וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בשומרון אחרי הפיגוע בכביש 55: "הכתובת היתה על הקיר, זעקנו על פתיחת המחסומים"

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 8:53

ראשי מועצות ותושבים ביו"ש מביעים תרעומת כלפי צה"ל, בצל הפיגוע שאירע בשומרון, שבו נפצעו באורח קשה ובינוני חיילת וגבר כבן 50. "התרענו לפני שבועיים מפני פיגוע ירי בשל פתיחת המחסומים - והנה זה קרה. מצפים מהממשלה לשנות דדיסקט ולסגור את המחסומים הביטחוניים"

שני פצועים בפיגוע ירי בשומרון/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

ביקורת קשה כלפי צה"ל הושמעה היום (ראשון) לאחר שהבוקר שני בני אדם נפצעו בפיגוע ירי בכביש 55 סמוך לצומת נבי אליאס שבשומרון. הפצועים - חיילת בת 19 שנפצעה באורח קשה וקיים חשש לחייה, וגבר כבן 50 שנפצע קל-בינוני.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון אמר כי "פיגוע בכביש ראשי במקום מרכזי במדינת ישראל, זה לא דבר שאמור לקרות. אנחנו מתריעים וזועקים מזה זמן - לסגור את המחסומים הביטחוניים. אנחנו לא יכולים לסמוך על ניסים. אי אפשר שוב ושוב ללוות פצועים, זה לא הגיוני. אנו מצפים ממשלת ישראל, ראש הממשלה, שר הביטחון, חברי הקבינט, הרמטכ"ל ומפקד הפיקוד לתת הנחיה ברורה לסגור באופן מידי את כל המחסומים. להמשיך ולהגביר את הפעילות ההתקפית נגד הרשות הפלסטינית, בין חמאס ובין אם פת"ח הם אלו העומדים מאחורי הדבר הזה".

פיגוע ירי לעבר אוטובוס בשומרון 07 באפריל 2024. נדב גולדשטייין, TPS
בין הפצועים - חיילת בת 19 שנפצעה באורח קשה, וקיים חשש לחיה. הנזק שנגרם לאוטובוס מהירי/TPS, נדב גולדשטייין

עוזאל ותיק, ראש מועצת קדומים תקף גם כן ואמר "כשאנחנו מכילים זריקות אבנים זה ממשיך לבקבוקי תבערה והשלב הבא הוא פיגועי ירי ומטען. רק בשישי בלילה היה כאן, במקום שבו אנחנו עומדים בצומת עזון, פיגוע בקבוקי תבערה שהיווה פיגוע משיכה לפיגוע מטען. אסור לנו לעבור בשתיקה על שום פיגוע משום סוג. חייבים להחזיר את כל המחסומים ביהודה ושומרון מיידית ולפעול בתוך הכפרים לאיסוף הנשקים".

תרעומת נשמעה גם מתושבי האזור. "ב-7 באוקטובר עצרתי את החיים. עזבתי הכל כדי להגן על הבית, אבל לצערי התחושה היא שבהגנה על הבית שהשארתי מאחור - אין על מי לסמוך. תקופה ארוכה שאנחנו זועקים על מצב הביטחון בצירים, על תפיסות ההגנה על היישובים ועל כמויות הנשק הבלתי נסבלות בכפרים. תיעודים גלויים של תהלוכות ראווה עם נשקים עולים לרשתות החברתיות - לפעמים אפילו בפנים גלויות. אבל אלוף פיקוד מרכז עסוק בהכפשות ובלתרגל מלחמת אחים". אומר תושב קרני שומרון ולוחם מילואים לוואלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת קרני שומרון יהונתן קוזניץ' וראש מועצת קדומים עוזאל ותיק בכפר פונדוק. רועי חדי, אתר רשמי
"אי אפשר לסמוך על ניסים". ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת קרני שומרון יהונתן קוזניץ' וראש מועצת קדומים, עוזאל ותיק/אתר רשמי, רועי חדי

הביקורת נשמעת בצל מכתב ששלחו ראשי המועצות לפני כשלושה שבועות, לאלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, על כך שאיפשר בתקופת הראמדן את פתיחת כביש הגישה לכפרים הפלסטינים חג'ה, בקה וקדום - שהיה סגור מאז 7 באוקטובר.

ראשי הרשויות הופתעו לגלות שדווקא בתקופת הרמאדן, שלדבריהם מאופיינת "בהסתה פרועה ברשתות החברתיות ובמסגדים לרצח יהודים" נפתח הכביש. במכתב ששלחו כתבו: "בתקופת הרמאדן, בשיא ההסתה לרצח יהודים, מעניקים למחבלים הזדמנויות נוחות לפגיעה ביהודים".

פיגוע ירי לעבר אוטובוס בשומרון 07 באפריל 2024. דוברות מד"א, אתר רשמי
"האלוף עסוק בלתרגל מלחמת אחים". זירת הפיגוע בשומרון/אתר רשמי, דוברות מד"א

על אופי פריסת הכוחות בשטח אומר גורם בטחוני לווואלה כי "עדיף להשקיע בהתקפה כפי שאנחנו עושים מתחילת המלחמה, שם מתבצעים הסיכולים המשמעותיים של חוליות טרור ופגיעה במחבלים רבים. הכמויות של המבצעים, המחבלים שחוסלו ומעצרי המבוקשים מגיעים למספרים של כמעט פי 2 ממבצע חומת מגן. לצד זאת עדיין אנחנו לא יודעים הכל ויש מחבלים שאין לנו מודיעין עליהם, שם ההגנה נכנסת לתמונה והיא משמעותית מאוד לכן גם השארנו 8,000 חיילי הגנה מרחבית בישובים. כל פיגוע הוא כשלון וכל כוחות הביטחון פועלים 24/7 מסביב לשעון כדי למנוע אותם".

"המצב הוא מורכב", מדגיש הגורם ומוסיף, "יש 500 אלף אזרחים ישראלים שחיים באותו מרחב של 3 מליון פלסטינים, קונים במקומות משותפים ונוסעים באותם הכבישים. אני מציע לא לפתח יותר מידי ציפיות בפריסה נוספת של מחסומים. מחסום לא מוריד את המוטיבציה של המחבלים לבצע פיגועים, לפעמים אפילו להפך, ראינו את זה בשנות האלפיים התקופה עם הפיגועים הקשים ביותר שידענו".

תגובת דובר צה"ל

צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל פועלים יום וליל ומקיימים אלפי מבצעים לסיכול טרור במרחב פיקוד המרכז. מתחילת המלחמה נעצרו למעלה מ-3,700 מבוקשים, בוצעו למעלה מ-60 מבצעים חטיבתיים, כ-45 תקיפות מהאוויר וסוכלו מאות פיגועים. במקביל, תוגברו הישובים במרחב בכ-8,000 חיילי הגנה מרחבית, הפרוסים במחלקות להגנה בישובים.

מפרוץ המלחמה, ישנם חסמים נושמים וניטורי תנועות ברחבי יהודה ושומרון. המחסומים פועלים על בסיס הערכת המצב, כאשר השיקול הראשון והמרכזי הוא ביטחון התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully