וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני מאיים: "השגרירויות של ישראל לא בטוחות יותר"

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 14:03

יועץ לחמינאי אמר כי לטהראן יש "זכות לגיטימית וחוקית" להתעמת עם ישראל, אחרי תקיפת הקונסוליה בדמשק ואיומיה בנקמה. בתקשורת הרשמית פורסמו 9 טילים שונים שלכאורה יכולים לפגוע בשטח ישראל. גלנט: "השלמנו היערכות לתגובה לכל תרחיש שיתפתח מול איראן"

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל בעולם "אינן בטוחות עוד" - כך איים היום (ראשון) יועץ בכיר של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, בעקבות תקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק בשבוע שעבר שבה נהרגו שבעה מאנשי משמרות המהפכה.

יחיא רחים ספאווי, יועצו של חמינאי, אמר כי טהראן רואה בעימות עם ישראל "זכות לגיטימית וחוקית". במקביל, סוכנות הידיעות "איסנ"א" פרסמה אינפוגרפיקה המפרטת תשעה סוגים שונים של טילים שלטענתה מסוגלים לפגוע בישראל.

ישראל לא אישרה רשמית כי היא אחראית לתקיפה הקטלנית בסוריה, שבה נהרג מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, אך היא העלתה את הכוננות מחשש לתגובה איראנית.

איראנים שורפים את דגל ישראל במסע הלוויה של אנשי משמרות המהפכה שנהרגו בתקיפה ישראלית בדמשק 05 באפריל 2024. רויטרס
מפגינים שורפים דגל ישראל במהלך תהלוכת "יום ירושלים" בטהראן, שישי/רויטרס

ביום שישי דווח ברשת CBS כי ארצות הברית השיגה מידע שלפיו טהראן מתכננת תגובה בדמות מטח של טילים וכטב"מים, כנראה עד סוף חודש רמדאן השבוע, אך לא ברור אם הוא ישוגר משטח איראן ולאן.

על רקע זה, קיים הבוקר שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית, יחד עם ראש אגף המבצעים וראש אגף המודיעין בצה"ל ובסיומו הוא הדגיש כי "מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה נגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully