וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בישראל: ערן חייא נעצר במלזיה בחשד לעבירות שימוש בקריפטו

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 9:42

לפי ההערכות בארץ, ראש ארגון הפשע נעצר בשבוע שעבר לאחר מעצר העבריין הישראלי שלום אביטן במדינה. אביטן נעצר בחשד שניסה להתנקש בחייא במסגרת הסכסוך עם ארגון הפשע של מוסלי. בתקשורת המקומית טוענים שאביטן "תכנן התקפה בחגיגות עיד על פיטר"

בווידאו: ראש ממשלת מלזיה לשעבר נשלח ל-12 שנות מאסר בגין גניבה מכספי המדינה/צילום: רויטרס

ראש ארגון הפשע המוכר ערן חייא נעצר בשבוע שעבר במלזיה בחשד לעבירות שימוש בקריפטו - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! לפי הערכות מפי גורם המעורה בפרטים. מעצרו של חייא מגיע לאחר מעצר שלום אביטן במלזיה, שמזוהה עם ארגון הפשיעה של מוסלי. על פי החשד, אביטן הגיע למדינה שבדרום-מזרח אסיה כדי להתנקש בחייו של חייא, וזאת על רקע הסכסוך בין הארגונים.

לאחר מעצרו של אביטן לפני כשבוע, עצרה המשטרה המקומית עוד 15 חשודים נוספים, אותם קשרה אליו. בניהם, זוג נשוי בני 40 ו-42, מהם לפי החשד רכש אביטן אמצעי לחימה באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים, וגבר מוסף שהסיע אותו.

המפקח הכללי של משטרת מלזיה, טאן סרי רזרודין חוסיין, אמר כי המעצרים בוצעו במהלך המצוד הנרחב אחר שותפיו של אביטן, שהתנהל בימים האחרונים תוך שהמשטרה מנסה להבין את המניע מאחורי התארגנותם. הוא ציין כי חלק מהמעצרים שבוצעו במקומות שונים בבירה קואלה לומפור ובמדינת ג'והור, שהינה חלק מפדרציית מלזיה, באו על פי מודיעין שכלל מידע שהגיע מהציבור.

הדרכון הצרפתי של שלום אביטן שנחשד כמזויף. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הדרכון הצרפתי של שלום אביטן שנחשד כמזויף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנוסף, יחידה ייעודית למאבק בפשיעה קריפטוגרפית תרמה לחקירה, כיוון שלדבריו עיסוקם של חלק מהחשודים כלל מטבעות כאלה. מפקד המשטרה אמר כי אחרי מעצרו של אביטן והשלושה שסייעו לו
נוספו מעצריהם של שישה נוספים, בהם ארבעה גברים ושתי נשים בגילאים 41-25.

עוד שישה בני אדם נוספים נעצרו מאוחר יותר, בהם שני אזרחים טורקים בני 40-29, גבר גיאורגי בן 39 ושלושה מקומיים בגילאים 60-32. דיוני הארכות המעצר של החשודים הנוספים ב-7 ימים נוספים, החלו אתמול ונמשכים היום.

בישראל אין עדיין אינדיקציה מי מהעצורים ישראלי, למעט אביטן. משטרת מלזיה אומרת כי החקירה בעיצומה ומוקדה הוא חשיפת המניע מאחורי ההתארגנות. למרות שדומה כי במשטרה המלזית הבינו כבר כי מדובר בהתארגנות פלילית, ההתייחסות אליו בתקשורת המקומית נותרה "המרגל הישראל אביטן". מפכ"ל המשטרה חזר וציין כי אביטן נכנס למדינה במהלך רמדאן, וכי "יכול להיות שתכנן התקפה במהלך חגיגות עיד אל פיטר". הוא שב ואמר כי "החשוד תירץ שרצה לחסל מנהיג משפחת פשע יריבה אבל אנחנו לא יכולים בקלות לקבל את זה. כפי שאמרתי החשוד יכול להוות סיכון למנהיגינו, דיפלומטים זרים ואפילו מנהיגים של חמאס", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully