וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש, מחסומים וסירחון: השכנים של רה"מ ברחביה מתקשים להמשיך לחיות בשכונה

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 16:25

ההפגנות הסוערות ששבו לרחוב עזה בירושלים, מטרידות את מנוחתם לא רק ראש הממשלה, אלא של תושבי המקום. מרחוב שוקק ויוקרתי, הפך להיות מלוכלך ועמוס גדרות, כשריח הבואש שהפעילה המשטרה עדיין מורגש באוויר. "זו לא אשמת המפגינים, אלא של המשטרה. חיינו הפכו לסיוט"

בווידאו: מפגין משליך לפיד בוער לעבר פרש בהפגנה בירושלים 02.04.24/דוברות המשטרה

כבר שבוע שרחוב עזה מזכיר יותר מתקן כליאה. לפחות עשר שורות של גדרות לחץ וסורגים עומדים לכל אורך הרחוב, אחד הרחובות המרכזיים במרכז העיר ירושלים. שוטרים גלויים וסמויים נמצאים בכל פינה, בדיקת תעודות זהות וחוזי דירה במעברים ואם זה לא מספיק - מיום שלישי האחרון החל לעלות ריח מצחין מהבואש שהפעילה המשטרה נגד ההפגנה האלימה סמוך למעון, שנדבק לבגדים ולא מאפשר מחיה.

כבר מספר שנים שתושבי רחביה סובלים מקרבתם לסמלי שלטון. הפגנות מול בית הנשיא בכל מוצאי שבת, תקופה ארוכה של הפגנות מול המעון בבלפור ושנה שלמה של מחאות תכופות בעקבות ניסיונות החקיקה של המהפכה המשפטית הביאו תושבים רבים לעזוב. כמו כן, בעקבות ההפגנות דיירים חדשים שמתכוונים להיכנס הוסיפו עוד פקטור שמוזיל את ערך הדירה בעקבות המחאות; אורח החיים נפגע על בסיס קבוע, והעסקים הרבים שעיטרו את הרחוב היוקרתי התמעטו משמעותית, ואלו שנותרו כמעט ריקים מאדם גם בשעות השיא. "מי רוצה לשבת לאכול צהריים כשיש ריח כזה?", סיפר עובר אורח, "הייתי אוכל כאן באופן קבוע - אבל מאז הבואש אני לא מסוגל להיכנס לעסק - מנסה לחצות את הרחוב כמה שיותר מהר".

הכנות מול מעון ראש הממשלה לקראת ההפנגה המתוכננת במקום לציון חצי שנה מהשביעי באוקטובר 07 באפריל 2024. ינון שלום יתח
הגדרות שמוקמו ברחוב עזה בירושלים לקראת ההפגנות מול מעון ראש הממשלה, היום/ינון שלום יתח

בשבוע האחרון נדמה שכל שיאי הפגיעה נשברו ביחס לרחוב. אין כלל תנועה בחלקים נרחבים ברחוב ובעקבות ההפגנה האלימה - ריח בואש מצחין ניתז לכל עבר. תושבים שהתקשרו הבוקר למוקד העירוני בבקשה לטפל בעניין קיבלו דחייה בטענה: "המשטרה לא מאפשרת לנו להיכנס לנקות אחרי הגדרות הממוגנים".

"כבר כמעט שבוע שאנחנו לא יכולים לפתוח חלון או ללכת בחוץ בחופשיות, הכול פשוט מצחין", ה', תושבת השכונה, מסרה לוואלה!, "לא נראה שאף גורם רשמי מעוניין בעזרה לתושבים. אנחנו כלואים, פשוטו כמשמעו, בין חסימות שאף אחד לא יודע מתי ירדו ואפופים בסירחון בלתי-נסבל. זוהי לא אשמת המפגינים או התושבים - העירייה והמשטרה צריכות להתנהל עם המצב כראוי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הכנות מול מעון ראש הממשלה לקראת ההפנגה המתוכננת במקום לציון חצי שנה מהשביעי באוקטובר 07 באפריל 2024. ינון שלום יתח
הגדרות חוסמות חלקית את הדרך למקלט ברחוב/ינון שלום יתח

גם המקלט העירוני שנמצא בגן ציבורי סמוך למעון רה"מ מוקף בשורות של גדרות, והכניסה אליו היא בפרצה בין הגדרות. על רקע המצב הבטחוני - מה יקרה אם אישה בהיריון או אם לילדים ועגלה תצטרך לרוץ בעת אזעקה? או אפילו רק כדי לעבור כדי להיכנס לגן השעשועים?

בלילות, ניידת המשטרה שחונה בצורה אנכית בכניסה לרחוב חוסמת את הנתיב לאלתר - אך ללא אף שוטר בפנים או בקרבת מקום. לעיתים ללא צ'קלקה או אורות אזהרה, והסכנה גדולה. תושבים התקשרו ל-100 בשבוע האחרון והבעיה טופלה רק באופן זמני: הדליקו את אורות ההבהוב לכמה ימים - אלא שכעבור מספר ימים אלה כובו שוב.

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, דרכי ההגעה למקלט החירום אינן חסומות ומתאפשרות בעת חירום לכל אדם. כמו כן, אין כל מניעה לביצוע ניקיון באזור ע"י עיריית ירושלים. נציין כי היערכות כוחות המשטרה והסדרי הביטחון והבטיחות במקום, מבוססת על הצורך המבצעי בתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים, הצפי המודיעיני ובהתאם להערכת המצב שמתקיימת באופן תדיר. נמשיך לפעול לאיזון בין מרקם החיים התקין של תושבי הרחוב ומשתמשי הדרך לבין היבטי הביטחון, הבטיחות ושמירת הסדר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully