוליגרף ויצא דובר אמת. עו"ד קוסטליץ שמייצג את ליברמן התנגד לכך שההגנה מציינת זאת מאחר ופוליגרף לא קביל בבית משפט. השופט ארז נוריאלי קיבל את עמדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully