וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל עצורי המחאה בקיסריה שוחררו, עו"ד אחד העצורים: "המשטרה אבדה את האובייקטיביות"

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 20:20

המפגין יונתן נועם שוחרר אחרי ששופט קבע "האירוע לא הצדיק מעצר". עורכי הדין שלו ושל עצורים אחרים קבלו על יחס המשטרה. "כל מה שקורה בחודשים האחרונים זה מאסרי סרק ו'רוח המפקד', אמר סנגורה של רינה וקסמן, ששוחררה גם היא. המשטרה מוסיפה לטעון: "יש פה חציית גבולות"

לראשונה חילקה המשטרה ״מידעון״ אזהרה למפגינים נגד הממשלה בקיסריה/אלון בנקי

בית המשפט המחוזי בחיפה שיחרר את המפגין יונתן נועם, תושב מושב בית חירות בן 52, שעצרה במוצאי שבת המשטרה בקיסריה. השופט יחיאל ליפשיץ קבע כי מדובר במעצר שווא של האיש שבא להפגין, איש הייטק נורמטיבי ובהתנדבות גם יו"ר עמותת בית ספר אנתרופוסופי. המשטרה טענה שנועם השתתף בהתקהלות אסורה ובהתפרעות, ובכך שתקף אדם אחר עובר אורח באמצעות דגל, וגרם לו לחבלה.

ליפשיץ נעתר לבקשת הסנגור, עו"ד תומר בן חמו שייצג אותו מטעם מערך עצורי המחאה, דחה את ערר המשטרה, הפך החלטה מוקדמת יותר היום של השופטת נורית הרצמן אבי-יצחק בבית משפט השלום בחדרה, וקבע כי קרב הגרסאות כלל אינו רלוונטי וכי "האירוע, בנסיבותיו הקונקרטיות, לא הצדיק מעצר, ומאליו יוצא שאינו מצדיק את המשך מעצרו". הוא שיחרר את נועם בו במקום, לאחר שנתן התחייבות בע"פ כי יתייצב להמשך החקירה בכל עת שיידרש.

הפגנה מול בית ראש הממשלה, קיסריה, 23 במרץ 2024. יואב איתיאל
הפגנה מול בית ראש הממשלה, קיסריה, 23 במרץ 2024/יואב איתיאל

עו"ד אורית שלו שייצגה את נועם בבית משפט השלום בחדרה ביקשה מבית המשפט "להתייחס בערבון מוגבל לשקרים של המשטרה", תוך שציינה, "אני פיזית הייתי במקום". לדבריה, "החשוד לא השתתף בשום תהלוכה, האירוע עם החשוד היה קודם לתחילת ההפגנה, הרבה קודם לזה, והחשוד הלך עם כל קהל המפגינים בצורה מסודרת על המדרכה". היא טענה כי "המשטרה מפרה את החוק, והיא איבדה את האובייקטיביות. היא מפעילה את סמכותה באופן בלתי ענייני ומייצרת מצג שווא עובדתית. היא מועלת בתפקידה ומפקירה את הציבור ובמקרה הזה יש כאן אדם שמשלם את המחיר היקר ביותר, את חירותו".

בבית המשפט המחוזי בחיפה השופט ליפשיץ הפך גם את החלטתה של השופטת נורית הרצמן אבי-יצחק להאריך ביממה את מעצרה של המפגינה רינה וקסמן, מתורגמנית מהשפה ההינדית בת 55, שהמשטרה ייחסה לה "השתתפות בהתקהלות אסורה ובהתפרעות, בתקיפת שוטר כדי להכשילו בתפקידו ובבריחה ממשמורת חוקית". הוא נעתר לערר שהגישו עורכי הדין תומר בן חמו ואבי תגר ושיחרר גם אותה, אחרי שהקדים וציין כי "אין חולק אודות עבודתה הקשה של משטרת ישראל בתקופה האחרונה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מדורה מאחורי הבית של ביבי בקיסריה, 16 במרץ 2024. עמוס גיל amos gil, אתר רשמי
מדורה מאחורי בית ראש הממשלה בקיסריה/אתר רשמי, עמוס גיל amos gil

"כל מה שקורה כאן בחודשים האחרונים זה מעצרי סרק וזו 'רוח המפקד'", אמר עו"ד תגר וקרא, "אל לו לבית המשפט לתת יד לכל ניסיונות השווא האלה. אני חושב שהמעצר הזה מיותר לחלוטין, ולא רק מיותר, אלא לא חוקי וגורם עוול".

נציג המשטרה רפ"ק דודו אטיאס, טען מנגד, "למה אנחנו פה ולמה אנחנו נלחמים - אני חושב שאנחנו נמצאים היום במצב של אובדן דרך. אין מסגרות שבהן מתקיימת הפגנה כחוק. אני חושב שזה חוצה כל גבולות, כי אם אנחנו מגיעים למצב שמפגינים מרשים לעצמם להיכנס לשטח סטרילי - וזה מה שרציתי להראות לבית המשפט - וזה באמת לא משנה מי יושב באותו בית ראש ממשלה".

רפ"ק אטיאס טען בבית המשפט כי במהלך שיחזור האירוע שנערך היום בשכונה, שכן של משפחת נתניהו אמר לו כי "מה שנעשה פה אתמול זה חציית גבולות. אני מפחד על הילדים שלי. אני מפחד שיבוא מפגין ויחשוב שזה בית ראש הממשלה וישרוף אותי בתוך הבית". לדברי קצין המשטרה, "אנחנו מבינים שיש פה חציית גבולות. רף האלימות והפעולות עולה משבוע לשבוע". "הגעתי למסקנה שיש מקום להורות על שחרורה בתנאים", קבע השופט.

בווידאו: מעצרה של המפגינה יולנדה יבור בקיסריה 21.03.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר, בבית משפט השלום בחדרה, נעתרה השופטת נורית הרצמן אבי-יצחק לטיעוניה של עו"ד אורית שלו בעניינה של ד"ר יולנדה יבור מאור עקיבא, ממובילות המחאה מול בית ראש הממשלה, דחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרה בחמישה ימים תוך שייחסה לה "סיוע לבריחה ממשמורת חוקית", של וקסמן, וכן "תקיפת שוטר כדי להכשילו בתפקידו והשתתפות בהתקהלות ובהתפרעות אסורה". היא קבעה לה מעצר בית עד יום שלישי ואסרה עליה להיכנס לקיסריה עד יום חמישי.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר במפגינים אשר הפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים, כל אחד לפי חלקו. בית המשפט הורה לשחררם בתנאים מגבילים ואין זה מעיד על חפותם, החקירה נמשכת. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק אולם לא נאפשר הפרות סדר, מעשים פליליים ותקיפת שוטרים בניגוד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully