וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המלחמה: אזרחים ותיקים יוכלו להתארח במהלך הפסח בבתי אבות

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 7:38

היוזמה של משרד הרווחה, המאפשרת לאזרחים ותיקים להפיג את הבדידות במשך תשעת ימי חג הפסח וחול המועד, מקבלת משנה חשיבות השנה, שבה בעקבות המלחמה השתנו חייהם של קשישים רבים, שנאלצו לעזוב את בתיהם. ההזמנה תקפה גם לאזרחים ותיקים שפונו למלונות

פינוי קשישים מבתי אבות באשקלון, 15 באוקטובר 2023. משרד הרווחה והביטחון החברתי, אתר רשמי
פינוי קשישים מבתי אבות באשקלון, 15 באוקטובר 2023/אתר רשמי, משרד הרווחה והביטחון החברתי

משרד הרווחה והביטחון החברתי מציע לאזרחים ותיקים אפשרות להתארח למשך תשעה ימים (שמונה לילות) בבתי אבות בחג הפסח, ובימי חול המועד ושביעי של פסח. גם בצל מלחמת חרבות ברזל, כשאזרחים ותיקים רבים פונו מבתיהם ועדיין לא חזרו, ממשיך משרד הרווחה את היוזמה שתכליתה להפיג מעט את הבדידות של האזרחים הוותיקים בימי החג ובחול המועד.

אזרחים ותיקים שמעוניינים להתארח באחד מבתי האבות במהלך החג, יכולים לפנות ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריהם או באמצעות מוקד 118 שיעביר את הפנייה למחלקה הרלוונטית להמשך טיפול, וגם יוודא שהפנייה טופלה. השהות בבתי האבות הינה לתקופה של עד תשעה ימים והיא כוללת הסעה הלוך ושוב - ללא השתתפות עצמית ובמימון מלא של משרד הרווחה והביטחון החברתי. השנה, בעקבות המלחמה, נוספה האפשרות לאירוח לארוחת חג בליל הסדר בלבד והזמנה תקפה גם לאזרחים ותיקים אשר פונו למלונות.

שר הרווחה יעקב מרגי הודה לעו"סיות. דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
להחזיר את תחושת הקהילתיות. שר הרווחה יעקב מרגי/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה

מאות אזרחים ותיקים התארחו בשנים האחרונות בבתי אבות בחג הפסח במסגרת היוזמה, דבר שאפשר להם לחגוג את החג בצוותא, ותוך כדי כך להרחיב את המעגל החברתי שלהם. לאורך השנים, התגובות של מי שהתארחו בבתי האבות ברחבי הארץ היו חיוביות, וכולם ציינו שבזכות היוזמה זכו לציין את החג בחברת דיירי בתי האבות, עובדים ואזרחים ותיקים אחרים. בתקופת המלחמה, שבה חייהם של אזרחים ותיקים רבים השתנה ללא היכר, ורבים אף נאלצו לעזוב את בתיהם, הצורך לאפשר להם לחגוג את חג הפסח יחד עם אנשים נוספים אף גבר.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי מסר: "היוזמה של משרד הרווחה לארח אזרחים ותיקים בבתי אבות במהלך חג הפסח הפכה למסורת, ועוגן חשוב בפעילות המשרד למען אזרחים ותיקים. גם הפסח הזה אנו דואגים שכל אזרח ותיק במדינת ישראל יוכל לחגוג סביב שולחן חג ולא יוותר לבדו. השנה מקבלת היוזמה משנה חשיבות עקב מלחמת 'חרבות ברזל', שבעקבותיה אזרחים ותיקים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם ואיבדו את מסגרת החיים המוכרת להם ואת תחושת הקהילתיות. אירוח בבתי האבות בחג, יחד עם אזרחים ותיקים אחרים, יוכל לסייע להם רבות בהחזרת תחושת הקהילתיות, הביטחון והאחדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"החוסן הלאומי במבחן"

ינון אהרוני, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, הוסיף: "התחלנו את פרויקט אירוח בחגים לפני מספר שנים ומאז אנו רואים כי אזרחים ותיקים רבים מגיעים ולוקחים בו חלק. אנו נמצאים בתקופה קשה בה חייהם של רבים השתנו ללא היכר, ועלינו כחברה החובה להסתכל לצדדים ולהושיט יד מחבקת ולקרב את אלו המרגישים בודדים. אני קורא לאזרחים ותיקים לפנות למוקד 118 או ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריהם ולהירשם. אם ידוע לכם על מישהו שעלול להימצא לבדו בחג, פנו אלינו ואנו נדאג ליצור עמו קשר. החוסן הלאומי שלנו נמצא במבחן ועלינו לגבור עליו ולהוכיח כי לא ניתן לשבור את החברה הישראלית"


אזרחים ותיקים המעוניינים באירוח, יוכלו לפנות עד לתאריך 17 באפריל ישירות למחלקות לשירותים חברתיים ברשות המקומית במקום מגוריהם, או ליצור קשר דרך מוקד 118 של משרד הרווחה. או באמצעות הודעת טקסט בווטסאפ למספר: 0502270118.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully